BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Men vad skönt för er förresten som äntligen får komma hem!
Men dottern vaknade med 40graders feber inatt, så är livrädd att sonen ska bli smittad! Tips och råd?
Men vad skönt för er förresten som äntligen får komma hem!
Tyvärr har jag inga tips att ge än men dottern här hemma gjorde samma sak i lördags efter vilan... :( det heter ju inte vabruari för inget
Dock ska ju bebisen ha ett riktigt bra skydd mot det mesta nu om du ammar?
Ang nummer två, en befrielse nu efter ks att kunna gå på toa utan "problem" haha. Sen så kissade jag määängder efteråt, reagerade också att det kom så mycket varje gång, när jag var gravid så var jag kissnödig hela tiden men kom oftast bara i små mängder, ibland någon droppe fast man kände sig tvungen att springa till toa ;) men måste ha varit all vätska jag hade samlat på mig ;) -16kg nu 10dagar efter. Så måste ha varit en del!!
Jag har fått gå tre gånger redan idag, är inte van vid de. Och illamående har jag känt i två timmar högt upp i magen. Som tur är är de inte löst men lite jobbigt är de!
Ih vilken natt! Önskar nästan vi låg kvar på neo ;) lillebror ska ju äta varannan timme dygnet runt så får ställa klockan på nätterna. Men inatt vaknade även storasyster med närmare 41 graders feber och kräktes ner hela sin säng (och senare mattan i vardagsrummet) så har inte blivit mycket sömn inatt!
Nu sover alla här hemma utom jag ;) men vi ska på vanliga hörselkontrollen idag samt viktuppföljning på neo, så bara gå upp nu och börja förbereda ;)
Utskrivna!! Plus fick ta bort sonden! Denna skitdag började dåligt men känns sååååå mycket bättre nu! Vägde 2695gram idag och en vikttagning på fredag så ska det vara över sen :)
Dock kommer vi få fortsätta gå hos kardiologen för hjärtat, men känns äntligen som man kan börja njuta med sin lilla bebis, speciellt när han kom ut som han gjorde ;)
Men först ska jag krypa ner i sängen med sjuka storasyster och kika på någon barnfilm! Om jag har tur somnar jag en stund ;) hehe.
Ta hand om er :)
Inför vårt första barn så sa alla att stl 50 behövs inte ;) så vi köpte 56, sen hade vi förstås fått lite 50.. Men på BB såg vi direkt att 56 var alldeles för stort! (49cm och 3200g) Hon hade problem med vikten i början med så vi använde nog stl 50 i en månad. Var bara att köpa i efterhand! Så skulle råda att iaf ta med en av varje till BB, tycker också det är speciellt med de man tar på dem på hemresan ;)
Lillkillen vi fick nu däremot, han drunknar i 50 så var bara att handla 44, (även de är förstora) men aj så dyra ;) så blev bara 3 uppsättningar!
Ska tillbaka till sjukhuset idag och lämna tillbaka en ekg maskin som han haft på sig i 24h nu. Blir att väga honom också, 2695g sist så hoppas på viktuppgång annars kanske sonden åker på igen.
Hur stor var han när han kom och i vilken vecka kom han? Har säkert läst det innan men minns inte det nu.
Hoppas att allt gick bra med vägningen och allting
Det känns ju så faktiskt :) inte mycket men en liten liten bit. :) Men känns lite tidigt för det ändå. Går ju in i vecka 33 idag. Men ja något var det :) Måste iallafall använda trosskydd numera för detta funkar inte, känns som det blir blött så fort,förlåt för infon men hopplöst. Tog nya underkläder innan natten för det skulle vara skönare,men fick ändå byta tidigt imorse,blä. Gillar inte alls dessa flyttningar.
