Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

pomperiposa skrev 2015-08-08 22:20:43 följande:
    De är 24, 13 och 10 smile1.gif
    Va kul! Känns denna graviditet liknande de andra tycker du? Jag känner mig inte alls lika "tagen" av den, alltså inte lika trött, mår inte lika illa och sånt. Eller så är det att jag inte tillåter mig att känna mig trött. Funkar ju inte med tre andra barn. Tröttheten kan slå till rejält då och då bara men det är liksom bara att fortsätta med vad man höll på med... Mår jag lite illa så äter jag nåt litet illa kvickt, för det funkar inte att vara illamående... Däremot är magen väldigt stor redan tycker jag, för att vara i typ v7 . Har ni berättat för syskonen än?
  • Sommarmalva

Pomperiposa- jag har berättat för barnen och de blev jätteglada! Blev ju lite sexualundervisning med nu pratas det mycket om bebis i magen och en massa roliga funderingar som en femåring kan ha kan bebisen tänka? Vet bebisen vad du har för kläder på dig?
    Tvillingar vågar jag inte tänka på! Blev faktiskt spådd en gång, då skulle jag få flicka, pojke, flicka och sen tvillingar.... De tre första har stämt.... Ujujuj....

• Sommarmalva

Pomperiposa- inget ul inplanerat, här får man bara det vanliga i vecka 18 eller när det är, om vi inte gör kub då förstås. Ska till bm nästa måndag, så får se.

• Sommarmalva

Pomperiposa- har du varit på inskrivnings samtalet hos bm? Eller hur fick du tid till kub? Går inte det genom bm?

• Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-16 15:55:34 följande:
    Jag ska ringa imorgon, så jag har inte fått tid än, har bara räknat ut att det borde vara om 3 veckor cirka. Vill skriva in mig efter kub, hört andra som gjort så, så borde gå smile1.gif
    Vart ringer du då? Trodde det var bm som fixade med detta? Det är ju därigenom man får tid till ul.
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-16 19:42:01 följande:
    Jo, jag vet, jag kollar med sjukvårdsupplysningen, det finns på karolinska men vet inte om man kan boka direkt på ks. I nödfall får det bli mamma mia smile1.gif där kan man boka.
    Ok, kanske inte funkar här, bor i en liten ort. Jag får nog gå genom bm.
    Jag ska börja jobba i morgon jag, får se hur det går.... Får kanske berätta på jobbet, får äta ganska ofta för att inte må illa, och dricker inte kaffe direkt längre. Har du semester eller jobbar du?
  • Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-17 07:56:47 följande:
    Jag har mått illa alla mina graviditeter usch. Ingen roligt då man har kräkfobi... Idag räder riktigt jobbigt. Är hemma från jobbet då det är inte lätt att springa på toa när man jobbar med barn och allt luktar illa...

Fått lergigan Comp nu men vet inte om det hjälper så mycket faktiskt.

Vad skönt att du mår bättre under denna graviditet än de förra.

Var hos gyn då jag misstänkte att jag fått svamp och då gjordes även vaginalt ultraljud. Fick se hjärtat slå. Ny tid om två veckor igen. Känns mer på riktigt nu. Hoppas bara att allt går vägen.
    Vad härligt att fått se hjärtat picka på jag börjar jobba idag, kl 14. Får se hur det går. Jobbar inom vården så det kan bli kämpigt kan jag tänka med alla dess dofter har idag bunkrat upp med sånt jag kan gå o småäta på utan att vara alltför onyttigt . Lider med dig som mår så illa! Vet verkligen hur det är. Är glad jag kan hålla det under kontroll. Mår som värst innan frukosten men vet att det blir bättre om jag äter så försöker tvinga i mig en smörgås. Hur länge är du sjukskriven? Vilken vecka är du i?
  • Sommarmalva
    Nystjärna skrev 2015-08-18 11:32:17 följande:

Usch idag är en tung dag. Jobbade igår kväll och morgon idag. Kan ju lugnt säga att jag är trött idag. :( Mitt illamående tycks också öka men än så länge under kontroll. Funderar på att kanske testa postafen ibland. Förr var de värst på kvällen. Men nu känns morgonen värre och ingen paus på dagen heller. Sen har jag upptäckt att jag inte kan dricka kaffe längre!! :( Jag som älskar kaffe!! Köpte till och med koffeinfritt kaffe nu när jag vart gravid. Men igår mådde jag så illa av de men trodde bara att magen var tom och de var därför. Men förut idag på jobbet blev jag sjukt illamående,kallsvettig och mådde ur dåligt. Så fick inte i mig det. Fick slå ut de. Bara tanken på att ta muggen eller när jag tog en klunk var hemsk. Trodde verkligen att jag skulle kräkas. Är de någon mer som fått gett upp kaffet?

