Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2015-09-23 12:08:33 följande:

Hej. Jag har varit på barnmorskegruppen i Göteborg 2 gånger. En gång för att träffa gynläkare efter min förra graviditet och så var jag där för några veckor sen när vi gjorde vårt tidiga ultraljud. Båda gångerna har de varit väldigt bra och trevliga. Aldrig varit något problem när man ringt och bett om hjälp eller så. Och väldigt lätt och hitta nära stationen. :) Känner även folk som gått där under sin graviditet och som varit jättenöjda med dem. Inte hört något negativt om de. :)

Perfekt :) precis vad jag vill höra :) nu ska det bara bli torsdag nästa vecka också så att jag kan bege mig dit ;)
  • bine87

Jag har så fruktansvärt ont.. Letade upp gamla knästrumpor och har nu bundit tre stycken runt bäckenet. Kändes att det hjälpte ganska så direkt men har så ont att jag fortfarande inte kan sova. Inga värktabletter har jag heller. Vet inte vart jag ska ta vägen snart..

• bine87

Börjar ni må bättre? Jag känner att illamåendet faktiskt är hanterbart och det går att äta. Jag är hungrig men har fortfarande svårt för det mesta. Åt precis fiskgratäng, lax och spenat. Åt upp allt utan problem :)

• bine87
    TouchOfRed skrev 2015-09-24 20:50:47 följande:

Idag släppte jag bomben hos chefen. Var jätteorolig att han skulle reagera negativt för vi har haft mkt bekymmer med för lite personal mm och det har precis börjat rätta upp sig. Och nu meddelar jag min graviditet. Men han reagerade jättepositivt! Gratulerade och sa att vi skulle hålla kontinuerlig kontakt angående min hälsa mm och att jag skulle säga till om mina arbetsuppgifter blev för tunga mm. Åh så skönt, och jag som har oroat mig så för hur han skulle reagera ska berätta för kollegorna nästa vecka tänkte jag har ni berättat för chefen och kollegorna än?

Jag har berättat för en kollega. Vi jobbade båda en helg och det va lite svårt att dölja hur illa jag mådde så jag berättade. Annars har jag inget sagt till någon annan på jobbet.
  • bine87
    Topi86 skrev 2015-09-23 11:25:51 följande:

Skönt att det gick bra på VC.  

Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar. 

Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting! 

Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...

Massor med vatten och promenad har hjälpt mig. Du kan ju köpa microlax så du har hemma ifall att det blir sådär illa igen. Inte meningen att du ska ligga med plågsamma smärtor. :(
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-09-26 18:32:02 följande:

Tredje dagen med extremt illamående! Jag trodde det hade släpt eftersom förra veckan var såååå bra och jag kunde äta igen, halva denna veckan var med bra men nu är tredje dagen som jag mår riktigt illa igen. Igår trotsade jag illamåendet och följde med och shoppade, hade spytt upp allt under dagen och tänkte att jag kunde peta i mig lite pommes, dem spydde jag upp på en parkering...måttligt pinsamt!

Idag har jag dock inte spytt, varit på jobbet. Har ätit knäckebröd och morötter, det får jag behålla i alla fall;)

Hur går det för er andra? Trevlig helg:)

Sitter på golvet på jobbet och känner mig väldigt slö och nacken gör ont. Den här gjort ont i över två veckor nu.. Är hungrig hela tiden så måste äta nåt litet i princip varje halvtimme för att undvika halsbränna och illamående. Illamåendet är som värst på kvällarna nu och jag har kräkts tre kvällar på raken. Dagarna är annars spyfria även om jag hulkar och nästan spyr hela tiden, det är pinsamt nog och få ut med hunden och gå förbi folk som kollar på en när jag håller för mun och "kräks".

Tänkte beställt en nachotallrik med sallad inne på restaurangen (är på jobbet) men dom verkar ha fullt upp så ville inte störa :/ dumt av mig..
  • bine87

Men gud. Skriver att jag är på jobbet och sen förklarar varför jag beställer mat från restaurangen genom att skriva samma sak igen. Min hjärna är inte med.

• bine87
    imsevims skrev 2015-09-27 19:50:31 följande:

Å vad jag känner igen mig! Precis likadant här :( Är inne på 5e (eller är det 6e??) veckan nu som jag ligger pall i soffan. Idag tog maken med 3, 5 och 8-åringen på jippo här i stan med massa hoppborgar och annat kul. Jag låg kvar hemma och försökte roa uttråkad 16-månaders så gott det går...Är riktigt jäkla less på det här nu oxå! Jag mår inte illa hela tiden längre men det är som om kroppen gett upp helt, orkar fasen knappt sitta upp ju :(

3-åringen brukar säga "Kan vi åka till öppna förskolan idag mamma?" Men lika snabbt ändrar hon sig, lägger sin lilla hand på min panna och säger "nä just det ja, du är ju sjuk mamma"

Alltså mitt hjärta går sönder!!

Usch :( Till och med jag får tårar i ögonen.. Jag har känt så många gånger under dessa veckorna att jag aldrig kommer göra om detta och för allt i världen inte förstår mig på folk som genomlider denna psykiska och mentala terror mer än en gång frivilligt. Och du är inne på din femte gång stackarn :( Jag förstår ju att man vill ha fler barn, men ändå. Ni brudar är fanimej mina hjältar ;D Sjukt strongt av er.
  • bine87
    imsevims skrev 2015-09-28 08:28:20 följande:

Tydligen är hjärnan funtad så att vi glömmer/förtränger det jobbiga väldigt snabbt, och tur är väl det ;) Det här är vårt 8e barn så antingen glömmer jag jäkligt bra eller så är jag helt enkelt knäpp ;) Nä men jag tror faktiskt att detta är den graviditet som jag mått sämst, som jag varit så totalt sänkt av :( Sen spelar det så klart in att det är fullt ös hela dagarna med alla små hemma. Känner ändå lite hopp nu då just illamåendet lugnat ner sig. Blir ju lite lättare att samla krafter om man klarar av att äta ordentligt.

Du är fanimej mer galen än jag trodde ;D åtta stycken! Du måste ju vara superkvinnan, Jesus christ!

Jag trodde mitt illamående hade lagt sig men inte då. Bara tagit annan form. Det är fruktansvärt jobbigt och ont i huvudet får jag också.. Meningen att jag ska bjuda min farmor på lunch idag. Känner mig mindre pepp på det. Funderade på om kanske sallad på jensen bøfhus kunde vara nåt. Finns ju många andra alternativ också för min farmor då.
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-09-28 10:34:41 följande:

Igår hittade jag citrondryck i en sån där stor förpackning som Multivitamindrycken är i. Citron hjälper mot mitt illamående, och har gjort det tidigare med så hoppas denna dryck går ner:) snart dags för ännu en dag på jobbet. Lite seg efter en jobbhelg;)

Hoppas du får en mysig dag med farmor bine87

Det var underbart mysigt! :) Vi åt mat och pratade och sen gick vi runt och letade efter en vattenkokare till henne då den hon har gått sönder och hon ville ha en vit i metall med minst 2200 watt och helst inte större än 1,2 liter. Vi lyckades tillslut!
    Köpte mig även ett par mammabyxor. Underbara! Skönare än skönast att kunna ha jeans som inte klämmer åt runt magen.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)