Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

aztec skrev 2016-01-28 19:14:14 följande:

8.28 imorse kom han med kejsarsnitt ;) 46cm och 3036g!

Han togs direkt till neo intensiven där han ligger kvar än pga hjärtat (som de inte lyckades "fixa" idag så de gör ett nytt försök imorgon FM) men jag har fått ligga där nere med honom hela dagen så känns ändå bra! Hudkontakt!

Hela processen gick mycket bättre än vad jag trodde, smärtan är inget mot vad jag trodde så överlag känner jag att det varit en positiv upplevelse. Även om jag föredragit en vaginal förlossning igen ;)

Har ätit middag nyss så nu väntar vi på bm som ska hjälpa mig upp och sen in i duschen :) imorgon får jag träffa honom igen <3

Stort Grattis Till Er!! Hoppas det går att göra hjärtat bra och att ni får mysa riktigt mycket.
  • FLovesA
    aztec skrev 2016-01-30 21:55:23 följande:

Skickar med en mysbild. 46cm och 2636g idag.

Varit en jobbig dag idag med, både goda och dåliga nyheter. De bra är att de vet varför behandlingen de gör med hjärtat inte fungerar. Det dåliga är att de hittat en dold missbildning på hjärtat (som gör att behandlingen ej fungerat) så nu har de två saker att "fixa", de bra är att de hittade missbildningen i tid, så nu är det ännu mera mediciner och ja... Hoppas på det bästa!

Då hans hjärta är i så gott skick annars så är läkarna inte oroliga :) (än) det ger dem mer tid och kan ge starkare saker utan större risker osv. Ja, får ta en dag i taget. Jag tror jag blir utskriven imorgon em, så alltid något :)

Himmel vad söt han är!!<3

Både bra och dåliga nyheter. Men skönt att ni är på rätt ställe så att säga. Och att dem nu vet varför mediciner och behandling inte fungerade.

Kramar till er.
  • FLovesA

Sitter här en söndag i soffan, 53 dagar kvar till bf tack vare att min GP blev beviljad, så ska jag inte gå till jobbet förens någon gång under 2017. Det känns ju helt fantastiskt. Äntligen ska familjen och hemmet få mitt stora fokus. Och äntligen kan jag ta en paus när jag behöver.

Imorgon blir det ett rutinbesök hos BM, blodprover skall tas och dem lär kanske inte vara toppen..har slarvat med järntabletterna:( så får nog allt erkänna det.

Lillebror i magen är otroligt rörlig fortfarande. Och tror absolut inte han har någon plan på att fixera sig. Får se om BM kan känna imorgon. Nu känns det som huvud och rumpa är lite överallt lite närsomhelst helst. Haha

Hur har ni andra det?

• FLovesA

Men hur söt som helst juh Aztec !!

Skönt att allt såg bra ut men förstår att du ändå är uppgiven Pauliina:( man blir ju både stressad och ledsen när det känns som om ingen förstår hur illa det faktiskt är.

Själv mår jag inte fullt så dåligt längre. Har ont men det går att hantera och illamåendet kommer och går. Halsbrännan är vidrig dock. Var hos BM idag, är i v 33 (32+3) nu och allt såg bra ut. Jag har gått upp 4,7kg sen inskrivning och det känns otroligt skönt då jag redan bär på övervikt innan. Socker såg bra ut låg på 5 och gränsvärdet går vid 8 eller vad hon sa. Blodtrycket var toppen, med dottern hade jag konstant högt undertryck.

Dottern som var krasslig i helgen fick vara ledig idag och följa med mig, så hon lyssnade på hjärtat och satt och log med stora ögon när hon hörde "galloperande hästen" ljudet.

Känns som veckorna går alldeles för fort. Sammtidigt som vi längtar så otroligt mycket!!

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-02-02 08:34:11 följande:

Igår kom förvärkarna var tredje minut igen, höll sig i två timmar. Tjockare flytningar och lite blod.. Vet dock inte om de kom från andra "ändan" då jag haft inte för ett par dagar sen. Idag vid lämning av barnen hade jag, vad jag tyckte kändes som, sammandragningar hela tiden. Känns skumt att BM inte tog detta på allvar igår när jag sa som de va..

Men detta måste dem ju kolla upp!! Ring förlossningen eller något så du får komma in och få det kollat. Sen behöver det ju inte vara något men då blir man ju i alla fall lite lugnad. Kramar till dig.
  • FLovesA
    becka1989 skrev 2016-02-02 12:48:53 följande:

Någon som har något bra amningsinlägg att rekommendera??

Brösten har börjat läcka lite redan så behöver inhandla sån skit redan haha

Jag vet att det antingen var libero eller Natusan som var bra och som inte "luddar" av sig eller fastnar..mins dock inte vilket av dem två det var. Tror Libero. Ska snart införskaffa också. Har klarat mig undan läckor;) än så länge. Men sen när bebis är här och amningen är igång då lär det behövas!! ;)
  • FLovesA

Skönt att höra att det gått bra Pauliina!! Och att du fått så bra bemötande:)

• FLovesA

Saltig: Stackare!! hoppas ni mår bättre snart. Jag har inte heller tagit vaccinet. Så vi får se om man klarar sig eller inte. Min BM hade legat sjuk i influensan för några veckor sedan, hon sa också att hon aldrig varit så sjuk innan.Så hoppas verkligen inte man åker på det.

Vi håller alltid dottern hemma några extra dagar innan dagis och hade önskat att alla hade gjort samma, men tragiskt nog går jobbet före i så många familjer att dem skickar sina barn alldeles för tidigt till dagis. Tycker det är fruktansvärt egoistiskt! Både mot sitt egna barn och mot alla andra barn och fröknar.

• FLovesA

Men nej usch, fy vilket hemskt bemötande du fick. Och måste säga att det är lite dåligt att dem liksom skickade runt dig utan att veta vart du skulle få hjälp i första hand. Hoppas det löser sig på bästa sätt. Krya på dig.

• FLovesA

Går in i v 34 idag! Det går sååå fort. Någon som packat väskan ännu? Jag har inte ens börjat. Så idag ska vi köpa lite prylar som kan packas ned redan nu.

Så jag kan pricka av lite fler punkter på listan.

Hoppas ni får en fin fredag allihopa.

Solen har tom kikat fram lite här.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)