Jag har med fått ge upp kaffet... Jag försökte in i det längsta, drack lite varje dag bara för att få ha det som vanligt. Vill ju att allt ska va som vanligt fastän jag är gravid fast jag har mått illa av kaffe de andra gångerna med så det var bara att vänta sig. Med en av barna kunde jag inte ens se muggen jag brukade dricka kaffet i försöker hålla illamåendet i schack jag med men kämpigt nu när man börjat jobba igen efter semestern...
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-17 13:45:26 följande:
    Jag jobbar, äter också ganska ofta men kan ha lite vindruvor bredvid mig. Stillasittande jobb. Hoppas det går bra idag smile1.gif
    Tror jag lyckades dölja mina symptom igår på jobbet . Idag däremot vetisjutton.... Börjar jobba om en halvtimme och mår fortfarande halvkasst. Skit trött och mår småilla. Vill bara lägga mig o sova ju .
  • Sommarmalva
    aztec skrev 2015-08-18 15:23:00 följande:

Jobbigt för er alla med illamående, det är inget som blir bättre då v går? Mitt har lugnat ner sig Thank god. Bättre när jag äter regelbundet (inte alltid nyttigt :()

Fått tid för Kub 31/8 (kommer vara 13+1, känns sent?)

Men också tid för ultraljud den 15/10 (känns som en evighet) trist att den förskjuts framåt när man gör Kub tydligen :)

Någon annan som haft inskrivning?

Görs inte ul i vecka 18 om man gjort kub? Blir det senare då? Kan de fastställa vilken vecka man är i på kub?
  • Sommarmalva
    aztec skrev 2015-09-06 10:18:17 följande:

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

Har du kollat blodtrycket? Högt blodtryck brukar ge huvudvärk...
  • Sommarmalva
    FLovesA skrev 2015-09-17 07:46:13 följande:

God morgon, idag börjar jag tidigt så ska snart åka till jobbet. Illamåendet är inte toppen på morgonen om vi säger så. Men vågar nästan hoppas att det värsta är över, har haft fyra dagar utan att må vedervärdigt.

Var hos BM igår och hon ska försöka få en ultraljudstid på gyn så snart som möjligt så vi verkligen kan fastställa vecka. Håller tummarna för att vi dels får en tid, men att vi åka får en ganska snart.

Hur mår ni allihopa, igår var det väldigt tyst här inne, hoppas ni får en fin dag.

Hoppas det går bra på jobbet idag! Mitt illamående har främst varit på em/kväll men har faktiskt blivit bättre nu, peppar peppar, är i v.12 nu. Kub om en vecka hoppas ni får er ul tid, tycker alla borde få ett tidigt ul. Denna graviditeten hade jag inte överlevt utan ett, av nån anledning så är jag så fruktansvärt orolig denna gång.
  • Sommarmalva
    TouchOfRed skrev 2015-09-18 18:27:29 följande:

Vi fick höra världens vackraste hjärtljud idag! <3 är så lycklig!

Åh så härligt! Stort grattis!!!! Längtar tills jag får... Har kub nästa vecka att vänta på jag. Samtidigt som jag längtar är jag jättenervös!
  • Sommarmalva
    Cissi90 skrev 2015-09-21 23:16:26 följande:

Varning för lång text!

Nu sitter jag här på kvällen och funderar.

Jag har sedan tidigare haft problem med min vikt både upp och ner. Haft tidigare problem med att behålla mat pga IBS samt rasat i vikt och svårt att gå ner i vikt pga min PCO när jag vandrat upp för mycket. Jag har varit tvungen att banta, träna intensivt och äta minimala portioner för att kunna gå ner. När jag nu blev gravid var jag lite överviktig ca 72 till mina 169 cm, och så började jag äta frukost, lunch, middag samt ett mellanmål och dricker vatten i mängder.

Problemet är att Jag är så orolig för att jag går upp för snabbt trots kräkningar varje dag. Jag har redan fått lite mage, växt höfter och rumpa samt är väldigt uppsvullen hela tiden.

Vad borde Jag tänka på tycker ni? Ska jag äta små portioner igen? Åt alltså anchett storlek och liten skål tänket.. Är det lagom? Blir väldigt förvirrad och orolig.. Vill inte få gravid diabetes eller utsätta min bebis för något. Men äter inte mycket godis, läsk eller

Snabbmat utan äter normal mat samt försöker äta sallad (utan kolhydrater) två gånger i veckan.. Men jag kanske äter helt fel de andra dagarna?

Som ni märker...snurrig och orolig.

Mage är vi många här inne som fått redan och blivit svullna så det hör nog till. Ät vanlig mat i små portioner så blir det bog bra. Vet ju inte vilken vecka du är i men jag går in i vecka 13 i morgon och har gått upp två kg och känner mig jätteplufsig.... Fast jag har läst att så här dags har man i regel gått upp 1-5 kg. Fast jag förstår det kan vara jobbigt när du innan haft viktproblem. Lycka till!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)