BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Åh vad härligt att allt såg bra och fint ut :) Stort Grattis :) Innebär det nya bf datumet att du blev flyttad något jämför med när du trott bf innan RUL? :)
Åh vad härligt att allt såg bra och fint ut :) Stort Grattis :) Innebär det nya bf datumet att du blev flyttad något jämför med när du trott bf innan RUL? :)
Det förstår jag :) Fick ni några fina bilder ändå fast bebis var lite blyg? Det är ju underbart :) Glad för din skull :)
Jag måste fråga en fråga till er, i början av graviditeten är ju de flesta bröst ömma, likaså va mina. De gjorde ont när man stötte emot dem och när man typ duschade eller liknande. Men nu de sista kanske 8-10 veckorna så gör de SÅ ont i dem emellanåt. De värker som attan och gör provocerande ont.
Ska tillägga att innan jag blev gravid hade jag problem med brösten när de va kallt ute så jag fick ont när de blev styva på vintern typ, men denna smärta är så mycket värre.
Tog upp detta med min BM men hon sa bara att ömheten avtar nu och hade aldrig hört talas om mitt problem.
Till en annan fråga, är ni nöjda med er barnmorska? Jag har redan bytt en gång men nu har jag träffat min nya 1 gång och pratade med henne i telefon idag ang misstänkt urinvägsinfektion som jag hade IGEN (4:e gången sen jag blev gravid, vecka 20 19+1) men jag är inte nöjd nu heller, hon säger fel namn och de är så mycket fokus på vikten att jag blir tokig. Är också lite rädd för förlossningen och skulle vilja ha ett igångsättningsdatum och är rädd att bli nedpratad, vet inte vad jag ska göra heller. För de känns konstigt att byta igen..
Fick i alla fall skriva av mig lite, ha en underbar helg fina ni!
Jag är också i vecka 21. (20+2) :)
Hej. Vägde 96 på inskrivningssamtalet och är 174 lång så också en överviktig här :)
Jag behöver era råd. När jag plussade så hade jag varit rökare i ca 15 år. Jag slutade dagen efter och har inte rökt en cigg sen dess. Min mamma och 2 systrar röker också. Jag har sen jag slutade röka mått väldigt illa av rökning, dels för gravidnäsa men säkert också för att jag varit rökare. Jag får spy känslor när jag går förbi nån som röker osv. Jag hatar att påpeka att de luktar osv för jag har ju varit rökare själv. Men min mamma röker inne, jag har bett henne att röka ute när jag kommer = samma dag. Hon har sagt att de inte är några problem och att hon självklart ska göra det. Jag har varit där ni 2 eller 3 gånger. Varje gång har hon glömt att hon ska gå ut så när jag kommer står fönster och dörrar på vid gavel och de är jätte kallt inne. De stinker rök ändå så klart och jag mår bara illa under hela vistelsen. Hur ska jag säga till henne igen? Hon tar mig inte på allvar och jag mår dåligt av lukten. Plus jag har slutat rökt för mitt barns skull. Jag kommer aldrig mer vilja åka dit varken som gravid eller med mitt barn så länge de är så här. Men jag vet att rökarna i min familj kommer tycka jag är töntig och fjantig..
Jag sover på vänster sida, rygg och höger. Jag tänker inte så mycket på det alls. Mest vänster men de är för att jag alltid gjort det. Jag saknar också att sova på mage. De är de bästa jag vet och nu kan jag inte. Här om dagen fick vi se sparkar utanpå magen, helt fantastiskt! Nu börjar vi förstå att det är en bebis där, båda två. Ska äta frukost nu. Hoppas ni har en bra dag. Gick in i vecka 23 idag :) (22+0)
Att jobba över 20 timmar på 2 dagar är ingenting jag rekommenderar när man har foglossning kan jag säga. Har så sjukt ont i ryggen,höfterna och allt just nu :( Är gråtfärdig av smärta!! Så tänker ta en varm dusch nu om jag klarar det,sen inte göra någonting mer idag. Vet dock inte hur jag skall klara av att jobba i över 12 timmar på lördag... :( men det återstår och se.
Förlåt för gnäll inlägg,var tvungen att skriva av mig och gnälla lite.
Jag hoppas ni andra har en mycket bättre dag än mig och mår bättre
God jul till er alla! Hoppas ni får en mysig dag och att ni tar hand om varandra. :)
Vill önska er ett gott nytt år. För oss va de inte en sån bra start på nyårsdagen. Är inlagd på förlossningen och öppen 2 cm. Allt pga bakteriell vaginos. Fått dropp som ska hämma värkarna och antibiotika. Blir ett konstigt nyår. Hoppas att bebbe stannar hos mamma en stund till.
Vill önska er ett gott nytt år. För oss va de inte en sån bra start på nyårsdagen. Är inlagd på förlossningen och öppen 2 cm. Allt pga bakteriell vaginos. Fått dropp som ska hämma värkarna och antibiotika. Blir ett konstigt nyår. Hoppas att bebbe stannar hos mamma en stund till.
Tack. Vi får åka till Uppsala strax. Tappen är förkortad med en cm sen igår. Är så ledsen och orolig. Är trots allt bara vecka 25+1
Bebis kommer komma inom ett par dagar. Är så pass öppen och de är inte bra att skvalpa runt i en infektion.
Vattnet sipprar nu.. är så rädd. Bebis är så liten ännu. ..
Åh ni är underbara. De blir nog bebis snart. Jag öppnar mig och har sammandragningar . Slemproppen har gått. Jag är rädd men känns okej. I magen ligger en Wilma fick vi reda på idag. <3
Wilma har sparkat massor idag och jag är rädd att hon lagt sig med rumpan ner. De ska undersöka mig snart. Då blir det snitt inom en halvtimme. Jag är så rädd för allt. Smärtan och om Wilma överlever. De är så psykiskt påfrestande. Men jag har Emil, min klippa och han har mig.
Natten har varit tung, så tung. Jag har gråtit massor och jag vet att man inte ska men klandrat mig själv. Jag kanske kunde gjort nåt annorlunda? Jag orkar inte äta men Emil sa nu att han går och gör mat åt mig och Jag måste äta. När jag blir deppig så ligger jag bara. Som nu. Jag saknar våra katter också. Jag saknar min stad, vi är 32 mil hemifrån. Allt är tungt och jag orkar inte så mycket mer snart. Men jag måste samla kraft. För Wilma.
Hej på er. Vet inte om ni vet men den 12/1 kl 01.28 kom Wilma till världen. Född i vecka 26+5. Hon är stabil trots allt. Vägde 984 gram och är 34 cm lång. :)