Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Mitt illamående har kommit runt v 6 båda mina graviditeter. Och jag hoppas att det denna gång ger med sig snabbare än sist, då höll det på till v 26, fast absolut inte så illa som i början.

Jag ringde jobbet förut och sa att jag börjar nästa vecka, det känns skönt att komma tillbaka och liksom försöka stänga av illamåendet (kräkningarna kan ju bli ett bekymmer men det tar jag då) behöver komma ut lite tror jag.

Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)

• FLovesA

Saltig: jag lider med dig, har inte fått behålla alls mycket nu i två dagar. Mår hemskt. Ska börja jobba på måndag, men har bara tre lite kortare jobbpass nästa vecka så jag hoppas att jag klarar det. Jag vill så gärna!!! Är i v 12 (11+2) och jag hoppas att mitt illamående är på väg bort. Det där med en klump i halsen känner jag igen!! Det är det som gör att jag spyr känns det som.

Galet jobbigt! Vill må bra igen! Vår dotter är fantastisk, men tycker jag är tråkig "åh jag längtar tills du mår bra igen mamma" Jag är verkligen inte alls mig själv just nu.

• FLovesA

Dalja:

Grattis och välkommen hit:) Har du tur så behöver du inte få bekymmer med illamående alls. Mitt började i v 6 båda graviditeterna. Men hoppas verkligen att du slipper!

Så roligt att vi blir många i denna tråd. :)

• FLovesA

Jag har inte ätit vanlig mat i vanliga portioner på sisådär 6 veckor. Och i natt drömde jag om mat. Man blir ju helt galen av att inte få behålla maten. 5 vindruvor har fått stanna än så länge idag. Jippi!

Har inget sug efter mat överhuvudtaget. Det är jobbigt att leva med konstant illamående. Mina inlägg har inte varit särskilt positiva här känner jag;)

Krya på er allihopa.

• FLovesA
    bine87 skrev 2015-09-13 15:06:52 följande:

Jag känner ingen glädje alls. Det är hemskt att vara gravid.

Jag vet att det har hänt mycket och att det är mycket nytt jag måste ställa in mig på som att vara gravid och ensamstående mitt i allt det fysiskt jobbiga med illamående och värk. Att få reda på att jag är gravid dagen innan min pojkvän åker hem och sen bli lämnad var inte planerat nåt utav det.

Jag börjar bli trött på att vakna då min morgon är fruktansvärd och jag har ingen motivation för nåt. Jag sover med en hink bredvid sängen ifall att jag spyr. Allt jag önskar är att ha någon som smeker ryggen på mig och säger att det kommer bli bra. Jag vet inte om jag kanske måste höra av mig till läkare? 

Stackars dig:( Ta upp dina känslor och mående med Bm, det finns massor med hjälp att få. Och ibland kan det räcka att bara prata med någon. Prata även med någon anhörig, familj/vän som kan hjälpa dig med de vanliga sysslorna så som mat. Det ska gå bra detta, det är bara tungt när man känner att man måste klara det själv. Hoppas det ordnar sig för dig. Massa kramar A
  • FLovesA

Idag är det dags för eftermiddag/kvällsjobb. Ska bli skönt sammtidigt som jag nog tagit mig vatten över huvudet som börjar denna veckan. Igår hittade jag en lättdryck som hjälper mot illamåendet. Citron/limesmak. Tar bort den där hemska känslan av klump i halsen och dämpar illamåendekänslan.

Hur mår alla idag.

Jag skriver även jag från mobil, så har också lite svårt att skriva in en bf lista tyvärr. Jag är i slutet av Mars i alla fall:)

• FLovesA

Åh Modesta vad skönt att du mår bättre. Och roligt att berätta för dottern. :)

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:

Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så

[quote=75754702][quote-nick]Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:[/quote-nick]Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så negativ men detta är så sjukt jobbigt. :(

Du beskrev mina föregående veckor när jag bara ville ge upp. Men snart blir det bättre. Tabletterna hjälpte inte på mig och mådde nästan mer illa av dem eftersom jag tog dem på tom mage...fick ju aldrig behålla maten. Idag är första dagen på fem veckor som jag stått och gått. Var på jobbet och det kändes som ett helt träningspass. Är helt slut nu.

Det kommer vända för dig med, så hemskt att må dåligt:(
  • FLovesA
    Saltig skrev 2015-09-15 08:32:19 följande:

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Saltig skrev 2015-09-15 08:32:19 följande:

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Lycka till:)
  • FLovesA

Lycka till imorgon då Saltig :)

Nystjärna vad härligt att du mått en gnutta bättre idag! Jag tyckte det var så stressande med sjukskrivningarna. Jag fick ringa varje fredag eller måndag då sjukskrivningen skulle träda i kraft eller vad man ska säga. För när jag ringde mitt i veckan sa dem bara att doktorn nog inte såg det som "trovärdigt" att man kunde veta att man inte kunde jobba nästkommande vecka. "Ne för jag stannar ju hemskt gärna hemma med lågt betalt även om jag skulle må bra liksom"!!! Misstänker att doktorn inte varit gravid någon gång.

Jag jobbade min andra dag idag och det gick bättre än i går, men är trött och sliten. Däremot har jag inte spytt idag! Och hjälp vad lite näring (som får stanna kvar) gör mycket nytta för välmåendet!!!

Hoppas ni andra mår lite bättre också. Imorgon är det besök på Mvc för oss, och jag ska försöka få till ett tidigt inbokat ultraljud, då jag är så osäker på datumet.

Kram till er.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)