Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

snowybaby skrev 2016-01-04 20:58:55 följande:

Åh ni är underbara. De blir nog bebis snart. Jag öppnar mig och har sammandragningar . Slemproppen har gått. Jag är rädd men känns okej. I magen ligger en Wilma fick vi reda på idag. <3

Min blogg - www.natalina.se
    Åh fint namn!! Älskade lilla Wilma kommer klara sig så bra så bra. Hon har fantastiska föräldrar <3 Ta hand om dig!! Vi finns här som stöd,så gott vi kan. Massor av kramar <3
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2016-01-04 22:21:38 följande:

Wilma har sparkat massor idag och jag är rädd att hon lagt sig med rumpan ner. De ska undersöka mig snart. Då blir det snitt inom en halvtimme. Jag är så rädd för allt. Smärtan och om Wilma överlever. De är så psykiskt påfrestande. Men jag har Emil, min klippa och han har mig.

Min blogg - www.natalina.se
    Jag förstår att du är rädd. Men det är underbart att ni har varandra och eran starka kärlek. Ni kommer klara detta och Wilma också!! Ni är starka tillsammans och ni har många som stöttar och tänker på er!! <3 Hoppas du fått lite vila under natten ändå. Många kramar <3
  • Nystjärna

Hej allihopa. En fråga till er. Är lite fundersam. Idag när jag jobbat så har det känts som jag fått väldigt många sammandragningar. Kan få en nån gång då och då. Men fick typ 2 st sen lugnt men sen fick jag 2 st ganska tätt. Magen blev stenhård men gjorde inte ont. Samtidigt känns de som bebis trycker ut en häl eller något rakt ut mot magen så jag kunde ta tag. Men när jag kände sammandragningarna så var de inte som något tryckte ut utan magen blev hård bara så tror de var sammandragning. Har ju ganska lugnt jobb i mellan men ibland stressigt ofta kväll och inre stress. Men vet inte borde jag ringa MVC och prata med dem imorgon? Bm har sagt när jag pratade om de sist att hon ville att jag skulle ringa om de kom oftare och gjorde ont. Tycker inte de gör ont men oftare. Hur har hade ni gjort?! Funderar även kring sjukskrivning men min chef sa igår att vi har ju de ganska lugnt på jobbet så man ändå kan vila men inte hela tiden och har långa pass. Men kändes som jag inte kan med och sjukskriva mig. Skall jag säga att jag tänker kontakta läkare eller hur skall jag göra? Har så ont. :( Just nu är sammandragningarna mig lite nojig. Är idag i vecka 26+ 2. Behöver era råd och tankar? Så snälla hjälp.

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-01-06 20:22:31 följande:
    Jag hade definitivt ringt, speciellt om dem bett dig om de :) jag har fått sammandragningar nu senaste dagarna, eller jag tror de är de, hur sjukt de än låter. Jag ska prata med min BM på måndag om de och prata om sjukskrivning. Mina gör inte ont men de är obehagligt och kommer rätt tätt och när jag stressar upp mig. Så ring bara för att se till så allt är bra, allt är säkert som de ska :)
    Tack för ditt svar. Jo känns bättre och ringa en gång för mycket liksom. Iallafall rådfråga dem. För jag får ofta när jag stressar och just på jobbet. Bm ville ju att kom de ofta och ont skulle jag ringa för då ville hon att läkaren skulle kolla mig. Sen har både hon och sjukgymnasten sagt att de tycker jag skall fundera på att be om kortare pass men inte så lätt ju. Kämpar länge nu. Mina är med obehaglig men inte ont. Jo är nog bättre och ringa. Har tid till bm nästa fredag den 15 och till sjukgymnasten nu på fredag så. Men möte med chefen imorgon men vet inte riktigt vad och hur jag skall säga att jag nog kommer sjukskriva mig.
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-01-06 21:13:55 följande:
    Du är ju bara mänsklig. Jag har kommit på mig själv att tänka mer på jobbet och på hur dem påverkas än på hur jag mår. Men varken jah eller bebis mår bra av de. Jag kommer med största sannolikhet gå hem redan 1 feb, alltså 6-8 v innan, men om kroppen behöver de så.

