Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

FLovesA skrev 2015-09-21 11:23:37 följande:

Hur går det för dig Nystjärna?

Jag har kommit in i en ännu mer förlamande trötthet. Kan höra ihop med att blodvärdet inte var superbra. Får ha lite koll. Ska jobba till 20 ikväll så passar på att vila lite innan jobbet helt enkelt.

Hur är det med er andra? :)

Hej :)

Jo tack det går okej,det är fortfarande tufft men det går. Äter 3 lergigan på dagarna och nu börjat ta postafen på kväll så jag kan få sova bättre på natten. Vilket funkade inatt. Funderar även på att ta postafen på morgonen med. Kombinera med lergiganen för att få bort illamåendet ännu mera. Men får se,beror på hur trött jag blir men skall prova mig fram. Men idag kräktes jag inte på morgonen en timme på efter lergiganen och det känns bra och framsteg. Man får vara glad för det lilla :) Men mår fortfarande väldigt illa och trött. Inte sugen på något,varken mat eller vätska så kämpigt så sätt. Men försöker så gott jag kan. Annars ömmar brösten en del och fogarna har börjat bråka med mig redan men väntat. Var hos bm idag och allt såg bra ut som tur är,inte gått upp i vikt,snarare gått ner lite vilket inte är konstigt. Men ingen fara eller något som jag behövde oroa mig för sa bm. Sen skickat remiss till sjukhuset för rul så bara och vänta på att tiden skall komma hem. :) Längtar!! <3 Nästa besök hos bm skall vi försöka lyssna på hjärtljudet,lite tidigt men försöka och bm sa att de var okej :) Älskar min bm!! Hon förstår mig,hon känner till min bakgrund med 2 missfall innan dottern så. Imorgon är det vårdcentralen och be om förlängd sjukskrivning och även mer lergigan. Lite nervös över hur de skall gå och vad de skall säga. Men hoppas på det bästa,annars får jag be om hjälp utav bm på MVC för kan inte jobba än så länge. Även om de känns lite lite bättre idag men de lilla som de känns bra räcker inte för att fixa jobbet. Men positivt att jag än så länge sluppit och kräkas idag. Vecka 12 nu ( 11+3 ) idag :) <3

Hur mår ni andra?
  • Nystjärna

Idag får ni gärna hålla tummarna för att vårdcentralen är snälla denna gången och faktiskt sjukskriver mig. De ville ju inte sist men jag hoppas att de tänker göra det idag,men är väldigt nervös. Och hoppas fk godkänner sjukskrivningen med. Så snälla tjejer håll tummarna för att de tänker förstå mig och hjälpa mig!!

• Nystjärna

Det gick bra idag hos vårdcentralen. Träffade en väldigt bra och förstående läkare. De sjukskrev mig i ytligare 3 veckor och förnyade mitt recept med lergigan comp så hoppas detta skall funka och hjälpa mig nu. Skall testa imorgon att ta lergigan på morgonen och sen även kombinera med postafen och se hur det går. Om det kanske kan ta bort illamåendet nästan helt men får se,så jag inte blir helt utslagen. Men får testa. Vore skönt och bli lite "normal" igen. Har ju än så länge inte gått upp något i vilt senare gått ner minst 1 kg. Men det lär säkert vända sen kan jag tänka mig. Hihi :p Gjorde det med dottern iallafall.
    Hur mår ni andra som mår illa? Börjar de lugna sig något? Jag hoppas så att mitt lugnar sig närmsta veckorna. Vecka 11+4 idag. Känner även av foglossning ibland så skall nog börja använda min gravidkudde snart så man sover gott. Men har fått på kvällen och framförallt när jag skall sova som myror i benen. Någon mer som har det så eller känner igen de?

• Nystjärna
    bine87 skrev 2015-09-22 13:28:24 följande:

Någon som har något att säga om Barnmorskegruppen i Göteborg? Funderar på att gå dit istället. Har ingen bil och det verkade nära och bra från stationen. Bara 450 meter. :)

Kan hända att jag är petig men alla människor passar ju bara inte ihop och jag känner av sånt väldigt fort och i en sån här kontakt så vill jag verkligen att jag ska kunna känna att jag har någon som jag kan vända mig till utan att det känns jobbigt och jag känner inte så. Det var stressat och hon kollade på klockan flertalet gånger och sa även tre ggr att oj vad tiden springer iväg. Jättedålig start på min morgon. :(

Hej. Jag har varit på barnmorskegruppen i Göteborg 2 gånger. En gång för att träffa gynläkare efter min förra graviditet och så var jag där för några veckor sen när vi gjorde vårt tidiga ultraljud. Båda gångerna har de varit väldigt bra och trevliga. Aldrig varit något problem när man ringt och bett om hjälp eller så. Och väldigt lätt och hitta nära stationen. :) Känner även folk som gått där under sin graviditet och som varit jättenöjda med dem. Inte hört något negativt om de. :)
  • Nystjärna

Idag mår jag ganska bra,hurra!! :) Men då äter jag 3 lergigan om dagen och en postafen på morgonen och en postafen på kvällen. Blir väldigt trött men mår inte så illa iallafall :) Kan känna av illamåendet lite när lergiganen börjar gå ut eller jag inte ätit. Så höll på att kräkas men så blev det inte. Så framsteg sker :) Visst trött men hellre trött än att gå och må sjukt illa 24/7. Man får vara glad för det lilla. Hoppas det kan hjälpa mig nu och sen vända. Skall till och med försöka greja lite hemma idag,så jag kan trivas och må lite bättre av de med. Hatar oordning och stökigt hem. Men litet glatt och positivt inlägg ifrån mig,hehe var nog väldigt länge sen. Men som sagt lite bättre och det lilla jag mår bättre tänker jag greppa allt jag bara kan!! Hoppas ni andra har okej dag.

