Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Ha citron klyftor och ingefärpulver i ett glas, häll kokande vatten över, blanda i honung när vattnet är ljummet - drick! Det är den dunderkur jag känner till, den är bra för mycket (är sångerska och älskar effekten på stämbanden tex), tar ju inte bort en förkylning men hjälper mycket!:)

• CissiJissi

Vecka 29, tredje trimestern - känner mig nedstämd och ledsen, känner sorg och önskan att jag kunde gå tillbaka två år och få uppleva att vara mamma till min första son igen, alltså att ha honom som bebis all over again, känner massa känslor och nedstämdhet som sagt.. Fler med hormonella svängningar nu såhär på "slutet"?

• CissiJissi

Tar 100mg niferex varje kväll och blir ändå "lös i magen" varje dag, konstigt egentligen..

• CissiJissi
    aztec skrev 2015-12-31 09:46:29 följande:

Jag hade ingen aning om att man kunde få hemorrojder vid min första grav, men jag fick Efter förlossningen :( tror det var för att jag var så rädd och vågade inte gå nummer två efter förlossningen, höll mig för länge. Så ingen gör mitt misstag! :)

Så kände jag med, det gjorde ju så ont i baken efteråt haha :) Jag använde samma teknik (profylax och dykteknik) vid toabesök efteråt som under förlossningen, annars är det lätt att man spänner sig och pressar och allt sånt som inte är bra :P Hade aldrig trott att det som skulle vara smärtan i förlossningen och efteråt var rumpan!
  • CissiJissi

Snowybaby, jag följer din blogg nu och följer er i tankarna!<3 Du skriver så fint och personligt, man blir helt uppslukad.. Nästan som att det gäller en själv! Tack för att du delar med dig!<3

• CissiJissi

Åh vad mycket roligt ni har skrivit som jag inte hunnit läsa förrän nu:D

SÅ kul för de som fått beviljat från FK!! Min oro är mer vad föräldrapenningen kommer ligga på, om vi för full pott sen förra gången eller om vi får allra minsta summan - men det löser sig!

Jag längtar också till förlossningen :D har redan tittat genom alla svenska, norska, engelska och amerikanska förlossningsserier som finns på internet, tråkigt att inte ha något nytt att titta på nu haha!:P

Här sker förlossningen om 8-12 veckor och jag hoppas vi kommer kunna åka in en morgon och föda över dagen så sonen hemma inte behöver sova utan oss hihi:) och allt blir enklare om det är dagen allt sker!

Visst lär man inte gå över lika mycket andra gången? Med första var bf 9juli och han kom 25 juli. Erfarenheter?:)

• CissiJissi
    saraaj skrev 2016-01-12 14:50:08 följande:

Har blivit riktigt suprförkyld, kom till jobbet idag men blev hemskickad när jag klev innan för dörren. Har så ont i hela kroppen, å jätte svullen vid halsen, har legat och sovit i sängen sen jag kom hem men känner att jag måste sätta mig i soffan feftersom jag har så ont i hela kroppen.. å vanligtvis när jag blir förkyld så sitter de i jätte länge å de brukar väll sitta i ännu längre vid graviditet? Någon som har tips på vad man kan göra utom vila å dricka vatten för detta var verkligen jätte jobbigt :(

Att proppa i sig vitlök, färsk citron, ingefära färsk som torkad det är aldrig fel :D jag brukar hälla kokt vatten över citronklyftor och ingefära, med honung i är det smarrigt och jag tycker mig känna hur ingefäran stimulerar hela kroppen <3
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-01-12 21:00:49 följande:

Idag skrev jag förresten mitt förlossningsbrev så de kan bockas av :)

Långt, kort?:) vilka punkter? Själv har jag bara tre för mig viktiga punkter denna gång! Var ett långt brev förra gången!
  • CissiJissi
    becka1989 skrev 2016-01-12 18:59:23 följande:

Kul att sambons syster fick sin lille idag :) 5dagar över tid. Dom har varit på två ul båda har dom sakt att det är en pojke men ut kom en flicka

Wooooah sånt händer fortfarande? Efter att två olika barnmorskor konstaterat med UL att det var pojke?? Knäppt!! På vårt UL såg jag i samma sekund som hon la grejen på magen att det var en pojke, det var så extremt tydligt, en pung och en snopp mellan benen, så jag kan inte riktigt förstå hur det kan bli så fel ändå hahaha:)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)