Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Att jobba över 20 timmar på 2 dagar är ingenting jag rekommenderar när man har foglossning kan jag säga. Har så sjukt ont i ryggen,höfterna och allt just nu :( Är gråtfärdig av smärta!! Så tänker ta en varm dusch nu om jag klarar det,sen inte göra någonting mer idag. Vet dock inte hur jag skall klara av att jobba i över 12 timmar på lördag... :( men det återstår och se.
    Förlåt för gnäll inlägg,var tvungen att skriva av mig och gnälla lite.
    Jag hoppas ni andra har en mycket bättre dag än mig och mår bättre

• Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-12-10 17:58:50 följande:
    Åh hjälp vad många jobbtimmar. Bra gjort av dig, verkligen! Hoppas du tar dig in i duschen och att det inte gör allt för ont ikväll <3
    Min blogg - www.natalina.se
    Ja det har varit några timmar. Blev extra timmar idag. Tack,jo vart dusch men nu ligger jag bara i sängen och vilar
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-12-10 18:21:05 följande:
    Stackars dig!! Vad jobbar du med?? Jag blir trött efter mina ca 7 h.
    Jag jobbar inom vården,som personlig assistent. Har ofta jobb pass som är över 12 timmar. Majoriteten av passen är så lång,men idag skulle jag varit ledig men vart tvungen att jobba
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-12-10 20:07:53 följande:
    Vilken krigare!! Själv jobbar jag på förskola och tycker de är tillräckligt. Bra jobbat!!
    Tack snälla <3 känner mig inte som någon krigare nu... :'( snarare svag och klen...
  • Nystjärna

Blev nyss så full i skratt då min älskade dotter som är snart 2,5 år la handen på magen och för första gången så kände hon bebisen sparka och puffar. Massa små puffar. Hennes reaktion var att bli vettskrämde och skrika ut äckligt äckligt mamma,äckligt äckligt pappa och bara skaka på huvudet. Hihi så söt :) <3 tror inte att hon var beredd på att något skulle sparka ifrån mammas mage. Konstigt enligt henne :)

• Nystjärna

Håller på att gå sönder känns det som. :( Mina fogar gör så fruktansvärt ont nu efter jobbet,jobbar över 12 timmar idag. Har gråtit sen jag kom hem nästan ifrån jobbet för jag har så ont. :( Rena pinan att ta en snabb dusch. Hur skall man klara av att jobba minst 2 månader till om man nu får igenom graviditetspenningen och hur skall man kunna röra sig ens fram till det är dags för förlossningen? Minns inte alls att jag hade så här ont med dottern,ont hade jag men ännu värre nu. Vet inte vad jag skall göra eller ta mig till just nu :'( Är det bara jag som har så här fruktansvärt ont och stora problem? Min man förstår inte riktigt hur ont det gör eller hur jobbigt det är. Hur skall jag förklara?
    Vet inte vad jag vill med detta. Vill bara skriva av mig...
    Tagit 2 st alvedon som kanske kan lindra lite så skall jag lägga mig på sängen och försöka vila/sova hoppas de skall gå okej

• Nystjärna

Tack för er omtanke <3 Kanske dags att överväga detta med att sjukskriva mig. :( Tänkte ju jobba minst december ut eftersom annars ställer det till det en hel del vid jul och nyår för mina kollegor. Då vi byta och fixat så alla är nöjda vid jul och nyår. Så vill inte ställa till det,skall försöka vila vid jul då jag är ledig i flera dagar faktiskt. När jag väntade dottern så mådde jag så sjukt illa att jag fick sjukskriva mig under jul,hade inte kunnat jobba men vet hur det ställde till det. Min chef skulle förstå men känns inte snällt mot mina kollegor. Men efter kanske får se hur det går. Tänkt att min man skall vara föräldrar ledig i januari med så,handlar ju lite om ekonomin också faktiskt om man skall vara ärlig men får prata med honom. Har ändå jobbat en hel nu i december som inte ligger på schema kanske lugnar sig sen på nya året. Skall till sjukgymnasten i början av januari igen får vi se vad hon säger och skall till min barnmorska på fredag. Det som känns ändå bra är att bebis mår bra och inte tar någon skada av foglossningen. Det känns ändå skönt. Nu hoppas jag verkligen bara att min graviditetspenning skall gå igenom också sen ,så jag iallafall senast kan gå hem i februari. Känns lite bättre efter värktabletterna och lite sömn ändå,även om den blivit avbruten pga lite värk,toabesök och pga förkylningen. Nu ät jag ledig iallafall idag och imorgon. :)

