FLovesA skrev 2015-12-15 09:47:33 följande:
Jag måste också skriva mina papper! Förra gången fick jag vänta i 2 månader på svar. Helt galet!
Har i alla fall fått tillbaka pappret om inkomst m.m från huvudkontoret. Visst kan man skicka in alla papper på en å samma gång till försäkringskassan? Ska även se om jag kan få med ett utlåtande från min BM. Vet ej om dem kan göra så men tycker att det borde väga lite tyngre då och att man blir tagen mer på allvar.
Kram på er
Men 2 månader är helt sjukt ju!! De har ju 30 kalenderdagar på sig att handlägga. Men jag hade bekymmer sist med att det tog tid men varför min dåvarande chef aldrig skickade in utlåtandet så tog sån sjuk tid bara för det.
Jag skickade in alla papper nu direkt. Vad tänker du på för utlåtande ifrån bm? Har ju moderskapsintyget man skickar in. Vet inte om bm kan göra så mycket mer. Hade varit bra om de fick lov att sjukskrivs ibland kan jag tycka. Då de förstår mer hur man mår och sånt. Då hade nog min bm redan sjukskrivit mig för både illamåendet jag haft/har och foglossningen.
Nästan nervös för att träffa henne på fredag då hon redan tycker jag jobbar för mycket och för långa dagar med tungt jobb. Men jag vill verkligen inte sjukskriva mig,inte än iallafall. Samtidigt spm jag kanske hade behövt de. Så jobbigt. Känner mig så splittrad kring det. Hur tänker/hade ni gjort?