aztec skrev 2016-01-28 19:14:14 följande:
8.28 imorse kom han med kejsarsnitt ;) 46cm och 3036g!
Han togs direkt till neo intensiven där han ligger kvar än pga hjärtat (som de inte lyckades "fixa" idag så de gör ett nytt försök imorgon FM) men jag har fått ligga där nere med honom hela dagen så känns ändå bra! Hudkontakt!
Hela processen gick mycket bättre än vad jag trodde, smärtan är inget mot vad jag trodde så överlag känner jag att det varit en positiv upplevelse. Även om jag föredragit en vaginal förlossning igen ;)
Har ätit middag nyss så nu väntar vi på bm som ska hjälpa mig upp och sen in i duschen :) imorgon får jag träffa honom igen <3
Grattis! <3 skönt att allt gått bra!
Topcom skrev 2016-01-28 10:50:56 följande:
Hall alla! Har bara skrivit nått enstaka inlägg här i början av graviditeten men har följt er alla på avstånd :)
Hur mår ni alla? Nu ör det inte långt kvar tills bebisarna är här! På senare tid har alla fall jag känt att det börjar bli riktigt tungt :( jag är i v 31 imorgon och har börjat planera lite inför förlossningen. Hur kommer ni andra göra? Vilken bedövning är bäst? Eller kommer ni ha någon?
Lycka till aztec! Nu bör du ligga med din underbaring hos dig!
I vecka 32 här. Detta är min första så jag har svårt att föreställa mig hur allting känns. Jag har i alla fall tänkt försöka klara mig utan. Vill ändå känna mig närvarande på förlossningen och inte vara helt drogad eller känna mig konstig. Lustgas kan jag tänka mig och ifall det blir långdraget och besvärligt epidural. Men som sagt, väldigt svårt att föreställa sig. Jag har mått så dåligt hela graviditeten så jag tror att förlossningen ger mig en hel del adrenalin i och med att jag sedan vet att det äntligen är över efter det.