Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

happylife skrev 2015-08-31 11:05:56 följande:

Jag vet inte riktigt hur de gick om jag ska va helt ärlig....

allt hon såg var att livmoderslemhinna var förtjockad, vilket kan tyda på grav men hon såg inget mer. Fick lämna blod så får vi se ur mitt HCG står till...får svar på det på ons! Segt som tusan :(

har världens molsvärk i rygg och livmoder.

Hej, hur har det gått, fått svar idag?
  • Smilla80
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Beklagar verkligen. Så sjukt ledsamt. Varm tröstkram till dig o lycka till framöver, nästa gång är det din tur! <3
  • Smilla80
    happylife skrev 2015-09-03 07:10:44 följande:

Dom konstaterade missfall, vecka 6+5 :(

Så lämnar tråden och önskar er alla lycka till !

Beklagar verkligen styrkekram!

Välkomna hit alla nya!

Nystjärna vad jobbigt det låter! Hoppas du kan bli hjälpt av den andra tabletten! Så kan du ju inte ha det! Kram
  • Smilla80

Håller tummar för att ni ska må bättre snart ni som mår dåligt! Förstår att det är jättetufft.

Saltig; Skönt att ha berättat kan jag tänka mig! :) blev det glädjetjut? :) med ettan o tvåan var jag inte alls nervös på det sättet för att berätta. Men denna gång med trean är jag så osäker på hur alla kommer reagera. Blir kanske inte bara positivt, vissa kommer kanske tycka att det skulle räckt med två känner jag på mig... Vilket inte känns så kul! :-/

• Smilla80

Förlåt, det sista jag skrev skulle vara till FlovesA, råkade skriva Saltig. Sorry!!

• Smilla80

Jag har också RUL i v 20+ nånting, i början av november! Vi är bortresta i slutet av oktober så det var därför vi blev tvungna att skjuta lite på det. Har dock ul nästa vecka i v 13, så det blir kanske inte så farligt att vänta lite sen! :) annars gör jag ett privat ul emellan. Nu har jag varit på inskrivning iaf, ett litet steg framåt! :)

• Smilla80
    Topi86 skrev 2015-09-11 11:45:25 följande:

Åh, idag är jag glad!  

Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3 

NU känns det på riktigt, och det gör inget att magen kommer...

Varmt grattis!
  • Smilla80

Skickar massor av styrkekramar till alla er kämpande tjejer. Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste va. Som någon sa - ni är verkligen värda en guldmedalj efter det här!! Men ni får något ännu bättre istället - en hel guldklimp!

• Smilla80
    Saltig skrev 2015-09-15 08:32:19 följande:

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Lycka till, ska tänka på dig!
  • Smilla80
    Topi86 skrev 2015-09-18 13:43:51 följande:

Mitt illamående gick tillbaka fort, och jag mår förvånansvärt bra (!!) bortsett från tröttheten. Hade ett par dagar förra veckan som var riktigt tuffa med illamående, spydde en gång i tisdags (på sonens 6årsdag så jag fick springa ut medan han öppnade paket) men annars har det mest legat som en olustkänsla och lätt illamående. 

De senast dagarna har det dock bara varit tröttheten och inget sug efter mat som legat kvar. 7+1 idag, och jag hoppas verkligen att det håller i sig så här..

Vi gjorde något galet igår, vi var och köpte en vagn! Tidiga var vi i och för sig även med sonen (med dottern hade vi vagnen från sonen kvar), men det kändes ändå helt galet.  Men vi fick ett kanonpris på den vagnen vi (=jag) verkligen vill ha... 

Så nu står det en superfin vagn hemma, och ingen vet något om att vi ska ha barn.. haha.. 

Ikväll ska vi ha 6-årskalas med 6st grabbar och filmkväll - så jag önskar er en trevlig helg!

Vad skönt att du mår bättre! Så spännande, vad blev det för vagn? :) Är också sugen på att köpa vagn, kollar varje dag, haha...
  • Smilla80
    TouchOfRed skrev 2015-09-18 18:27:29 följande:

Vi fick höra världens vackraste hjärtljud idag! <3 är så lycklig!

Härligt, grattis!
  • Smilla80
    Dalja skrev 2015-09-18 19:48:54 följande:

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

Svullnad, babybula, tvillingar eller ej - en jättefin mage har du iaf! Har du barn sedan innan eller hur var det nu igen? Nä första var det för dig va? ;)
  • Smilla80

Ja det är normalt att vara så svullen, dels att livmodern jobbar, dels blir tarmarna lite slöare och det kan göra att man blir svullen och även gasig. Ofta syns magen mkt tydligare på kvällen. Det kan lägga sig lite senare, och ofta när man kommer in i v 12-14 nånstans så går man in i de berömda "spökveckorna" då magen kan bli mindre, illamående försvinner, brösten kan sluta ömma mm... Helt normalt det också, men det kan göra en lite orolig! :) Men efter ett tag kommer den "riktiga" magen. Från v 16 o framåt kan man ju även börja känna rörelserna, det är så mysigt! Som förstföderska kan du dock få vänta på det till ca v 20. Men det är väldigt olika! Njut du på av lilla magen bara! :)

• Smilla80
    Sommarmalva skrev 2015-09-25 09:20:22 följande:

Fått missfall. Lämnar tråden.

Beklagar verkligen. <3 Snart är det din tur! Styrkekram!
  • Smilla80

Känner igen mig i att inte riktigt ha "landat" i graviditeten ännu, ngt jag inte känner igen från tidigare graviditeter!

Tipsar om en sida www.babypaket.com, flera Babybox-erbjudanden samlade på en sida! :) Har nyss beställt några! ;) Trevlig kväll!

• Smilla80
    CissiJissi skrev 2016-01-12 14:42:23 följande:

Åh vad mycket roligt ni har skrivit som jag inte hunnit läsa förrän nu:D

SÅ kul för de som fått beviljat från FK!! Min oro är mer vad föräldrapenningen kommer ligga på, om vi för full pott sen förra gången eller om vi får allra minsta summan - men det löser sig!

Jag längtar också till förlossningen :D har redan tittat genom alla svenska, norska, engelska och amerikanska förlossningsserier som finns på internet, tråkigt att inte ha något nytt att titta på nu haha!:P

Här sker förlossningen om 8-12 veckor och jag hoppas vi kommer kunna åka in en morgon och föda över dagen så sonen hemma inte behöver sova utan oss hihi:) och allt blir enklare om det är dagen allt sker!

Visst lär man inte gå över lika mycket andra gången? Med första var bf 9juli och han kom 25 juli. Erfarenheter?:)

Har du tips på vilka förlossningsserier man kan hitta som är bra o var någonstans? :)
  • Smilla80

Hej alla mammor! Skriver sällan här men är inne och läser då och då. Är det någon som fått sin lilla bebis ännu? Lycka till alla på slutspurten!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)