-
Har inte testat tens denna gången men gjorde med dottern men hjälpte inte och vart bara så sjukt obehagligt. Några lakan har jag inte hört om eller så. Okej,de tyckte jag skulle gå på akupunktur för illamåendet och nu för foglossningen. Men jag tror tyvärr inte på det och sen såå sjukt rädd för nålar tyvärr. Men funderat på att ändå ge det ett försök istället för tabletterna,men svårt. Hört många olika historier om akupunktur för en del funkar det super för andra inte och en del som tycker det gör ont. Sjukgymnasten sa att är jag så rädd för det är risken att akupunkturen ger en negativ effekt istället. Men jag vet inte. För lite insatt i det. Fick lära mig en del om akupunktur när jag utbilda mig till massör för många år sen.sandra84 skrev 2016-02-26 21:21:18 följande:En kompis till mig hade fruktansvärd foglossning. Nu vet jag inte om du testat tensapparat? Hon fick även speciella lakan att ha på nätterna. Jag har gått på akupunktur med mina kolikbebisar. Och det har verkligen funkat. Hoppas det blir bättre!
-
vad skönt att du fick komma in ändå för och ta en extra tid så du kunna vara lugn. Gör så mycket för man skall må bra. Riktigt skönt att allt såg bra ut och att det inte var någon fara. Men håller med dig, absolut en gång för mycket än för lite,utan tvekan.FLovesA skrev 2016-02-29 17:47:27 följande:
Ringde Mvc efter det att jag ramlade tidigare idag. Ville mest kolla vad dem tyckte jag skulle göra. Hon ringde vidare och rådfrågade förlossningen, som i sin tur tyckte att jag skulle komma in och kolla extra.
Så fick en tid nu i eftermiddag för ctg, var klar efter 10 minuter och hjärtat slog fint och rörelserna var bra. Kändes på något vis skönt att få kolla att allt var ok. Även om jag inte behövt åka in alls egentligen. Men hellre en gång för mycket.
-
Här är det en ganska tung dag idag :( Jag hade en bättre natt än natten mellan lördag och söndag,då jag sov fruktansvärt lite och hade väldigt ont men men. Inatt så visst hade jag lite ont och jobbigt och svårt och ont när jag vända mig och springa upp på toaletten men ändå helt okej och sov gott när jag väl sov. Har varit en lugn dag idag ändå. Varit på läkarbesök med dottern,tog en mysig fika ihop hela familje tillsammans med min mamma och sen än väldigt snabb handling. Så inte ansträngt mig idag så,varit otroligt skönt att mannen varit hemma idag,så tacksam över det. Då jag har så fruktansvärt ont i ryggen och fogarna idag så vet inte vad jag skall göra :'( Legat på sängen en stund, men hjälpte inte mycket. Ändå skrikit till av smärta och tårarna kom i mellan åt. Känner mig bara mer och mer ledsen,nere och känslig. Kände aldrig så med dottern,visst var orolig mycket mer när jag var gravid med henne men inte såhär nedstämd. Känns som jag blir det bara oftare. Börjat små oroa mig för saker nu med. Just nu känns det bara som jag vill få allting överstökat,jag orkar inte mer. Samtidigt känns det så hemskt och elakt och säga så. Älskar ändå och vara gravid på det sättet att jag älskar magen och få känna sparkar och rörelser och allt där inne och mysa med magen. Men jag är så trött och less på att gå och ha ont nu!! Jag vill verkligen inte ha ont mer nu!! Jag vill slippa ha ont, jag vill vara glad och bli "normal" igen. Jag vill så gärna har våran bebis nu,längtar så fruktansvärt mycket och denna smärta får mig inte och längta mindre. :( Jag både längtar och ser framemot besöket hos min bm på fredag få prata ut och se om man kan hitta en lösning för mig de sista veckorna för och orka psykiskt,även fysiskt men mest psykist just nu. Utan de där tabletterna,vill verkligen inte ha de och nu är ju nätterna mycket bättre, men dagarna värre och då vågar jag inte ta de. Samtidigt känner jag mig nervös och orolig inför bm besöket,då jag inte vet vad hon skall säga eller tycka om att jag inte vill ta tabletterna jag fått utskrivet, att jag inte ens vill hämta ut de ifrån apoteket. Men jag och min man har pratat och det känner verkligen inte bra för någon av oss ifall jag tar det. Så det är vårar gemensamma beslut som vi ändå känner att vi mår bästa av,sen att jag har så ont är väldigt jobbigt för oss båda men tabletterna känns inte som en bra lösning för oss. För känns som jag bara kommer bli nojig och orolig utav dem och må dåligt psykiskt av de. Eftersom jag egentligen inte vill och jag är orolig och fundersam till deras påverkan och biverkningar och så. Jag vet inte vad jag vill med inlägg men behövde nog få skriva ut mina tankar och känslor lite.
