BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Jag är på jobbet och är helt slut. Massor att göra och jag har ont överallt och jag börjar snart gråta.. Jag orkar inte mer.
Jag är på jobbet och är helt slut. Massor att göra och jag har ont överallt och jag börjar snart gråta.. Jag orkar inte mer.
Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!
Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,
Förstår att det är jobbigt utan symtom med, men tror säkert allt är bra med er lilla bebis i magen:) åh vad roligt med Ullared, vi har inte riktigt lika långt dit och ska faktiskt också åka dit och handla lite innan bebis kommer:)
Tack, jag är så nervös inför morgondagen och det ska bli fantastiskt skönt att se bebis för första gången <3
Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.
För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.
Vad kul med ultraljud imorgon för er!
Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )
Lycka till imorgon :)
Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)
Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.
Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.
Hur har ni andra det?
Jag har fått remiss för organscreening istället för normalt RUL så jag vet inte när det blir längre. Logiskt sett om 5 veckor. Ska fråga bm nästa gång om hon vet nåt mer.
Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden? Speciellt kvällarna och på natten. Springer jättemycket på toa på natten pga det vilket gör att jag är jättetrött på dagen..
Och trots att jag dricker mängder, enligt mig iaf, så känner jag mig uttorkad. Torr i munnen och läpparna är torra, huden i allmänhet känns torr. Jag tar ingen medicin. Borde jag dricka ännu mer? :/
Hur har ni det med vätskan?
Jobbigt med ätstörning, men skönt att du har det under kontroll :)
Ja det är så himla olika det där med vikten under en graviditet. Ja herregud..brösten!! Jag var så glad efter förra graviditeten, eller snarare amningen, eftersom mina bröst då var mindre än innan graviditeten. Denna gången har dem växt galet mycket..hoppas dem går tillbaka efter sen.
Jag är också sjukt törstig hela tiden, har med mig en vattenflaska vart jag än går, alltid i bilen, väskan, även om jag ska hem till någon annan. Sen hemma står det lite över allt. Nog aldrig druckit så här mycket vatten känns det som. ;)
Har magen växt något för er? För mig har det inte hänt något, å kan bara känna på morgonen innan jag kissar att jag är lite hårdare ovanför fiffi, sen känner jag ingenting. :( känns inte som de är någon bebis där inne..
Någon som är intresserad av en 2013 emmaljunga city cross, grey leaves (grå), quadrolift, för 3000 kr? Finns i Borås. Kan eventuellt möta upp runt om Borås :)
Går in i v18 (17+0) imorgon, är det detta som kallas spökveckor? Är själv överviktig så det lär väll inte synas något på ett bra tag, men hoppas jag börjar känna snart att jag är gravid eftersom jag saknar alla symtom..
Bara lite nyfiken. Ni som har problem med svamp och uvi är ni rakade?
Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)