Inlägg från: lillasysterfia |Visa alla inlägg
  • lillasysterfia

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag har bara str 56 men med två killar som va över 4 kg och en på 52 och nästa 54 så tror jag på en större bebis den här gången också. Själv va jag 52 lång och vägde strax över 4kg...

• lillasysterfia

Jag har jättemycket flytningar och kan inte gå utan trosskydd. Känns som att man kissar på sig lite ibland. Men det är bara flytningar.

• lillasysterfia

Jag har varit lite småyr och illamående idag. Men gissar på för lite sömn kombinerat med mitt låga blodtryck. Ligger oftast på 100/60 så blir yr ibland. Har mycket halsbränna och sura uppstötningar nu, så kan inte äta allt jag är sugen på :( Blir nog snart sängen för mig då jag är toktrött. Har dock en livlig krabat som nog inte låter mamma sova så lätt :)

• lillasysterfia

Har en dålig dag idag. Jobbig hosta som verkar sitta nere i lungorna. Foglossning som strålar ut i benen och dålig sömn på det. Tycker der räcker med två veckor till sen får den gärna komma. Men med min otur kommer jag säkert gå över tiden och få i slutet av april :(

• lillasysterfia

Rejäl förkylnig och att vara höggravid är inte att rekomendera. Va till BM idag och liten har fixerat sig så startklar! :) Det känns bra att slippa tänka på det. Annars försöker hela familjen bli friska efter att ha haft sjuksruga snart en vecka.

• lillasysterfia
    Pauliina skrev 2016-04-02 18:08:44 följande:

Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.

Ååå godis. Har bara chips hemma men det får duga. Jag vill att bebis kommer nu är så less och har ont. Troligen fått bihålleinflamation på kuppen också...suck.
  • lillasysterfia

Va inne på kontroll inatt. Hade regenbundna värkar i tre timmar. Är öppen 2.5 cm så något är på gång allafall. Fick lite tabletter att sova på och vaknar nu av att jag har lite småvärkar. Hoppas att det drar igång idag!

• lillasysterfia

Här har vattnet gått så nu inväntar vi värkar. Snart är det min tur :) Hoppas på att få sova några timmar allafall!

• lillasysterfia
    Pauliina skrev 2016-04-10 11:17:54 följande:

Då kanske vi får på samma dag :) kollade dem statusen?

Jag va öppen 2,5cm förra helgen. Nu ville dom inte kolla pga infektionsrisk. Känns så overkligt att jag troligen har min bebis i famnen imorgon!
  • lillasysterfia
    Pauliina skrev 2016-04-10 15:48:06 följande:

Förstår. Men då är de på gång. Jag skickade iväg familjen för att själv kunna förbereda mig lite inför att jag eventuellt också får hålla bebis imorgon. Jag hoppas så innerligt att dem beslutar sig för att hjälpa mig. Och att de finns plats.

Jag ligger i soffan hos svärföräldrarna som tar hand om 3 och 5 åringen. Snart blir det lite pizza här och så småningom fara hem och försöka sova! Fick en insomningstablett med mig från besöket i morse.
  • lillasysterfia

Här tittade vår tredje pojke ut efter igångsättning. Allt har gått bra men man är ju lite trött efteråt :)

Hoppas det går bra för er som är kvar!

• lillasysterfia
    Gabiriella skrev 2016-04-11 21:09:02 följande:

För mig väntar igångsättning på torsdag och är så skönt att läsa att det gått bra och snabbt för er :)

Tog din förlossning lång tid från att dom startade dig, lillasysterfia?

Blev igångsatt vid 10 och han kom 16. Så inte så lång tid tycker jag.
  • lillasysterfia

kör vi på en natt mes lite sömn. Mannen tar äldsta som har vattkoppor och skriker för att det kliar så. Jag har mellangrabben och minstingen. Har eftervärkar som heter duga och ont i bröstvårtorna. Man ska känna att man lever! Hoppas att stackars mannen får sova lite med äldsta. Sen att vi får en lugnare dag imorgon så vi kan vila lite.

• lillasysterfia

Mjölkstas och ömma bröstcårtor. Hade glömt bort den här delen. Men tack och lov en lugn natt med bara tre uppvak för att äta, sen sova igen. Hoppas att brösten slutar göra ont snart, vill njuta av bebistiden!

• lillasysterfia

Verkar inte som att vi ska få njuta av bebistiden riktigt. Mellangrabben fick magsjuka inatt, så nu hoppas vi att resten av familjen klarar sig. Dåligt med sömn men det är väl så att vara småbarnsförälder.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)