Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2015-09-17 13:02:21 följande:

Hej alla fina här inne. :)

Hur är eran dag idag?

Här är det okej,mått väldigt illa och kräktes imorse igen trots tabletten :( Men känns ändå som en bromsar och att jag inte kräks lika illa som det kunde varit utan. Men varit väldigt orkeslös idag,sovit 1,5 timme medans dottern varit på dagis. Vilket var så skönt och välbehövligt. Men samtidigt har jag ångest och dåligt samvete för allt som borde göras hemma som inte blir gjort så jag inte orkar eller klarar av. Måste ta hand om disk,vilket är det värsta. Sen tvätt,plocka iordning och dammsuga men energin finns inte. Blir bara yr så fort jag reser mig. Men åt dock piggeline nyss vilket var så gott och känns som de hjälpte en del mot illamåendet. Nu skall jag bara försöka bättra mig med att dricka lite mer vätska under dagen men inte alltid lätt. Jag hoppas snart allt skall vända och bli bättre,ber till högre makter om det. Haha. För jag orkar inte mer,vill inte må såhär mer. Imorgon går jag in i vecka 12 så hoppas att inom några veckor att de skall ha vänt och att jag känner mig bättre om 2-3 veckor. Ni kan väl hålla tummarna. <3 Jag hoppas no andra mår bra och för er andra som också mår dåligt att de snart vänder för er också.

Kram till er allihopa

Jag va och köpte glass innan men valde nu istället twister för piggelin för lite variation. Funkade fint. Jag lever också i ett bombnedslag och det är tufft. Allt ligger efter. Både hushållssysslor och skolarbete, men jag bor själv så det är ingen annan än jag och min hund då som behöver bo i det. Min pappa är snäll nog och försöker lösa så att jag kan koppla in diskmaskinen så snart som möjligt och åtminstone få bukt på det jobbigaste av problemen. Har ändå en hyfsad dag idag. Visst mår jag illa men jag försöker att inte låta bli att få i mig mat ändå även om det skulle komma upp. Mestadels blir det bara hulkningar och sura uppstötningar vilket är jobbigt nog. Vågar inte vara på ställen med för mycket dofter, det blir katastrof.

Nästa vecka är det inskrivningssamtal och kommer då vara i 9+0

Jag är nervös över hur det ska gå. Är ju ensamstående och är rädd att hon kommer reagera konstigt. Jag vet inte.. Ska också boka in ett privat ultraljud vecka 12+0. Dom erbjuder inte kub kostnadsfritt här om du inte är över 35 år.
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-17 19:35:17 följande:

Vecka 7 idag och nu börjar illamåendet komma sakta smygandes mår illa till och från hela dagen inte spytt men tröttheten usch fy kunde inte hålla ögonen öppna idag fick gå hem tidigare från jobbet någon som har tips när det kommer till tröttheten den är extrem nästan så man somnat ståendes :(

Vad jobbar du med? Kan du vila på rasten så gör det. Jag har själv lagt mig på två stolar och somnat på jobbet. Jag ställde fram ringklockan ifall att någon skulle komma in. Nu har det varit lugna pass jag jobbat på hotellet än så länge så har kunnat vila i back office. Min praktik däremot kunde jag inte gå till alls tillslut då alla dofter fick mig att må så dåligt.

Det enda tipset jag har är i princip vila när du kan och ät lätta små måltider tätt. Typ frukt, yoghurt och mariekex brukar jag äta på jobbet numera. För mycket mat i magen på en gång gör så att du blir tröttare och risk för att förvärra illamående.

Helvete nu kom jag på att jag skulle köpt yoghurt! :(
  • bine87
    TouchOfRed skrev 2015-09-17 19:52:32 följande:

Usch, är så nervös! V.14+6 idag, och imorgon ska vi få lyssna på hjärtljud <3 har ett mf bakom oss och jag är livrädd att vi inte kommer höra något hjärta...