Hoppas ni har haft en bra dag och får en bra kväll. -
Tack för dina fina ord <3 Ni anar inte hur glad jag är över denna grupp!! <3Pauliina skrev 2016-02-29 19:51:33 följande:Tycker så synd om dig, och jag förstår dig fullt! Jag har haft saker att göra varje dag som fått mig förbi förra veckan. Men resten av veckorna då?
Hade inge ont alls ons, Tors, fred förra veckan och sedan kom foglossningen och ischiasen som en smäll på käften i lördags, värre än tidigare..
Snart är de mars, vilket betyder vår, sol och förhoppningsvis bättre tankar. Vi klarar oss igenom de här tillsammans! <3
Var mycket lättare på ett sätt när jag jobbade för tiden gick ju då. Nu har jag inget. Som denna veckan är det typ dagens läkarbesök och besöket till bm jag ser framemot för att få komma ut och se något annat. Orkar iof inte så mycket annat eller gå. Men man blir väldigt less på att vecka in och vecka ut bara vara hemma,se gården,vägen fram och tillbaka till dagis,var hos min mamma och en vän. Så glad för deras sällskap och så. Men ni förstå vad jag menar. Tiden står ganska stil. Som du säger vad skall man göra resterande veckor? Jag besök nu till bm på fredag,sen nästa 2 veckor senare. Sen varje vecka. Men känns som jag hade behövt besök varje vecka redan nu,då jag känner att jag behöver träffa och prata med henne varje vecka för att orka psykiskt men även få höra hjärtljuden och att bebis mår bra och växer och märka att tiden går. Blev flummigt men hoppas ni förstår vad jag menar.
Ja jag hoppas på lite vårsol så man blir lite gladare kanske. Imorgon är de mars och "bara" en månad kvar till april och månaden bebis är beräknad. Ja idag gick vi in i vecka 35 ( 34+0) för att se något positivt så är det ju ifall bebis skulle få för sig att komma för tidigt så klarar de sig ganska bra nu. Inte för jag tror det. Men alla tror och är säkra på att jag inte kommer gå över tiden,vilket på ett sätt känns jobbigt för mig då jag inte kan ställa om och skulle jag gå över tiden så kommer det bli ännu jobbigare. För mig är det redan nu sjukt jobbigt att de är 6 veckor kvar till bf. Men som alla säger hela tiden,du har kämpat hit så du klarar lite och är ju inte alls långt kvar nu. Ne just det...de kan ju gärna få låna mina fogar och min rygg idag. :'( Redan lagt mig i sängen nu för natten. Låg ändå och vila förut men hjälper inte mycket,tyvärr. Jaja förlåt för massa gnäll inlägg ifrån mig men är bara så tufft just nu. :'( Slänger in en bild på min "lilla" mage från idag,som sagt v 35 nu då (34+0) -
Jag trodde aldrig att jag skulle få sån här fruktansvärt foglossning. Illamåendet var jag beredd på. Med min dotter så hade jag också hyperimis,alltså kraftigt graviditetsillamånde. Med henne gick jag dock ner mer i vikt med henne än denna gången. Men fick ju då bättre tabletter som inte ges idag så slapp ju drop vilket jag fick denna gången. Dock hade jag mycket lindrigare foglossning med henne då jag mest bara hade i ryggen och lite i fram fogen men funkade okej med foglossningsbälte,så går inte alls att jämför med nu. Kunde ju ändå röra mig och så då och göra en del saker. Nu kan jag ju inget.Migas skrev 2016-02-29 22:00:47 följande:Stackars dig, jag skulle nog också bli ganska hysterisk och få panik om jag ramlade sådär. Starkt av dig att orka avvakta en stund iaf, tror inte jag hade pallat det utan hade nog ringt ganska direkt faktiskt.
