Inlägg från: safiia |Visa alla inlägg
  • safiia

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Aztec- så tråkigt. Och vad jobbigt att inte få någon information :( håller tummarna för att allt går bra!

68 dagar kvar för min del! Spännande och skönt att det snart är över. Har mått väldigt illa idag, inte spytt ändå. Har klarat hela denna vecka utan att spy så jag hoppas att det inte kommer heller.

• safiia
    Nystjärna skrev 2016-01-18 12:56:48 följande:

Känner mig fruktansvärt förtvivlad och ledsen just nu :( Var hos läkaren idag för att få en sjukskrivning idag för min foglossning. Då jag varit hemma en vecka. Men vart så besviken på läkaren :( Han frågade vilken vecka jag var i och så. Sa att jag var i v 29 och hade kraftig foglossning och andra barnet. Han kände lite på ryggen,vilket gjorde skit ont. Sa även att jag hade ont i höfterna och så med,att det gick som ett bälte runt. Fick frågan om alvedon och sjukgymnast. Sa alvedon hjälper inte någonting alls och jag har varit hos sjukgymnast och fått övningar men hjälper inte och även utav dem jag fått kryckorna. Så skriver han ett läkarintyg där det står att jag har haft "lite ryggvärk" i en vecka men att jag tyckte att det kändes lite bättre efter vila och att jag skulle vara hemma i 2 veckor och vila och göra sjukgymnastens övningar,sen jobba 50%. Det står ingenting om att jag är gravid,ingenting om foglossningen och ingenting om kryckorna!!! Han frågade inte hur länge jag hade haft ont,utan bara hur länge jag varit hemma. Sa en vecka därför behöver jag sjukskrivning. Han frågade vad jag jobbade som och sa personlig assistent. Hur fan skall jag kunna jobba?! Så sjukt ledsen!! :'( jagar just nu MVC för att kunna lämna meddelande så min bm kan ringa upp mig och hjälpa mig. För vet att hon visste en annan läkare som är så bra med gravida som lider av illamående och foglossning men får ju inte tag i henne. Vet inte vad jag vill med inlägget. Bara skriva av mig.

Nej så frustrerande. Tänkte han då att det skulle lätta ju längre graviditeten pågått... Låter lite som läkaren som gav mig diagnosen "lindrigt graviditetsillamående" och då hade jag ändå bara gått ner 10kg och varit in för att få dropp 3ggr...
  • safiia

Jag har inte alls haft mensvärk däremot har jag känt tryck nedåt som om hon skulle trycka sig ut :P Speciellt då jag stiger upp och går på toa på natten. På ul i fredags låg hon med huvudet nedåt så jag antar att det är det som gör att det trycker.

Min mage har växt massor den senaste veckan (v 31 nu) så jag tror

• safiia

Oj, for iväg lite tidigt...

Tror inte det är så konstigt att man har värk.

• safiia
    lillasysterfia skrev 2016-01-26 22:36:26 följande:

Nu är det min tur att gnälla. Har ont i fogarna och har halsbränna och sura uppstötningar. Det enda mannen klagar på är att jag inte ställer upp på sex. Gahahaaaa, jag har ont och kämpar med att försöka hålla lite ordning här hemma. Sammtidigt har jag två grabbar att se efter. Börjar vli less på det här och är "bara" 28+1. Började nästan gråta när jag såg disken i köket förut. Den är som tur va borta nu, men det fick jag ta själv. Trött och less!

Men vadå? :( du kan ju trösta honom med att det finns män som har det värre. Vi har haft sex exakt en gång under graviditeten och det var bara obehagligt (hade moderkakan lågt ner så jag tror det tryckte mot den) och har verkligen inte haft någon lust alls. Har spytt så mycket och mått så illa så sex är verkligen inget jag ens ägnat en tanke på...

Vecka 32 här och igår var det exakt en månad till bf! Längtar till att detta äntligen är över!
  • safiia
    aztec skrev 2016-01-28 19:14:14 följande:

8.28 imorse kom han med kejsarsnitt ;) 46cm och 3036g!

Han togs direkt till neo intensiven där han ligger kvar än pga hjärtat (som de inte lyckades "fixa" idag så de gör ett nytt försök imorgon FM) men jag har fått ligga där nere med honom hela dagen så känns ändå bra! Hudkontakt!

