pomperiposa skrev 2016-02-29 09:52:53 följande:
Hej alla, tiden rusar men får gärna gå ännu snabbare. 35 dagar kvar men jag hoppas på lite mindre och ibland känns det så, men man får se. Mycket sammandragningar, en del gör ont. Jag tror jag är lite för stressad, det är ganska stressigt på jobbet och jag känner mig ständigt "uppe i varv" vet att jag borde ta det lugnare, men det är inte enkelt, men från denna veckan jobbar jag mindre.
Jag läste inläggen om bb-väskan och känner mig lite osäker, jag vill inte vara på bb utan jag vill åka hem, med mina två senaste har jag kunnat gjort det, man behöver ju stanna 6 timmar så läkaren gör besiktningen att allt ser bra ut och med min sista barn föddes hon vid kl.17, så där fick jag sova över eftersom nattpersonalen/läkaren inte gjorde frisk-besiktningar. Nu vet jag inte om jag klarar mig med bara ett ombyte och kläder till lillan, laddare till mobilen ska packas ner och bok ska packas ner. Tänk om vi måste stanna kvar, är det någon mer än bara jag som vill åka hem så fort som möjligt?
Jag är också orolig till om man inte får plats, jag vet att det är fånigt men jag vill åka in med god marginal och ta det lugnt, så man kan försöka se till att det inte blir någon panik, jag har hört att det inte brukar vara något problem i mars/april, men nu när de lägger ner här i Sthlm, både Sophia och södra, vet inte om de hinner stänga. Vet någon annan? Någonstans läste jag att man alltid får plats på förlossningen men att bb ibland kan vara fullt, undrar om det stämmer.
Kram på er
Bb Sophia kommer inte hinna stänga innan det är vår tur att föda, så du kommer kunna föda där om du vill (såvida inte narkosläkaren säger upp sig, då får de inte bedriva vård enligt min barnmorska. Men tydligen har narkosläkaren en månads uppsägningstid och barnmorskorna tre, satt så länge inte narkosläkaren går, kommer de fortsätta ha förlossning. )
Vad gäller kläder skulle jag nog ta med allt jag behöver för alla fall några nätter om jag vore du. Man vet ju aldrig om det är något som gör att man behöver ligga lvar och då kan det vara skönt o ha sina egna grejer på sjukhuset om man föredrar det. Jag kommer Ng dock ha sjukhuskläderna så länge jag orkar då jag inte vill kladda ner mina egna kläder, höhö :) men mjukisarna åker med i vilket fall!