Skönt att du fick komma in alla fall och att allt är bra med dig och bebisNystjärna skrev 2016-02-29 19:05:39 följande:Usch det låter inget vidare med att må sådär större delen av graviditeten I jämförelse med dig och vad några andra i tråden har fått genomlida så har jag haft en ganska lätt graviditet trots att det inte varit helt problemfritt för mig heller.Här är det en ganska tung dag idag :( Jag hade en bättre natt än natten mellan lördag och söndag,då jag sov fruktansvärt lite och hade väldigt ont men men. Inatt så visst hade jag lite ont och jobbigt och svårt och ont när jag vända mig och springa upp på toaletten men ändå helt okej och sov gott när jag väl sov. Har varit en lugn dag idag ändå. Varit på läkarbesök med dottern,tog en mysig fika ihop hela familje tillsammans med min mamma och sen än väldigt snabb handling. Så inte ansträngt mig idag så,varit otroligt skönt att mannen varit hemma idag,så tacksam över det. Då jag har så fruktansvärt ont i ryggen och fogarna idag så vet inte vad jag skall göra :'( Legat på sängen en stund, men hjälpte inte mycket. Ändå skrikit till av smärta och tårarna kom i mellan åt. Känner mig bara mer och mer ledsen,nere och känslig. Kände aldrig så med dottern,visst var orolig mycket mer när jag var gravid med henne men inte såhär nedstämd. Känns som jag blir det bara oftare. Börjat små oroa mig för saker nu med. Just nu känns det bara som jag vill få allting överstökat,jag orkar inte mer. Samtidigt känns det så hemskt och elakt och säga så. Älskar ändå och vara gravid på det sättet att jag älskar magen och få känna sparkar och rörelser och allt där inne och mysa med magen. Men jag är så trött och less på att gå och ha ont nu!! Jag vill verkligen inte ha ont mer nu!! Jag vill slippa ha ont, jag vill vara glad och bli "normal" igen. Jag vill så gärna har våran bebis nu,längtar så fruktansvärt mycket och denna smärta får mig inte och längta mindre. :( Jag både längtar och ser framemot besöket hos min bm på fredag få prata ut och se om man kan hitta en lösning för mig de sista veckorna för och orka psykiskt,även fysiskt men mest psykist just nu. Utan de där tabletterna,vill verkligen inte ha de och nu är ju nätterna mycket bättre, men dagarna värre och då vågar jag inte ta de. Samtidigt känner jag mig nervös och orolig inför bm besöket,då jag inte vet vad hon skall säga eller tycka om att jag inte vill ta tabletterna jag fått utskrivet, att jag inte ens vill hämta ut de ifrån apoteket. Men jag och min man har pratat och det känner verkligen inte bra för någon av oss ifall jag tar det. Så det är vårar gemensamma beslut som vi ändå känner att vi mår bästa av,sen att jag har så ont är väldigt jobbigt för oss båda men tabletterna känns inte som en bra lösning för oss. För känns som jag bara kommer bli nojig och orolig utav dem och må dåligt psykiskt av de. Eftersom jag egentligen inte vill och jag är orolig och fundersam till deras påverkan och biverkningar och så. Jag vet inte vad jag vill med inlägg men behövde nog få skriva ut mina tankar och känslor lite.
Hoppas ni har haft en bra dag och får en bra kväll.
Jag tycker att du gör rätt i att inte ta tabletterna när du känner så stark avsky mot att ta det, även om smärtan förmodligen hade lindrats tillfälligt. För i slutändan kanske det ändå är mer värt att leva med en stark smärta än att må dåligt psykiskt för att man tar saker man innerst inne inte vill ta bara för att lindra en smärta tillfälligt (åtminstone då det enbart handlar om smärtlindring). Skönt att du har en stöttande man i både smärtan och valet att inte ta tabletter som du inte vill ta.
Kanske har frågat det innan, men hade du en lika jobbig första graviditet?
Fin mage har du fått också
Du satte precis ord på hur jag känner kring tabletterna. För mig är det inte värt att må dåligt psykiskt eller ha den ångesten inom mig för att lindra smärtan tillfälligt. Det är inte värt det för mig,fast de gör sjukt ont. Bebis går först så enkelt är det för mig!! Vill inte gå och ha panik,ångest eller må psykiskt dåligt i 6 veckor och vara orolig kring hur tabletterna kommer påverka mig och bebisen under den tiden så. Ja har en väldigt stöttande man och även min mamma och vänner så de gör oerhört mycket. Hoppas bm kan förstå och vara lika stöttande i det med och förstå varför när hon ser mig på fredag. Är ju något annat att personligen pratas vid än via telefon. Jag tror inte de kommer hjälpa mig med igångsättning tyvärr. Men kanske jag kan få bm att göra hinnsvepning ifrån v 37+0 ändå,kan ju alltid hoppas att hon vill och tycker det är okej. För de har vi ändå nämt smått när vi talades vid i telefon förra veckan och som läkaren ändå talade om lite. Sen får man ju se vad hon säger när de väl är och sen om det har någon ev effekt. Är ju inte alls säkert men kan ju alltid hoppas.
