Börjar bli så sjukt trött och less på alla människor som kommenterar ens mage. Folk ser inte att jag är gravid och när man säger det,så får man tillbaka med va,är du men då är du inte så långt gången. När man då svarar att man gått halva tiden och skall ha i april. Då får man den mest genomtänka kommentaren av dem alla, " Är du säker på att du verkligen är så långt gången,att det verkligen är i april du skall ha?" Du är ju sååå liten,det syns ju absolut ingenting på dig" Alltså seriöst!! Vet inte om jag skall skratta,gråta eller bli arg!! Men känns ganska sjukt att någon annan ifrågasätter om jag är säker på att jag är gravid,om jag är säker på hur långt gången jag är och om jag är säker på när jag skall födda mitt eget barn?! Hallå!! Som att någon annan vet mer hur långt gången jag är utifrån hur stor min mage är!! Vad tror folk?! Och vad ger folk rätten att kommentera? Har man liten mage får man höra de och bli ifrågasatt. Har man stor mage så blir man ifrågasatt och får höra att har du inte gått längre,du skall väl ha snart,är du säker på att det bara är en där inne. Varför kan folk inte bara säga men åh vad roligt,grattis!! Och måste man kommentera kvinnas utseende så kan man väl bara säga vad fin du är. Man behöver inte lägga sig i allt!! Blir så sjukt frustrerad!! Enligt mig är alla gravidmagar fina stora som små,för det är helt fantastiskt att ett barn kan växa där inne,ett litet mirakel. Så kan man inte bars glädjas med de blivande föräldrarna i det. Suck!! Förlåt för långt inlägg men blir så irriterad på alla dessa kommentarer man får höra. Vare sig det är ifrån närstående,bekanta eller bara folk man möter ute. Så jag vill iallafall säga vad ni än får för kommentarer om er mage eller så. Var stolta för ni är alla så fina :)
Detta är en bild på min mage igår vecka 21 ( 20+0) och jag är väldigt stolt och glad över den :) <3 Även om bristningarna redan börjar komma,eller de gamla dyker upp igen så är jag stolt. För det är ifrån när min barn legat i min mage,de är de bästa jag vet,så försöker bara se det med kärlek och tänka på mina barn när jag ser dem :)
Ja jag hoppas ni alls får en fin dag. Tur man har er och kan skriva av sig alla tankar,känslor och frustration mm :)
Kram på er