Tänk på allt du gjort hittills för jobbet, du har kämpat!
    Jo samma här. Tänkt mer på jobbet och konsekvenserna för de och kollegor och så om jag måste vara hemma. Men det är ju precis som du säger,de mår inte varken jag eller bebis bra av. Den belastning och stressen som faktiskt blir både inre stress och vanlig stress. Dags och tänka på sig själv. Har ändå en dotter redan som jag också måste tänka på att jag skall kunna ta hand om och finnas där för. Sen skall jag orka fram till förlossningen med och klara en förlossning. Får jag igenom min graviditetspenning så går jag tidigast hem 10 februari så har ändå minst en månad kvar och orka jobba och så. Ja kanske dags och tänka på sig själv och bebis. Ändå kämpa ett tag med smärtorna nu och jobbat längre än jag gjorde med dottern och försökt ställa upp för jobbet. Men vi får se. Tänker jobba de jag har kvar denna vecka och så se var sjukgymnasten säger på fredag och känna hur jag mår efter helgen och så. Tack för stödet och för att bolla lite :)
  • Nystjärna

Hej allihopa. Idag har jag varit på besök hos sjukgymnasten. Har ganska blandade känslor efter det besöket kan jag säga. Det var väldigt skönt och få komma dit igen och få prata lite. Berättade om att smärtan är värre och att bäckensmärtorna har kommit mer, sen sist då det nästan bara var ryggen. Vilket var väntat tyvärr att de skulle bli värre. Tyvärr har jag ju inte direkt kunnat göra mina övningar då jag haft ont och en del av de kan jag inte göra pga smärta. Men vi kom fram till några enstaka övningar som jag kan göra och göra så många jag orkar/ klarar av. Sen pratade vi om vad som vore bäst för mig, hon förstod mig pliktkänsla mot jobbet och så, men som hon sa så för min fysiska hälsa så vore det bästa om jag kunde gå hem ifrån jobbet redan nu. Eftersom jag har ett ganska tungt jobb och lång dagar och redan har så ont som jag har och är bara i vecka 27. Har ju ett par veckor kvar,där jag kommer bli större och bebis väga mer. Känner mig ju redan stor och lite otymplig. Så lär ju tyvärr bli ännu värre ju större jag blir och ju längre jag går, liksom inte kommit in eller förbi vecka 30 som hon sa. Men som hon sa de är svårt och bara jag som kan känna efter och avgöra hur jag vill göra, men för min egen skulle borde jag sjukskriva mig. Sen blev det att jag fick med mig 2 st kryckor hem,vilket jag var rädd för och absolut egentligen inte ville. Men kände när jag provade att de avlastade mycket att få använda kryckorna. Sen klart går jag mycket och så ändå,så kommer jag ju få ont ändå men hade nog varit ännu värre om jag inte haft det. Men känner mig ledsen och besviken på mig själv att jag pressade mig själv så långt så det blev såhär :( Samtidigt som jag är stolt över hur mycket jag kämpat och hållit ut och jobbat så pass länge som jag har. 

Men det kändes lite och ringa mig chef,men hon har alltid varit bra men kändes ändå lite nervös då de redan fattas en del folk på jobbet. Men hon tog det jättebra och förstod och sa att jag skall inte ha dåligt samvete eller något sådant eller tänka på jobbet,de vikgtagste är mig själv och min hälsa och bebisens just nu. Så kändes så skönt och bra. Sen kommer jag jobba mitt sista pass imorgon, för ville inte ställa till de inför helgen utan ändå ställa upp en sista gång och så. Vilket chefen var tacksam för. 

Så allting känns ändå väldigt skönt och bra och känns som detta var det bästa och klokaste beslutet för mig och bebis. Så nu skall jag försöka landa i detta lite och själv acceptera och känna att de är bra och helt okej, men inte riktigt där än. Känner mig lite för plikttrogen och så. Men tror detta var det bästa. 

