FLovesA skrev 2015-10-16 11:55:45 följande:
Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)
Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.
Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.
Hur har ni andra det?
Hej, jag var riktigt stor i tonåren, (7år sedan nu, hehe) men lyckades gå ner så har ett bmi på 23, min första graviditet var riktigt jobbig mentalt, speciellt ibörjan då jag räknade med +30kilo, jag som aldrig ville bli stor igen. Men gick inte upp alls så blev tillsagd av läkare att äta mer! Blev ändå 8kilo till slut. Denna gång är inte lika jobbig men inte gått upp något än, men kom runt v 25 förra gången. V 21 nu, Har läkartid på måndag, får se om de påpekar något som de gjorde sist.