Inlägg från: Topcom |Visa alla inlägg
  • Topcom

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2016-02-22 11:32:26 följande:
    De va lite så jag tänkte att de kanske va. Om den ligger förliggande (heter de så?) så gör man nog extra ul.

Som vanligt är BM sen, varit alla dessa snart 120 gravidveckor jag haft henne sedan 2011, så inget nytt. Men just idag irriterar de mig, kanske bra, då har jag lite stake att säga som jag tycker.
    Haha läser mina inlägg och konstaterar att svenskan ser sämst ut eftersom mobilen "rättar sig själv" (felar sig själv ;) )

Precis, moderkaka långt nere göra extra ul, annars inte. Men det är något bm skulle säga något om vid rul om ultraljud senare för extra koll skulle bli aktuellt :)

Jag tycker synd om dig, måste vara helt förjävligt att ha förvärkar, särskilt nu när du har barn sen tidigare att tänka på också :(

Själv är jag hemma och vabbar idag igen(som vanligt känns det som ) jag ska försöka få i min treåring penicillin utan att behöva hålla fast henne med våld och truga upp munnen (vilket typ ändå inte går nu med magen ivägen) Ska bli spännande! ;)

Har ni bestämt namn nu? Vi har förnamn klart men inte pratat om mellannamn än:)
  • Topcom
    pomperiposa skrev 2016-02-29 09:52:53 följande:

Hej alla, tiden rusar men får gärna gå ännu snabbare. 35 dagar kvar men jag hoppas på lite mindre och ibland känns det så, men man får se. Mycket sammandragningar, en del gör ont. Jag tror jag är lite för stressad, det är ganska stressigt på jobbet och jag känner mig ständigt "uppe i varv" vet att jag borde ta det lugnare, men det är inte enkelt, men från denna veckan jobbar jag mindre.

Jag läste inläggen om bb-väskan och känner mig lite osäker, jag vill inte vara på bb utan jag vill åka hem, med mina två senaste har jag kunnat gjort det, man behöver ju stanna 6 timmar så läkaren gör besiktningen att allt ser bra ut och med min sista barn föddes hon vid kl.17, så där fick jag sova över eftersom nattpersonalen/läkaren inte gjorde frisk-besiktningar. Nu vet jag inte om jag klarar mig med bara ett ombyte och kläder till lillan, laddare till mobilen ska packas ner och bok ska packas ner. Tänk om vi måste stanna kvar, är det någon mer än bara jag som vill åka hem så fort som möjligt?

Jag är också orolig till om man inte får plats, jag vet att det är fånigt men jag vill åka in med god marginal och ta det lugnt, så man kan försöka se till att det inte blir någon panik, jag har hört att det inte brukar vara något problem i mars/april, men nu när de lägger ner här i Sthlm, både Sophia och södra, vet inte om de hinner stänga. Vet någon annan? Någonstans läste jag att man alltid får plats på förlossningen men att bb ibland kan vara fullt, undrar om det stämmer. 

Kram på er {#emotions_dlg.flower}
    Bb Sophia kommer inte hinna stänga innan det är vår tur att föda, så du kommer kunna föda där om du vill (såvida inte narkosläkaren säger upp sig, då får de inte bedriva vård enligt min barnmorska. Men tydligen har narkosläkaren en månads uppsägningstid och barnmorskorna tre, satt så länge inte narkosläkaren går, kommer de fortsätta ha förlossning. )

Vad gäller kläder skulle jag nog ta med allt jag behöver för alla fall några nätter om jag vore du. Man vet ju aldrig om det är något som gör att man behöver ligga lvar och då kan det vara skönt o ha sina egna grejer på sjukhuset om man föredrar det. Jag kommer Ng dock ha sjukhuskläderna så länge jag orkar då jag inte vill kladda ner mina egna kläder, höhö :) men mjukisarna åker med i vilket fall!
  • Topcom
    pomperiposa skrev 2016-02-29 09:52:53 följande:

Hej alla, tiden rusar men får gärna gå ännu snabbare. 35 dagar kvar men jag hoppas på lite mindre och ibland känns det så, men man får se. Mycket sammandragningar, en del gör ont. Jag tror jag är lite för stressad, det är ganska stressigt på jobbet och jag känner mig ständigt "uppe i varv" vet att jag borde ta det lugnare, men det är inte enkelt, men från denna veckan jobbar jag mindre.

Jag läste inläggen om bb-väskan och känner mig lite osäker, jag vill inte vara på bb utan jag vill åka hem, med mina två senaste har jag kunnat gjort det, man behöver ju stanna 6 timmar så läkaren gör besiktningen att allt ser bra ut och med min sista barn föddes hon vid kl.17, så där fick jag sova över eftersom nattpersonalen/läkaren inte gjorde frisk-besiktningar. Nu vet jag inte om jag klarar mig med bara ett ombyte och kläder till lillan, laddare till mobilen ska packas ner och bok ska packas ner. Tänk om vi måste stanna kvar, är det någon mer än bara jag som vill åka hem så fort som möjligt?

