Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Smilla80 skrev 2015-08-17 10:26:53 följande:

Vad jobbigt det måste vara att må så illa smile4.gif *lider med er som gör det*. Jag mår ju inte illa så var så himla orolig att embryot inte fäst, men tack och lov visade VUL förra veckan ett litet tickande hjärta. :) Nu får jag försöka njuta istället!

Suck jag vet hur det är att behöva kliva upp i ottan för att kissa o sen inte kunna somna om - för att sedan bli väckt när sömnen äntligen infunnit sig! :-/ Så jobbigt Nystjärna att du ska jobba ikväll o "måste" vara pigg, hoppas det kommer att gå bra ändå! Du får nog kraft på något vis när du väl är där!

Skönt att få se ett tickande hjärta :) jag längtar så efter mitt ul och hoppas verkligen att allt ser bra ut då och man set ett tickande hjärta :)

Ja kämpigt är de men hoppas de går bra idag men får se. Jobbar inom vården vilket gör vissa moment blir tuffa och även vissa dofter gör de kämpigt med illamåendet med. Men får se hur det går. Hopppas på de bästa :) jo på något sätt. Men tufft att jobba kväll och morgon imorgon. Hoppas man får sova sen i natt.
  • Nystjärna

Usch idag är en tung dag. Jobbade igår kväll och morgon idag. Kan ju lugnt säga att jag är trött idag. :( Mitt illamående tycks också öka men än så länge under kontroll. Funderar på att kanske testa postafen ibland. Förr var de värst på kvällen. Men nu känns morgonen värre och ingen paus på dagen heller. Sen har jag upptäckt att jag inte kan dricka kaffe längre!! :( Jag som älskar kaffe!! Köpte till och med koffeinfritt kaffe nu när jag vart gravid. Men igår mådde jag så illa av de men trodde bara att magen var tom och de var därför. Men förut idag på jobbet blev jag sjukt illamående,kallsvettig och mådde ur dåligt. Så fick inte i mig det. Fick slå ut de. Bara tanken på att ta muggen eller när jag tog en klunk var hemsk. Trodde verkligen att jag skulle kräkas. Är de någon mer som fått gett upp kaffet?

• Nystjärna

Hej allihopa och välkomna alla nya :)

Jag har inte varit här inne på länge då jag verkligen inte mått bra. Mår sjukt illa och det är riktigt kämpigt att ta sig igenom ett arbetspass. Så jag har varit helt slut när jag kommer hem. Haft så dåligt samvete när jag knappt orkar leka med dottern eller göra något här hemma. Men jag hoppas verkligen att de blir bättre. Jag har provat med postafen men mår nästan ännu sämre utav dem och blir helt utmattat av de. Så de fungerar inte. Har bara kräkts en gång som tur är men tycker de är riktigt jobbigt att gå runt och mår så här illa hela tiden. Men jag hoppas att det snart skall gå över,de är ändå bättre än när jag var gravid med dottern. Jag har varit hos bm och gjort inskrivning och hälsosamtalet och tagit alla prover. Skall inte dit förens i mitten på september nu. Men om en vecka imorgon så skall vi göra vårt privata tidiga ultraljud. Längtar så!! Samtidigt som jag är nervös och rädd,men spänd också. Skall bli spännande,roligt och mysigt att få se. :) <3 Hoppas allt är bra med bebis bara och se om min räkning stämmer med veckorna. Hoppas ni andra mår bra och att allt går bra för er. :)

• Nystjärna

Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)
    Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)

• Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-08-31 10:22:56 följande:
    Förstår dig verkligen! Illamåendet påverkar så sjukt mycket. Jag jobbar långa dagar/kvällar med ungdomar och jag orkar verkligen inte pga illamåendet och tröttheten. Är totalt slut när jag kommer hem. Små hulkar hela tiden och nästan ingen vet att jag är gravid.

Jag tänkte pröva sea-band.. Har du provat det?
    Det gör ju det och jag vill verkligen inte sjukskriva mig tidigt igen och redan berätta för jobbet. Men just nu vet jag inte vad jag skall göra. Mår så sjukt dåligt att jag är gråtfärdig. :( ringt MVC och hoppas de snart ringer upp mig. Okej ne aldrig provat de. Med dottern provade jag postafen som inte funkade,lergigan som inte funkade och sen fick jag andra tabletter som tillslut hjälpte. Men då kräktes jag så och tappade vikt. Vilket jag inte gör nu,vilket ändå är tur och bra. Men jobbigt ändå
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-08-31 11:19:54 följande:

Nystjärna, känner så igen mig i det du skriver!! Med dottern kräktes jag konstant och nu med barn nr två mår jag så galet illa att jag knappt står ut:( och det där dåliga samvetet över att inte orka leka m.m det känner jag också igen! Hoppas illamåendet ger med sig!!

Jag är sjukskriven ytterligare en vecka då jag ej kan äta mat och mår galet illa och spyr från och till.

Usch din stackare som kräks. Jag har ju bara kräkts en gång denna graviditeten men illamåendet är riktigt jobbigt. Pratat med MVC och min vårdcentral så skall dit sen i eftermiddag och få några tabletter och hoppas på sjukskrivning. Så nu är de jobbiga att ringa chefen bara. Då vi redan är kort om folk och jag jobbar mycket och just denna veckan jobbar jag varje dag med mycket saker som händer. Men inget och göra åt. Kommer inte göra ett bra jobb om jag är där. Men hade inte velat berätta såhär tidigt men de är som se är. Vecka 9 (8+3) idag
  • Nystjärna

Fick lergigan utskrivet och kommer vara hemma denna veckan. Känns bra faktiskt. Jag hoppas verkligen att lergiganen kommer och hjälpa mig. Men jag tror och hoppas. Nu längtar jag så galet mycket till på måndag då vi skall göra vårt tidiga ul. Längtar efter att få se bebisen och se så allt är bra och får reda på om veckorna stämmer. Just nu vill jag bara kunna mår bra,njuta och slappna av. Hoppas jag kan de snart.

• Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-08-31 18:33:25 följande:
    Åh tycker du ska ringa BM och be om råd :/
    Ringde de som hänvisa till vårdcentralen så fått lergigan nu och hemma denna veckan så hoppas vi de funkar.
  • Nystjärna

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

• Nystjärna

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)