Inlägg från: lillasysterfia |Visa alla inlägg
  • lillasysterfia

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Min mage är oftast åt höger. Tror bebis gillar att ligga åt det hållet. :)

• lillasysterfia

Lider med dig Nystjärna. Själv har jag nog åkt på en uvi. Får det ganska lätt så är väl inte förvånad. Hoppas på att den går bort lika lätt som det brukar. Ska hälla i mig vätska idag och rensa rören!

• lillasysterfia

Här har jag en skit eftermiddag. Samandragningar, illamående och ont i fogarna. På det extremt trött och ska ta han om 3 och 5 åring. Men barnen är jättesnälla och mannen kommer snart hem med käk! Tror jag har världens bästa man!

• lillasysterfia

Jag äter levaxin för sköldkörteln. Har inte haft problem med tidigare. Men är inga problem med att ta en liten tablett varje morgon.

• lillasysterfia
    saraaj skrev 2016-01-10 12:28:34 följande:

Gjorde glykosbelastning i fredags, hade 4.6 i fastevärde och 2 timmar efter sockervattnet hade jag 7.5 och hon sa att det är bra värden :) vilka är gränserna för diabetes ?

Tycker det ser ut att vara helt normala siffror! Jag ska göra en belastning i början på feb. Ser inte fram emot den. Att inte få äta på morognen, usch! Men är ju bra att de har koll!
  • lillasysterfia

Jag lider just nu av sömnlöshet. Kan inte somna på kvällarna/nätterna. Vilket resulterar i att jag ligger i sängen och småslummrar nästan hela förmiddan. Blir så less. När jag väl somnar så drömmer jag sååååå konstiga drömmar. Vill bara få sova en hel natt!

• lillasysterfia

Nu är det min tur att gnälla. Har ont i fogarna och har halsbränna och sura uppstötningar. Det enda mannen klagar på är att jag inte ställer upp på sex. Gahahaaaa, jag har ont och kämpar med att försöka hålla lite ordning här hemma. Sammtidigt har jag två grabbar att se efter. Börjar vli less på det här och är "bara" 28+1. Började nästan gråta när jag såg disken i köket förut. Den är som tur va borta nu, men det fick jag ta själv. Trött och less!

• lillasysterfia

Tack för uppmuntran! Idag har jag pm än värre foglossning. Fortsätter det så här så blir det läkaren för ev. Sjukskrivning så jag kan få beviljat att ha barnen mer på förskolan. Vill ju orka vara mamma åt mina pljkar jag har redan.

• lillasysterfia

Nu är jag sur igen. Har precis fått en övertrött treåring i säng, gett femåringen kvällsmat och ber mannen om han inte kan ta läggningen av femåringen(läsa saga i soffan och se till att han borstar tänderna) Får till svar att kan inte du göra det, jag mår lite dåligt. Jag har sammandragningar vid ansträngning och ont i fogarna, men visst vi kan göra så att du får ta hand om barn, fru och hus några veckor! Så nu känns det bättre. Skönt att få gnälla av sig någonstans! Han va inte så här under de två första graviditeterna. Känner inte riktigt igen honom då hn brukar vara omtänksam.

• lillasysterfia

Lider med er! Jag blir så less på att jag inte orkar städningen här hemma. Annars har jag det lindrigt jämnfört med er! Fortsätt kämpa, vet att det är jobbigt! <3 Skulle inte önska någon annan det jag har just nu och då har ni det tio gånger värre! Massa kramar och hoppas det inte blir värre för er!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)