Någon som har en dunderkur mot förkyldning när man är gravid? Skulle tacksam ta emot tips :)

Ha en fin och mysig lucia alla <3

• Nystjärna

Idag har jag träffat min chef och fått papper så jag kan ansöka om graviditetspenning. Så nu är papperna iväg skickade så bara att hålla tummarna nu att det går igenom. Känns skönt att de har blivit iväg skickade äntligen och att de kom iväg innan jul och nyår. :)
    Idag gick vi in i vecka 24 :) <3 tiden går fort :)

• Nystjärna
    Maliin90 skrev 2015-12-14 19:19:07 följande:
    Härligt att dina papper är inskickade! Håller tummarna för dig att det går igenom! Jag sitter själv och skriver i alla papper nu och insåg att man tydligen måste skicka in intyget om omplacering från chefen via brev på posten och alltså inte går att bifoga i det man skickar in på försäkringskassans hemsida.

Stämmer det eller måste man typ skriva ut allt och skicka i brevet på posten?

Trodde att jag hade bra koll på allt nu, men blev helt förvirrad igen!
    Ja känns riktigt skönt. Tack snälla. :)
    Jag gjorde så att jag skrev ut ansöknings papperna och fyllde i dem och sen så skrev min chef ett separat papper om min arbetssituation för att intyga hur det var och svårt med omplacering. Så skickade jag in allting i ett brev på posten. Så min chef skrev inte på själva försäkringskassans ansökans papper utan separat men ändå intyga hur det var. Tänker kan väl kvitta om de är deras blankett eller vanlig papper. Annars får de kontakta min chef. Haha jag blev med helt förvirrad när jag skulle skriva mitt. Är ändå "bara" ca 3 år sen jag skrev sist. Men vart svårt då men vet jag :)

Lycka till :)
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-12-15 09:47:33 följande:

Jag måste också skriva mina papper! Förra gången fick jag vänta i 2 månader på svar. Helt galet!

Har i alla fall fått tillbaka pappret om inkomst m.m från huvudkontoret. Visst kan man skicka in alla papper på en å samma gång till försäkringskassan? Ska även se om jag kan få med ett utlåtande från min BM. Vet ej om dem kan göra så men tycker att det borde väga lite tyngre då och att man blir tagen mer på allvar.

Kram på er

Men 2 månader är helt sjukt ju!! De har ju 30 kalenderdagar på sig att handlägga. Men jag hade bekymmer sist med att det tog tid men varför min dåvarande chef aldrig skickade in utlåtandet så tog sån sjuk tid bara för det.
    Jag skickade in alla papper nu direkt. Vad tänker du på för utlåtande ifrån bm? Har ju moderskapsintyget man skickar in. Vet inte om bm kan göra så mycket mer. Hade varit bra om de fick lov att sjukskrivs ibland kan jag tycka. Då de förstår mer hur man mår och sånt. Då hade nog min bm redan sjukskrivit mig för både illamåendet jag haft/har och foglossningen.

Nästan nervös för att träffa henne på fredag då hon redan tycker jag jobbar för mycket och för långa dagar med tungt jobb. Men jag vill verkligen inte sjukskriva mig,inte än iallafall. Samtidigt spm jag kanske hade behövt de. Så jobbigt. Känner mig så splittrad kring det. Hur tänker/hade ni gjort?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)