En annan fråga, vet ni hur det är fungerar om man inte kan/vill amma på bb hur funkar det då med ersättning och flaskor och så? Funderat kring detta men också en sak jag glömde fråga min bm. För när jag födde min dotter försökte jag verkligen amma för var något jag verkligen vill göra och sätt framemot, vi kämpade massor med ammningsnapp mm. Tror var enda sköterska på bb var inne hos oss och klämde och tryckte. Men slutade bara med att jag fick stora sår och blödde och sen då mjölkstockning och en dotter som bara skrek hela tiden,så vi trodde hon hade kolik. Men var ju inte konstigt när hon var hungrig hela tiden. Hon fick inget tag och definitivt inget bra. Väldigt synd dock att de visste detta på bb men inte sa så mycket om det utan vi skulle bara kämpa. Tillslut gav vi henne ersättning och hon blev en helt annan unge,sov och var lugn. Vilket inte alls var konstigt ju och jag mådde bättre än att känna stress och press. Samtidigt som det var en sorg för mig att inte kunna amma. Men så länge min dotter fick mat och var nöjd och frisk var det,de viktigaste. Så denna gången tänker jag försöka men tänker inte pressa mig så mycket som jag gjorde med dottern. Därför jag undrar lite hur rutiner och sånt funkar på bb om man inte ammar. Förstår att det kan variera men ville bara få en lite uppfattning om det :)
Jag hade skrivit en lång lista på vad jag tänkte boa innan lillkillen kom, men hann inget innan jag lades in ;) men nu när jag kommit hem (efter 4v på sjukhus) så boar jag för fullt. Varit så rastlöst att ligga där så hunnit med massor nu på en vecka. Borde kanske ta det lugnt dock ;)
Dags för första badet här hemma <3
Nystjärna, vet inte om det är olika i olika län men här i uppsala hade de 35 fulla som gräns. För oss gick det ju bra, men om det föds i v 34 kan det bli ett tag på neo, så man kanske ställer in sig på det.
Förhoppningsvis blir inte fallet så :) men skönt med en förstående bm, man hör annars så mycket skräckhistorier!
Tjejer. Har ni rikliga flytningar? Jag har, något jag tror, är vattniga flytningar. De liksom känns som om de rinner, samtidigt som de känns som växtvärk i framsida lår. De som oroar mig är att jag hade så med första sonen, åkte in två-tre gånger och vart avvisad. Sedan på en kontroll på spec MVc så visade de sig att jag hade för lite fostervatten och fick lite skäll för att jag inte kommit in tidigare (vilket jag ju faktiskt hade gjort). Men de va ju bf +11, nu är jag bara i V 31+1.
Idag har de inte runnit lika som igår, än. Men har känt en djävulsk mensvärk i rygg, lår och mage. Tog en alvedon och lyckades somna 1 h tidigare. Nu känner jag inte av mensvärken lika mycket men de kommer när jag rör på mig. Ska till läkaren imorgon så om de håller sig i schak tills dess ska jag försöka fånga barnmorskans samtidigt som jobbar i samma hus, bara för att kolla. Lämnade ett meddelande till henne idag och förklarade, men om hon har samma inställning som vid sista besöket lär hon inte ta detta så seriöst.. Tack för omtanken förresten! <3
Jag vet inte hur jag skall göra med allt. Helt slut i huvudet,kroppen och alla dessa känslor i mig. Skulle kombinera panodil och panocod på kväll för att kunna sova som jag förstod det. Men jag vet inte varken ut eller in känns det som. Känns som jag bara vill gå och dra täcket över huvudet eller gräva ner mig. :'( Men 45 dagar kvar till BF bara hoppas att bebis kommer inom de dagarna,så det inte blir 59 dagar istället...
Tack för att du orkar läsa!
Min man var en sådan där typisk "jag jobbar och du är bara hemma med bebisen, hur svårt kan det vara??" med vårt första barn till en början. Jobbigaste 6månader i vårt förhållande, innan han insåg hur jobbigt det var. Jag började jobba deltid vid 7 månader så då det vände, men tog ett tag innan han blev bekväm och inte lutade sig på mig för all planering osv. Idag är det inga problem..
Så väldigt annorlunda nu med barn nummer två ;) mycket lättare :) han har dock jobbat extremt mycket nu senaste 3v, 7 dagar i veckan och borta 14-15h per dag. Träffar han en timme på kvällen :/ men imorgon ska jag iväg och träffa bästa vännen min, äta 3 rätters och dricka lite vin. Behöver lite vuxentid.
Vår kille blir sju veckor på torsdag, sjukt vad tiden går fort.