Tack vad snälla du är :) -
Hej allihopa :)
Här har det varit väldigt jobbigt det senaste. Jag har haft väldigt ont och känt att jag orkar och vill inte mer alls. Varit väldigt ledsen och nere. :( I onsdags hade jag väldigt mycket sammandragningar. Var så vi övervägde att åka in till förlossningen men då lugnade sig det. Så var antagligen väldigt mycket förvärkar. Hade lite igår också men mycket lugnare så okej. Var väldigt trött de sista och frusen. Hoppas inte det är någon förkyldning på gång. Annars har jag tvättat alla kläder,vi har bäddat liggdelarna till vagnen,både den till singel vagnen och den till syskonvagnen. Även bebis väska är packad. Så behöver packa min,dotterns och mannens väska. Sen få hem vaggan och bädda den. Så små fix kvar. Har idag varit hos bm. Var skönt och få träffa henne och prata. Allting såg väldigt bra ut,magen hade växt så SF-måttet ligger nu på 33 så ökat 3 Cm,vikten upp + 10 kg och blodtrycket var 120/85 vilket var lite högre än jag haft innan. Men verkade inte vara någon fara,lite tidigt bara tyckte bm att det gick upp. Vet inte vad hon menade med det. Fick in klockrena hjärtljud men bebis var lite väl lugn men lugnade sig så hade hjärtljud på 146. Så allt bara bra. :). Skall fortsätta kämpa på även om de är jobbigt. Strunta i tabletterna jag fick men iallafall ta alvedon när det är som värst och så kontakta sjukgymnast igen. Bara kämpa på och ta en dag i taget bara mer kan jag ju inte göra. Men idag så verkligen bm hur ont jag hade. Men får försöka hålla humöret uppe. Vi hoppas bebis vill komma som syster i v 38+ men får se. Lite tidigare vore skönt,dock inte än. Är ju bara i v 34+4 så har 37 dagar kvar till BF. Hoppas jag slipper gå över men ingen tror ju att jag kommer göra det men får se. Har ju trott på att vi skall få en pojk men nu börjar jag tro tös när jag ser hjärtljuden och även många som tror tös. Men bara vänta och se. :) Denna graviditeten skiljer sig ändå ifrån hur dotterns var,både med sug,lite hur jag mår och även hur jag bär bebisen och lite annat. Spännande och gissa och se. Hoppas ni andra har det bra. Önskar er en riktigt trevlig fredag och helg.
Kram -
När det gäller frågorna Så är det svårt att välja en sal jag minst ser framemot så blir några.
Men nr.1 När det känner hur mycket man är öppen,tycker det är obehagligt,kräkningarna och rädslan för att de skall ta tid eller mannen inte skall hinna till förlossningen eller att vi knappt hinner vara där eller få plats.
2. Ser mest framemot känslan när bebis kommer upp på bröstet,första gången man får se bebisen och ögon kontakten. Veta vem som gömmer sig där inne. Även känslan när de är som jobbigast men sen sista krystvärkar när allt lättar och det typ säger "plopp".
Annars idag en okej dag,mått väldigt illa och har ganska ont i höfterna vilket gör att jag sover dåligt då det gör ont när jag ligger på en höft för länge och kan ju bara ligga på sidorna så jobbigt och vända sig så. Hjälper ju inte att mannen snarkat som bara den i natt heller. Annars okej idag med humöret. Hade en tung och jobbig dag igår dock. Seg och slö idag. Dock känt bebis lite än så länge idag. Se om de kommer mera. Idag skall vi försöka packa lite väskor. Bebis väska är ju packad. Annars får vi se. I morgon går vi in i v 36 (35+0) så idag har vi 35 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns som jag är en av de som har mest dagar kvar. Någon som har ungefär lika många eller är de flesta beräknade till mitten/slutet av mars? Hoppas ni har en bra söndag och får en bra vecka. -
Jag är beräknad 10/4 så vecka 36 (35+1)så en bit kvar för mig. Jag tror jag är en av alla här som har BF senast. Har ju haft en del sammandragningar som inte påverkar. Men nu senaste förvärkar som känts. Bebis ligger med huvudet neråt och ruckbar,bm hade svårt att känna sist. Hon ville inte utsätta mig för det just,då kg i fredags hade väldigt ont i fogarna. Men alla runt omkring mig och även bm tror att jag kommer få tidigare. Iallafall inte att jag kommer gå över tiden. Även läkaren säger att jag har alls förutsättningar och att det ser lovande utför mig,så jag slipper gå över. Men vi får se. Hoppas verkligen jag slipper gå över. Ingen lust med att göra det och med denna smärtan. Men återstår och se om de har rätt.Saltig skrev 2016-03-07 23:57:23 följande:
Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering
När är ni beräknade?
