Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Saltig skrev 2015-08-19 18:57:06 följande:

Samma här. Min man sköter nästan allt hör hemma medan jag mår dåligt. Har varit hemma sen i måndags pga illamående. Allt luktar och det värsta är att min man luktar hud! Igår försökte han kramas lite men jag klarar inte av hans lukt ( måste bara påpeka att han är inte äcklig som inte sköter sin hygien ). Jättejobbigt, stackarn får inte kramas med sin fru.

Suger på halstabletter hela tiden, hjälper lite mot illamående.

Känner mig oxå småfet och inte gravid. Svullen och degig.

Förstår hur det känns. Den sista meningen är en bra beskrivning av hur jag också känner mig. :-/ Känns som att alla går runt och tänker "nä men oj vad hon lagt på sig". Usch! Tycker rumpa o allt också blivit större... Längtar till den riktiga bebismagen kommer!
  • Smilla80
    FLovesA skrev 2015-08-20 12:01:59 följande:

Verkar som vi är många som har mindre roliga symtom. Dag tre med sjukskrivning imorgon ska jag till VC på inrådan av MVC så att jag kan få en sjukskrivning någon/några veckor tills det värsta kräkandet gått över. Skönt att slippa stressen över att vara på jobbet och må kasst.

Konstigt det där med att man ändå hur dåligt man ändå mår, vet att det är så värt det. Längtar så tills magen blir större och jag börjar känna bebisen. Det är en magisk känsla.

Krya på er ni andra. Hoppas vi snart kan äta som vanligt igen. Och till er som inte mår illa, njut med gott samvete, härligt att vara gravid:) (jag är bara lite avundsjuka på er som mår bra;)..men inte missunnsam )

Krya på dig!! Hoppas du får må bättre snart! Och du har rätt i att man ska försöka njuta... :) Längtar också efter "den riktiga" magen! Kram!
  • Smilla80
    happylife skrev 2015-08-30 20:45:54 följande:

Hej alla tjejer! :)

Jag vet inte om jag kommer kunna hänga kvar här eller ej, är gravid i v 6 men har blödit en del så vet inte hur det står till där inne...ska på vul imorn bitti!

Blödde 4 dagar vid bim samt blödde lite brunt igår efter sex....

Får starka plus fortfarande på tester.

Är det någon här som blöder och allt ser bra ut ändå?

Är så orolig.

Kram <3

Har inte upplevt det själv men vet flera andra som har blödit och allt har ändå varit helt ok, o de är nu långt gångna i graviditeten och en har fått sitt barn nu. Så behöver alltså inte vara nån fara! Hur gick det idag på VUL?
  • Smilla80

Ni som mår illa - har ni provat the/uppkok på ingefära? Sägs hjälpa många! Lider med er!! Hoppas ni mår bättre snart!

• Smilla80

Kanske kommer jag dragande med ett ganska "angenämt" bekymmer jämfört med vad många andra av er får tampas med - men blev lite förvånad när jag såg häromdagen att jag redan gått upp flera kg! Minst 3 kg måste det vara. Har ju inte mått illa heller... Är i v 11+ nu, 12:e veckan alltså... Är det normalt tror ni? Någon mer i detta forum som redan gått upp i vikt?

• Smilla80
    happylife skrev 2015-08-31 11:05:56 följande:

Jag vet inte riktigt hur de gick om jag ska va helt ärlig....

allt hon såg var att livmoderslemhinna var förtjockad, vilket kan tyda på grav men hon såg inget mer. Fick lämna blod så får vi se ur mitt HCG står till...får svar på det på ons! Segt som tusan :(

har världens molsvärk i rygg och livmoder.

Håller tummar för ett positivt besked på onsdag! All denna väntan, suck... :-/
  • Smilla80
    Modesta skrev 2015-08-31 13:31:22 följande:

Min förra graviditet var jag bara tokhungrig och åt som en besatt i början och hade gått upp 7 kg vid inskrivningen! Hahaha (fast totalt landade jag nog bara på +13 kg, så jag fick massa "beröm" av bm att jag bara gått upp vad hon trodde typ 6 kg)

Denna gången, när jag mått mer apa nu de första veckorna, hade jag bara gått upp 1 kg... lite skillnad!

Haha, ja varför "avslöja sig"?! 1 kg var lite skillnad, hihi! Men inte kul att må dåligt förstås. :/ jag har också gått upp totalt 13 kg med mina två andra, får se vad det blir nu! Vi kanske är sådana som kan gå upp mkt i början o sen planar det ut sig... Jag har blivit lite rundare om rumpan bland annat ser jag! ;) men det är det såklart värt!
  • Smilla80
    aztec skrev 2015-08-31 16:22:31 följande:

Hemkommen från KUB, 1:20000 på båda så känns som om vi kan pusta ut till ul iaf! Tog blodprov på inskrivningen så fick resultatet på en gång.

Var riktigt underbart att se en bebis, blev framflyttad 3 dagar också så blir 13+4 idag med bf 3/3 känns som om tiden kommer gå fort nu! Äntligen! Har som sagt en dotter född maj 2012 så kommer vara nästan 4år emellan.

Vad roligt att allt såg bra ut, grattis! :)
  • Smilla80
    Nystjärna skrev 2015-08-31 18:42:25 följande:

Ringde de som hänvisa till vårdcentralen så fått lergigan nu och hemma denna veckan så hoppas vi de funkar.

Hoppas hoppas!!
  • Smilla80
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 16:25:19 följande:

Å så härligt!! måste va fantastisk känsla att se sin bebis! är så nervös inför mitt kub imorrn men ska försöka slappna av!

Lycka till! :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)