Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

snowybaby skrev 2015-12-31 19:28:18 följande:

Vill önska er ett gott nytt år. För oss va de inte en sån bra start på nyårsdagen. Är inlagd på förlossningen och öppen 2 cm. Allt pga bakteriell vaginos. Fått dropp som ska hämma värkarna och antibiotika. Blir ett konstigt nyår. Hoppas att bebbe stannar hos mamma en stund till.

Håller alla tummar för er, hoppas att bebis stannar kvar ett tag till.

Massa kramar
  • FLovesA
    snowybaby skrev 2016-01-01 21:03:20 följande:

Bebis kommer komma inom ett par dagar. Är så pass öppen och de är inte bra att skvalpa runt i en infektion.

Stort lycka till och massa styrkekramar till er. Allt kommer att gå bra!<3
  • FLovesA
    snowybaby skrev 2016-01-04 20:58:55 följande:

Åh ni är underbara. De blir nog bebis snart. Jag öppnar mig och har sammandragningar . Slemproppen har gått. Jag är rädd men känns okej. I magen ligger en Wilma fick vi reda på idag. <3

Håller alla tummar för er! Läser också bloggen och tänker på er mycket. Lycka till<3
  • FLovesA

Hej på er allihopa, Jag är inne och läser nästan varje dag men har inte haft någon energi över till att skriva. Det har blivit mycket jobb det senaste och idag sa kroppen nej, så jag börjar två timmar senare än planerat. Men det känns ok. Världens snöväder utanför fönstret så är lite orolig över att köra dem där milen till och från jobbet med. Sakta men säkert får det gå.

Idag går vi in i v 30, och det känns ju helt galet. Vart tar veckorna vägen???

Läste om att några haft sammandragningar. Jag har det väldigt mycket när jag jobbar, och dem känns obehagliga men gör inte ont. Däremot har jag ont i sidan vid revbenen från och till och det känns mindre skönt men kanske inte så konstigt när det sliter och drar i magen;)

Hoppas ni får en fin dag.

Kram

• FLovesA
    Saltig skrev 2016-01-09 19:51:47 följande:

Vilken fin mage! Själv har jag en jättestor, för stor. Alla tror att jag ska föda närsomhelst...

Då är vi nog ungefär på samma nivå med magen;), har fått frågan om när det är dags och när jag svarar slutet av mars så får dem flesta en smärre chock;)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-01-09 21:43:36 följande:

Hej, hittade den här tråden först nu och hoppar gärna in här.. Gick in i vecka 30 igår.. Vi väntar en liten lillebror till storasyster som är 6år, kommer vara 6 1/2 när lillebror kommer..

Välkommen hit:) Är också i v 30, väntar lillebror 24/3 har en storasyster här hemma som är 3,5 :)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-01-10 20:46:41 följande:

Åh vad skönt. Grattis :)

Jag väntar fortfarande på besked ifrån FK om graviditetspenning. Fick papper hem i början av veckan och vart så glad för trodde jag skulle få beslutet. Vill liksom bara veta antingen eller. Men ne då ville de ha ytligare information och utlåtande ifrån min chef,suck. Detta ville de ha innan den 16 januari för då fatta de beslut och att jag då kunde bli nekad pga för lite information. Så fixade och skickade papper igen i fredags. Så hoppas de har de imorgon och att jag kan få ett beslut i veckan eller iallafall början av nästa vecka. Just nu vill jag ju bara veta hur det blir. Får jag inte kommer jag vara tvungen att sjukskriva mig,klarar ju inte ens av och jobba som de är nu. Sjukt ont idag efter jobbet idag. Vilat mycket,vi har bara handlat en snabbis och så såg jag på när dottern åkte lite pulka men de är allt. Men ändå så sjukt ont ikväll :( Se hur morgondagen blir.

Trevlig kväll alla

Håller tummarna för att du också får beviljat. Jag skickade in mina papper alldeles för sent känner jag så är galet stressad över det. Men hoppas på snabbt beslut och att slippa komplettera det tar ju alltid sån tid:(

Hoppas du får mycket mindre ont när du får vila upp dig lite mer. Kram till dig.
  • FLovesA
    becka1989 skrev 2016-01-11 10:24:03 följande:

Vecka 27 :) inleds med en rejäl hosta,huvudvärk, halsont täppt i näsan och absolut ingen sömn sovit som max 3timmar. Är helt slut så blir en ligga i soffan dag.

Längtar oxå efter lillen bara 13veckor till bf men den lilla får gärna komma någon vecka innan eller på bf datumet :)

Har ni börjat bädda sängen? Tvätta upp kläder ännu??

Vet inte när man ska göra det, har ingen tvättmaskin i lägenheten så måste ner två trappor, vet inte hur länge man kommer orka springa i trappan. Har börjat få ont i ryggen och organen är väl upptryckta så det gör ont både fram och bak :S

Är ju arbetslös just nu men ska bli tvingad ut på praktik i mitten av februari av AF.

Här börjar det ta form så smått, det är så roligt att greja. Jag har även börjat virka lite till lillebror i magen med.

Men har inte tvättat kläderna ännu, det blir om några veckor tänkte jag:)

Men hjälp ska du ut på praktik i februari?! Hur tänkte AF där liksom?!
  • FLovesA
    becka1989 skrev 2016-01-11 12:13:22 följande:

Jadu AF tänker inte alls så det blir intressant och se vad för praktik jag får, dom skulle leta efter en som inte har tunga lyft för mycket stående eller stilla sittande, har jag foglossningar m.m. Så får jag försöka sjukskriva mig annars vet jag inte vad jag gör. Vill ju inte gå på föräldraledighet tidigare pga AF och deras dumma idéer

Verkligen spännande att se vad dem lyckas hitta för jobb med dem kriterierna säger jag. Dem måste ju inse att det liksom inte ger något egentligen. Konstiga regler!

Själv jobbar jag i butik, och har ansökt om GP fr.o.m. 1/2, går inte det igenom så blir det sjukskrivning även för mig. Föräldradagarna är ju inte så många så dem vill man ju inte slösa innan, det håller jag med om.
  • FLovesA

Här har ni mig, v 30 (29+3) framifrån går det nästan att dölja men inte från sidan;)

Har tänkt vara lite anonym här men äsch, vad spelar det för roll egentligen. Så vill ni läsa mer om vår vardag så hittar ni det på min blogg. Där jag även delat bilder på Lillebrors hörna m.m

www.kortmakeri.se

Någon mer av er som bloggar?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)