Jag hoppas att allt kommer gå bra. Jag förstår att det känns jobbigt
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-18 19:48:54 följande:

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

Det såg så ut på mig med för en vecka sen. Extremt svullen. Har gått ner något nu. Jag är nu i 8+1
  • bine87
    lillasysterfia skrev 2015-09-18 13:57:04 följande:

Jag har en hemsk dag. Har fått behålla en piggelin och vatten. Fortsätter det så här blir det att ringa läkaren och få något utskrivet. Har huvudvärk på köpet också. Sen ta hand om två bråkiga barn på det. Snart kommer mannen hem med mat till oss. Hoppas att jag kan äta lite. Kram till er alla!

Hoppas det gick bra med maten :)

Jag försökte vara smart och åt barnmatsburk igår. Grönsakslasagne. Funkade utmärkt så tänkte att jag går och köper två till att ha till kvällsmat. När jag är hemma och ska Värma dom så ser jag att dom gick ut 27 juni... Så det gick mindre bra. Va så sur.
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-09-20 08:59:17 följande:

Kan somna ståendes haha.

Samma här! Helt sjukt trött hela dagarna. Illamåendet går i vågor. Inte lika illa nu känns det som, eller så har jag helt enkelt bara vant mig och vet hur jag ska hantera det. Jag kräktes igår men inget idag ännu. Jag kan äta men är väldigt petig.
    Doftkänsligheten verkar har stabiliserat sig något. Nu kan jag i vilket fall som helst gå på toa utan att spy samtidigt.... Fick ju skippa praktikten då jag inte klarade av alla dofterna. Känns ju mindre kul att hjälpa folk med det mest intima och sen behöva springa därifrån och spy :(

Imorgon ska jag till bm på inskrivningssamtal kl 8. Får se hur det går!
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-09-21 12:16:03 följande:

Skönt med inskrivningssamtal för då tar dem ju blodvärde m.m ibland blir man extra trött om järnvärdet är lågt om jag fattat det rätt.

Man blir van efter ett tag. Kommer ihåg när jag väntade dottern då fick jag räkna in ca 1timma kräkande innan jag kunde ta mig till bussen och vidare till jobbet. Helt galet hur man kan vänja sig liksom. Skönt för dig med en spyfri dag än så länge:)

Jag ser fram emot jul i år, då mår man förhoppningsvis så där väldigt bra, är ju i månad 6 då:)

Dom tog inga prover. Fick en ny tid om fyra veckor för det.
  • bine87

Blev faktiskt väldigt förvånad då det känns som lite sent att ta första prover vecka 14 men det kanske det inte är? Dom ska även ta cellprov då då jag inte gjort det tidigare.

• bine87
    FLovesA skrev 2015-09-22 13:14:00 följande:
    Ja det verkar lite sent. Jag fick lämna blodprov första gången jag var där, typ v 8, och sen även nu sist i v12, det var så dels såg att blodvärdet var sämre.

Men ring annars BM och säg att du är väldigt trött så kan du säkert gå till VC och lämna blodprov:)

Hade tur att jag lämnat cellprov i våras, skönt när det är gjort:)

Hoppas du mår bättre och bättre nu:)
    Jag sa att jag var jättetrött och höll på att somna ståendes och hade huvudvärk när jag var där. Hon sa att jag skulle tänka på att få i mig mat. Sa även att jag har smärtor och ilningar i underlivet och att det är jobbigt på kvällen och att jag har svårt att sova utan tusen kuddar som stöttar. Ok va svaret.
  • bine87

Någon som har något att säga om Barnmorskegruppen i Göteborg? Funderar på att gå dit istället. Har ingen bil och det verkade nära och bra från stationen. Bara 450 meter. :)

Kan hända att jag är petig men alla människor passar ju bara inte ihop och jag känner av sånt väldigt fort och i en sån här kontakt så vill jag verkligen att jag ska kunna känna att jag har någon som jag kan vända mig till utan att det känns jobbigt och jag känner inte så. Det var stressat och hon kollade på klockan flertalet gånger och sa även tre ggr att oj vad tiden springer iväg. Jättedålig start på min morgon. :(

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)