• Nystjärna
    Sommarmalva skrev 2015-09-25 09:20:22 följande:

Fått missfall. Lämnar tråden.

Beklagar :( Kramar <3
  • Nystjärna

Idag blev det bakslag här med. Hann bara få i mig lergiganen imorse innan den vände och kom upp igen. Så kräktes hela morgonen :( Så fick ringa hem min man för mår så dåligt och orkar ingenting. Och har min dotter hemma så någon måste ta hand om henne så han fick komma hem idag,skönt. Så får försöka vila och se om jag vågar äta något sen och ta en ny lergigan. Inte såhär jag ville ha denna dagen. Tänkte ju greja,leka och mysa med dottern idag!! <3 Men riktigt så blev det inte :( Ja ja då blev det att fira att jag går in i vecka 13 idag ( 12+0) hoppas på bättre snart och vändning med illamåendet snart. Hoppas så,vill börja må bra och njuta nu!! Det går så fort denna gången nu denna graviditeten ändå,så vill passa på och njuta.
    Hoppas ni andra har en bra dag

• Nystjärna

Hej allihopa! Hur har ni det?

Här kommer ytligare ett tråkigt och negativt inlägg ifrån mig. Förlåt men måste få skriva av mig. Mår så dåligt. Mådde ju bättre med lergiganen kombinerat med postafen men sen i fredags har jag mått sämre igen och kräktes häromdagen. Jag är så trött på detta illamående nu,tar slut på mig både psykiskt och fysiskt. Orkar verkligen inte. Känner mig inte glad eller rolig alls. Ligger ju bara på sängen eller soffan hela tiden. Hur roligt är det liksom? Känner mig som världens sämsta mamma till min dotter som inte kan leka eller göra något kul,hon vill bara ha pappa när hon skall sova eller det är något. Känner mig som sämsta frun med som inte kan göra något hemma eller rolig att umgås med. När skall detta vända?! Ser inget slut på det illamående alls. Vecka 12+2 nu,jag vill bara må bra och vara glad och njuta nu!! Inte ligga i sängen och gråta som jag gjort typ hela förmiddagen. :'( Jag vill mår bra,kunna leka med mitt dotter,umgås med min man,göra saker hemma och kunna jobba. Men verkar dröja länge innan jag kan få det...
    Förlåt för tråkigt inlägg,behövde skriva av mig.

• Nystjärna

Vad gulliga ni är allihopa!! <3 Tack för ert fina stöd!!
    Som någon skrev här inne så glömmer man helt bort hur dåligt man mår och hur jobbigt en del saker är under graviditeten och precis efter förlossningen. Det är såå värt det när man har sin skatt i famnen!! Jag vet att jag både tänkte och sa till min man och andra när jag var gravid med dottern och kräktes och mådde hemskt,då vet jag att jag sa och tänkte aldrig aldrig mer. Inte en gång till. Men ändå ligger jag här gravid igen och mår likadant och konstigt nog så vill jag ändå göra detta en gång till sen då jag gärna vill ha minst 3 barn. Vill dock inte må såhär igen men insätt att jag nog är en sån person som mår såhär och får denna komplikationen som gravid,är väl extra känslig. Till och med min bm sa till mig på inskrivningen att hon inte förstod hur jag orkade sist,hon hade läst min journal och vart chockad och chockad över att jag "vågar" göra det igen. Men det är så värt det. Min styrka är när jag ser min dotter leka och vara glad,komma och ge mig pussar och kramar eller som nu bara ligga och gosa när mig och lägga huvudet på min bröstkorg. Finns inget bättre!! :) <3 Hon hade hört hur jag kräktes på toaletten häromdagen och då gått till sin pappa och sagt "pappa,stackars mamma" sen när jag kom ut fick jag en stor kram. <3 Det är kärlek,så liten men förstår så mycket. Så även om de är jobbigt och svårt ibland och extra svårt när man har barn sen innan,så är de tack vare mln solstråle som jag orkar och får lite energi. :) För finns inget bättre en sina barn <3 Det bästa jag någonsin gjort :) <3

• Nystjärna

Hej allihopa :)

Börjat må lite bättre här äntligen. Kräks inte varje dag iallafall. Kan hända någon gång men annars så bara illamåendet. Men tack vare både postafen och lergigan comp så kan jag fungerar som en normal människa igen. Någorlunda iallafall. Illamåendet blir iallafall okej och hanterbart med det och så små äta så har jag det under kontroll. Så orkar att leka och greja lite hemma. Känns skönt. Men vore skönt om det helt kunde gå över. Men men glad ändå,verkar ha börjat gå upp i vikt och magen har kommit lite. Sen vissa dagar är ju bättre än andra och tvärtom. Men så det är. Tanken är att vara hemma nästa vecka med och sen jobba. Så hoppas vi att det kommer att fungera. Gick in i vecka 14 igår. Så v 13+1 idag :) Väntar så på min tid till rul nu. :)
    Hoppas ni får en trevlig helg tjejer :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)