Hela processen gick mycket bättre än vad jag trodde, smärtan är inget mot vad jag trodde så överlag känner jag att det varit en positiv upplevelse. Även om jag föredragit en vaginal förlossning igen ;)

Har ätit middag nyss så nu väntar vi på bm som ska hjälpa mig upp och sen in i duschen :) imorgon får jag träffa honom igen <3

Grattis! <3 skönt att allt gått bra!
    Topcom skrev 2016-01-28 10:50:56 följande:

Hall alla! Har bara skrivit nått enstaka inlägg här i början av graviditeten men har följt er alla på avstånd :)

Hur mår ni alla? Nu ör det inte långt kvar tills bebisarna är här! På senare tid har alla fall jag känt att det börjar bli riktigt tungt :( jag är i v 31 imorgon och har börjat planera lite inför förlossningen. Hur kommer ni andra göra? Vilken bedövning är bäst? Eller kommer ni ha någon?

Lycka till aztec! Nu bör du ligga med din underbaring hos dig!

I vecka 32 här. Detta är min första så jag har svårt att föreställa mig hur allting känns. Jag har i alla fall tänkt försöka klara mig utan. Vill ändå känna mig närvarande på förlossningen och inte vara helt drogad eller känna mig konstig. Lustgas kan jag tänka mig och ifall det blir långdraget och besvärligt epidural. Men som sagt, väldigt svårt att föreställa sig. Jag har mått så dåligt hela graviditeten så jag tror att förlossningen ger mig en hel del adrenalin i och med att jag sedan vet att det äntligen är över efter det.
  • safiia
    becka1989 skrev 2016-02-01 09:44:10 följande:

För att den ligger uppe vid mina revben hela tiden och när den gått och väl flyttar sig undan har min illamående försvunnit, så enligt bm kommer det troligen lätta när den vänder sig men att den kanske sparkar inåt mot mina tarmar då istället.

Men hoppas man slipper kräkas har redan gjort det i 18 veckor så hade gärna inte fått tillbaka det

Mitt illamående har inte alls ändrats beroende på hur hon ligger :(. Jag har nu inte spytt på tre veckor men illamåendet är betydligt värre än det var då jag spydde. Men men. Bara 6 dagar jobb kvar (utspritt över tre veckor) och sen får jag bli hemma och vila och fixa.
  • safiia
    becka1989 skrev 2016-02-01 20:00:22 följande:

Åh jobbigt hoppas mitt inte blir värre då, har illamående från och till även yr och svimfärdig ibland men är tydligen väldigt vanligt.

Vilken vecka är du i?

Jag mådde okej från 17-28. Innan v 17 spydde jag konstant och efter det ett par gånger per vecka men mådde rätt ok. Efter 28 har jag mått pyton men spytt mindre. Vet ej vad som är värst :D vecka 33 nu. Så lite kvar i alla fall så det är bara att fortsätta kämpa :) Förstås kan man ju också må illa av att babyn trycker emot något, kanske någon artär om du också känner dig svimfärdig. Jag har inte känt av att babyn skulle trycka mot något.
  • safiia
    becka1989 skrev 2016-02-01 20:24:00 följande:

Är i vecka 30, har mått illa och kräktes mellan vecka 7-18 mått bra till 26 och nu har jag mått dåligt från och till sen vecka 26 men mådde sämre ibörjan än nu men känns mer som man ska spy när som helst nu när den ligger uppe vid revbenen. Svimfärdig brukar man känna sig då det är tungt för tarmarna och så

Svimfärdig har jag inte känt mig annat än då jag spydde konstant och hade lågt blodtryck. Men har inget hopp om att illamåendet ger med sig nu längre. Snart är det över :)
  • safiia
    becka1989 skrev 2016-02-02 20:28:05 följande:

Ja precis, om inte annat så längtar man till det är över :) vilken vecka är du i?

Slutet av vecka 33.

Influensa vaccinet tog jag. Brukar ej få influensa men nu tog jag det främst för babyns skull så att hon ej får det. Bm rekommenderade det då hon ändå föds i influensatider.

Usch vilken dålig behandling på förlossningen:( jag upplevde lite samma då jag var inlagd på grund av hypermesisen. Jag var då i v17 och det kändes som om jag inte var så viktigt jämfört med andra patienter på avdelningen. Jag måste be om att få mat (ville ej äta i matrummet eftersom jag var rädd att spy och hade droppställningen att släpa på så kunde bara bära mat med en hand). Hade nog säng och täcke ändå. Blev i princip utslängd från rummet innan jag blivit utskriven pga att hon sommjag delade rum med skulle få lugn och ro... inte så pigg på att åka dit och föda, men kanske man behandlas bättre då.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)