Vill tacka er alla för ert stöd i allt detta och för era goda råd. Nu skall jag försöka vila lite och bara ta det lugnt. Hoppas ni alla får en riktigt bra dag. Kramar

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-01-08 14:49:02 följande:
    Vilken härlig känsla att få så bra gensvar från din chef! De förtjänar du!!
    Ja det var det verkligen,känns då bra att ha en så bra och förstående chef :) Fast jag vet att de blir bekymmer samt så,skulle jag inte tänka på det eller så. Känns så skönt. Trodde inte hon skulle bli sur eller så men mer bekymrad men inte de heller. Inget sånt som hon sa eller visade mig. Så en kanon chef har jag :) Tack snälla du :)
  • Nystjärna

Då gör jag mitt sista arbetspass idag. Riktigt tur känner jag nu och ångrar att jag inte gått hem tidigare. Men är väl för plikttrogen och lojal mot jobbet men tänker på på alla andra först. Men grejat mycket på jobbet idag och ute i massa snö och kört rullstol och så. Så just nu vill jag bara skrika och gråta för jag har så ont!! :'( vet inte vart jag skall ta vägen alls. Men har 5 timmar till att jobba. Sen hoppas jag att jag kommer hem i all snö. Nu skall jag äta lite mat och unna mig lite godis och vila en liten stund innan jobbet fortsätter. Tyckte jag förtjänade en stor godis påse!!! Men bara att hålla ut några timmar till.

De där med sammandragningar känner jag igen och kan få vid ansträngning och framförallt när jag är just på jobbet och gör mycket. Men händer ibland hemma med. Skall prata med min bm om det på fredag när jag skall träffa henne.

Hoppas att ni andra får en mysig,bra och lugn lördag <3 kram

• Nystjärna
    aztec skrev 2016-01-09 17:46:38 följande:
    Så skönt för dig och din kropp att du inte behöver jobba mera så du kan börja vila upp dig istället! :)
    Ja verkligen!! Vill bara hem nu. Vet inte vart jag skall ta vägen. Så ont!! :'( Men min älskade bebis i magen sparkar på rejält idag så ger mig stor tröst att känna han/henne ändå <3 Men hade gärna legat och känt de hemma i sängen och bara legat och sett på film. Men får blir när jag kommer hem. Har min man hemma ett par veckor till som tur är som kan hjälpa och avlasta hemma ändå. Så skall passa på och vila när han är hemma.
  • Nystjärna
    Maliin90 skrev 2016-01-10 18:13:01 följande:

Måste bara berätta! Jag har varit ledig från jobbet i tre veckor nu och börjar jobba imorgon igen. Jag har varit sååå orolig inför att jobba (jobbar på en småbarnsavdelning på f-skola) eftersom jag fått sammandragningar som jag tycker gör ont ibland av minsta lilla ansträngning (ska prata med bm på tis om det), har även oroat mig för att min ansökan om graviditetspenning inte ska bli godkänd, men så kom jag hem och kollade posten idag (eftersom vi varit borta i 3 veckor) och där låg brevet från f-kassan och jag är beviljad hel graviditetspenning från och med 1 februari! Sååå glad! :D så nu kanske nog stå ut den sista tiden om jag måste!

Åh vad skönt. Grattis :)

Jag väntar fortfarande på besked ifrån FK om graviditetspenning. Fick papper hem i början av veckan och vart så glad för trodde jag skulle få beslutet. Vill liksom bara veta antingen eller. Men ne då ville de ha ytligare information och utlåtande ifrån min chef,suck. Detta ville de ha innan den 16 januari för då fatta de beslut och att jag då kunde bli nekad pga för lite information. Så fixade och skickade papper igen i fredags. Så hoppas de har de imorgon och att jag kan få ett beslut i veckan eller iallafall början av nästa vecka. Just nu vill jag ju bara veta hur det blir. Får jag inte kommer jag vara tvungen att sjukskriva mig,klarar ju inte ens av och jobba som de är nu. Sjukt ont idag efter jobbet idag. Vilat mycket,vi har bara handlat en snabbis och så såg jag på när dottern åkte lite pulka men de är allt. Men ändå så sjukt ont ikväll :( Se hur morgondagen blir.

Trevlig kväll alla
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)