Själv är jag beräknad 4/4.
Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...
-
Hej på er allihopa.
Idag är jag väldigt trött,haft en jobbig natt. Svårt och sova på nätterna nu inte för jag har ont eller så egentligen. Utan kan bara inte,är trött men inte tillräckligt. Någon mer som har så? Men inatt hade jag även ont. Misstänker förvärkar. För fick väldigt ont i underlivet/mellan benen,de liksom drog och tryckte och värkte. Samtidigt så fick jag väldigt ont i ryggen,i kors ryggen och magen blev stenhård. Hade som mensvärk/molnande värk. Ibland mer ibland svagare. Magen kändes öm kan jag säga. Varade Max 1-1,5 minut men kom olika. Så därför jag misstänker förvärkar och inte fogarna eftersom de kom och gick? Vad skulle ni säga? Svårt och avgöra då foglossningen också var jobbig men de känns ju mer höfter och allt så och kommer och går inte så. Övervägde att väga mannen och ev be han stanna hemma idag men de lugnade sig och jag somnade. Känner att magen är öm och svag svag mensvärk ibland idag. Just nu kanske för jag har grejat på morgonen. Blivit att jag boar mycket tror jag :p kommit denna veckan. Trots jag har ont men vill få fixat. Börjar bli nervös,längre men nervös nu. Samtidigt så här jag sån att jag funderar på när skall man börja klocka och när man bör ringa förlossningen. Känner mig lost. För med dottern hade jag fullt upp innan hon föddes,hade inte så svår foglossning och fick bara värk i ryggen när de satte igång.
Idag iallafall så står de på schemat att packa min väska och dotterns så den är klar. Igår hämtade jag ut mitt fina babynest som jag har beställt. Samtidigt köpte vi ny syskonvagn igår hihi. Hade ju en begagnad men vi var inte nöjda med den så sålde den och köpte ny. Så skall bädda den :) Sen kommer vaggan på fredag som jag skall bädda. Så en del. Hoppas jag orkar bara. Bebiskläder är ju tvättade och packade. Bilstolen är ute i bilen numera ifall också. :) Har även tagit mod till mig och bokat tid för akupunktur på fredag. De sker framsteg,hoppas jag skall klara de och att de hjälper. Så händer en hel del här just nu,samtidigt inte. :p hehe. Är så rastlös,vill göra så mycket men kroppen säger nej :( Mys dag idag ändå. Då dottern är hemma och är jätteförkyld igen. Hoppas hon snart blir frisk och inte smittar ifall bebis kommer. Hur vanligt är de med såna här förvärkar som ändå känns gör ont/obehagliga men som man ändå kan bita ihop och andas igenom. Minns inte alls att jag hade så med dottern. Är ju "bara" v 35+2 idag.
Hoppas ni andra mår bra och får en fin dag :) -
Här är också väskorna nu packade. :) Iallafall bebis och det mesta i min. Är lite kläder till som skall ner,får dock låna plats i bebis ryggsäck för i min finns det inte plats. Inte så stor väska och säkert packat för mycket. Haha :p Så imorgon skall jag göra iordning dotterns väska. Mannen får packa sin i helgen när han hinner. :) Men skönt och ha de gjort så man kan slänga med sig den ifall de kommer tidigare. Har ju ändå några veckor kvar. Har ändå haft en okej dag idag så passade på. Skall köpa lite frukt och godis bara :) har köpt typ en fleec overall som jag har med till bebis som blir ytterplagget. Sen köpte jag en jättebra filt som man kan ha i bilstolen. Som man för igenom renarna i så smart. Så är de varmt blir de kläder och så något stickat och så filten. :) Får se helt enkelt. Skulle gärna vilja ha en bebis i ett påskägg :) <3 Dock nervös men längtar med. :)