BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
När packar ni alla väskan?
Hej alla, jag känner inte av bebis så mycket, men lite varje dag och ibland steppar hon där inne, men hela den här graviditeten har det varit mindre rörelser, men har förstått att det är för att moderkakan ligger i framkant. Inte jätteorolig men ändå så när det gått några timmar utan aktivitet så får jag bita mig i tummen för att inte putta lite på henne så hon puttar tillbaka.
Inatt kunde jag inte sova alls, brukar sova och vakna i omgångar men brukar aldrig ligga sömnlös, känner mig helt död idag på jobbet. 49 dagar kvar, men hoppas på 39 dagar kvar. Längtar massor.
Beställt och fått babypaket från libero och lloydsapotek, men finns det något annat bebispaket ni rekommenderar?
Kram på er
Hej, och stackars er som har så ont!
Jag har haft en jobbig dag, funderar på om det är så att hon fixerar sig idag, för jag har mycket onda långa sammandragningar som drar neråt men inga som hugger. Vecka 36 nu, förra veckan när jag var hos bm sa hon att huvudet var ordentligt nere men fortfarande ruckbart. Hon har de senaste dagarna börjat sparka hårdare och senaste dygnet får jag hårda knuffar på urinblåsan, hon är starkare, för det gör lite ont. Man blir så trött, så jag hoppas slippa de onda sammandragningarna så här intensivt, att det är bättre imorgon.
Har era små fixerat sig eller lagt sig till rätta?
Inser att jag inte är helt klar, jag måste köpa lakan till spjälsängen, speldosa och bindor, samt mjölkuppsamlare. Har precis packat ner lite kläder till lillan i en bb-väska, men har inte än packat ner något till mig, men lite kläder ska väl med. Jag brukar sjunga för henne, mest blinka-lilla-stjärna enligt min 11-åriga dotters önskemål hon vill så gärna att det ska vara en sång som hon också kan. Sjunger ni för magen?
Förlåt, skrev fel, inte 36, jag är i vecka 35, det måste varit önsketänkande
Pomperipossa: Skulle handlat det sista idag ocj försöka packa iordning väskan men det blev inte gjort:/ så får fixa det snart känns det som. V37 på fredag..det närmar sig.
Bindor, amningsinlägg, Purelan (absoluta räddaren i nöden!!) alvedon och lite sånt där bra att ha saker.
För dottern sjöng jag "lilla humlan" ni vet den där Astrid Lindgren sången. "Nu lilla humlan nu ska du sooova.."osv. Började sjunga den när hon var nyfödd vid nattning och gör det fortfarande 3,5 år senare. Nu kan hon den också och ska sjunga den för lillebror när han kommit ut. Mysigt:)
Jag känner ett tryck nedåt men även rakt upp i revbenen. Lillebror hade inte fixerat sig förra veckan när BM kände. Så misstänker att läget är detsamma nu med. Tycker däremot att magen sjunkit en aning.
Hej alla, tiden rusar men får gärna gå ännu snabbare. 35 dagar kvar men jag hoppas på lite mindre och ibland känns det så, men man får se. Mycket sammandragningar, en del gör ont. Jag tror jag är lite för stressad, det är ganska stressigt på jobbet och jag känner mig ständigt "uppe i varv" vet att jag borde ta det lugnare, men det är inte enkelt, men från denna veckan jobbar jag mindre.
Jag läste inläggen om bb-väskan och känner mig lite osäker, jag vill inte vara på bb utan jag vill åka hem, med mina två senaste har jag kunnat gjort det, man behöver ju stanna 6 timmar så läkaren gör besiktningen att allt ser bra ut och med min sista barn föddes hon vid kl.17, så där fick jag sova över eftersom nattpersonalen/läkaren inte gjorde frisk-besiktningar. Nu vet jag inte om jag klarar mig med bara ett ombyte och kläder till lillan, laddare till mobilen ska packas ner och bok ska packas ner. Tänk om vi måste stanna kvar, är det någon mer än bara jag som vill åka hem så fort som möjligt?
Nu har jag gråtit hysteriskt. Men börjat lugna ner mg nu efter att ha läst hur skyddad bebisen är i magen ändå. Jag snubblade och ramlade framstupa här hemma rakt på golvet. Knät och händerna tog nog största smällen men kände att magen var i golvet också. Hann inte parera fallet alls. Så nu ligger jag på rygg i soffan och lugnar ned mig. Känner tydliga rörelser och sparkar, har inga direkta sammandragningar så tror inte det är någon fara. Men hjälp vad rädd jag blev. Och är fortfarande skärrad och lite orolig. Men känner jag mig öm i magen eller får blödning eller liknande åker jag in direkt såklart.
Hej
Det är skönt att komma hem tidigare, vill inte alls dela rum med andra, men jag känner mig trygg om jag stannar en dag till.
När jag födde första barnet så "kollapsade" livmodern ( den slutade dra ihop sig och det blir som ett öppet sår där moderkakan suttit) efter 5-6 h, jag svimmade och förlorade jätte mkt blod, så känns bra att vara på rätt plats ifall något händer.
Jag tror nog jag vill hem så fort som möjligt jag med. Men kompisar har sagt att man vill stanna där så länge som möjligt. Jag hatar sjukhus och sover dåligt (fast det kommer jag säker annars att göra ändå ;) ) så vill nog hem till egen säng. Eftersom jag är förstföderska så måste jag säkert ändå stanna ett par-tre dygn. Här brukar dom också vilja se till att amningen kommer igång. Hoppas på att mannen får vara med första natten i alla fall, beror på m vi får hund vakt och om vi får sådant rum.
Tråkigt med axeln pomperiposa, men skönt att du och bebis mår bra:)