BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Det orkar man inte. Inte jag iaf, när jag mår som värst. Mina barn är 4 (i januari) och den yngsta är drygt 1,5 år. Så det är definitivt kämpigt! Nu har jag dem på förskola 15 timmar i veckan medan jag är hemma. Har inte börjat jobba efter senaste barnet. Och de 15 timmarna är guld värt! Sen är det sambon som får göra 95% här hemma när han inte jobbar. Han jobbar dagtid mån-fre. Ibland har jag fått ringa hem honom när det varit som värst. Detta är absolut vår kämpigaste tid som familj och som par. Enormt påfrestande för oss båda. Men vi vet att det inte varar för evigt. Så vi kämpar på och tar en dag i taget. Barnen tycker jag är tråkig som inte klarar av att leka med dom så mycket och det är nog det värsta för mig just nu. Det dåliga samvetet svämmar över flera gånger om dagen. Jag gör det jag kan men det blir mest att läsa sagor och sånt som är "lätt-lekt". Jag har inte mått så här dåligt med de andra två, så jag är "glad" för att det kom nu med sista barnet. Annars hade jag inte vågat bli gravid igen. På riktigt. Det är hemskt att må så här, varje dag vecka ut och vecka in. Även om belöningen kommer tillslut.