Jag är också orolig till om man inte får plats, jag vet att det är fånigt men jag vill åka in med god marginal och ta det lugnt, så man kan försöka se till att det inte blir någon panik, jag har hört att det inte brukar vara något problem i mars/april, men nu när de lägger ner här i Sthlm, både Sophia och södra, vet inte om de hinner stänga. Vet någon annan? Någonstans läste jag att man alltid får plats på förlossningen men att bb ibland kan vara fullt, undrar om det stämmer. 

Kram på er {#emotions_dlg.flower}
    Just det, vad gäller plats på förlossning, plats kommer du få, men kanske inte där du önskar i första hand. Men som tur är så bor vi i Sverige och all vård här är fantastisk :) för min del känner jag att jag önska bb Sophia eller karolinska i första hand, men om det skulle bli typ Danderyds, sös eller Huddinge skulle det vara helt ok det med :)
  • Topcom

Igår kväll fick jag sjukt ont i rygg och extrem mensvärk i magen. Gick på toa och kollade om slemproppen hade gått, för så tydligt var det verkligen, jag hann bli rejält nervös. Nu har det lugnat ner sig, men jag blir lite fundersam när jag ska jobba en vecka till efter denna, då kan jag ju inte sitta med såna här förvärkar :( och nu har man fått sig en påminnelse om hur det kommer känner när det ör dags;) huu!

• Topcom
    CissiJissi skrev 2016-03-26 09:25:44 följande:

BF+8 idag, vaknade av vattenavgång kl05:30, duschade, la mig, värkar började komma - nu är vi på sjukhuset och ligger med ctg på magen :D HOPPAS det blir idag! Värkarna kommer cirka 5min mellan och än så länge bara som mensvärk!:)

Wow! Håller tummarna och säger lycka till! Känns overkligt att det snart är min tur !
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-03-26 20:00:18 följande:

Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)

Det är helt normalt. Hade precis samma med mitt andra barn och typ i samband med att den släppte kom även mina värkar, minns jag :) håller tummarna för dig!
  • Topcom

Jag är också kvar :) bf 7/4! Tror vi är fler som inte har fått bebis än!

• Topcom
    becka1989 skrev 2016-03-30 19:08:27 följande:

Dom är inte regelbundna men kommer mellan 2-10min.

Nu har det varit lugnt i 1timme däremot har jag mensvärk som hållt i sig sen senaste vilket absolut inte är skönt, har provat med att ta en alvedon som dom sa att jag skulle prova med när jag ringde fl.

Sen skulle jag ringa in igen om det fortsätter med förvärkar, lillen är hel galen sprattlar och har sig mer än normalt oxå ont i ryggslutet har jag med.

Dom på fl tyckte jag skulle avvakta och försöka få i mig något att äta och sova så mycket jag kan, förvärkarna kan avta och sen komma tillbaka under kvällen/natten om vi har tur :)

Nu hoppas jag på att det fortsätter och ökar så vi får ut våran lille.

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(
  • Topcom
    Saltig skrev 2016-03-30 19:25:04 följande:
    Kan ju vara på gång håller tummarna att det är det så ni snart får träffa er bebis.
    Topcom skrev 2016-03-30 19:11:25 följande:

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(

Samma här, känner ingenting förutom vanliga sammandragningar som jag känt i flera veckor.

Denna väntan är ju ingen kul när man orkar knappt göra något, känner mig matt, hängig och lite borta. Tv, film, Facebook, Instagram, familjeliv, korsord är mina sysslor just nu. Mina andra två barn är stora(6 & 12 år) så de aktiverar sig själva, vilket är skönt just nu när man orkar inget. Men imorgon ska jag fixa mina naglar

Haft jobbig huvudvärk tre dagar nu... Inte jätteont men känns av. Bm först på måndag.

5 dagar kvar till BF. Hoppas bebis kommer senast i helgen.
    Den där mattheten känner man igen! Jag är rastlös och känner att jag "bör" göra saker här hemma, men det gör ont att böja sig ner och jag känner ingen motivation mer än att jag kan sova.

Kroppen har typ ställt in sig på standby inför stundande utmaning, så fort jag har gjort minsta lilla ansträngande grej, handlateller bara varit ute med barnen, så känner jag mig trött och vill vila. Bläää så tråkigt! Vill ha tillbaka min energi och kropp nu!
  • Topcom

Här har jag haft ont sen imorse! Åh jag hoppas att det är på gång nu! Fem dar kvar till bf

• Topcom
    Pauliina skrev 2016-04-02 18:08:44 följande:

Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.

Hehe like på den!:)
  • Topcom
    CissiJissi skrev 2016-04-04 13:29:26 följande:

Väldigt spännande att läsa om er alla!! Håller koll!!:)

FRÅGA. Ni som fött nu och förut: är det vanligt att ena dagen inget avslag, nästa dag massa blod och avslag? Ja, säkert.. Känns bara som att varje gång jag tror det börjar ge sig så kommer det ännu mer ändå :)

Jaa det e vanligt:) man blir lurad lite fult innan det upphör helt ;p men det e bra för det tyder troligtvis på att såret är på god väg att läka:) sen kommer det bli längre och längre mellan blödningarna med mindre blod :)
  • Topcom

Men gud, nu börjar det verkligen ramla in bebisar:) grattis till alla! Här sitter jag med molvärk och håller tummar och tår för att det är igång för mig också :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)