Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

FLovesA skrev 2016-04-09 20:49:01 följande:

Exemplariska barn vi fått;)

För mig var det en seg start. Men började med värkar på tisdagkvällen och natten. Sen drog allt igång på onsdag morgon vid8-9, sen föddes han kl 12.26. Och denna förlossning var betydligt lättare på så vis att jag var med mer och inte var helt medtagen hela tiden. Så med endast lustgas på 40/60 och ynka 13 minuter med krystning kom han. Med dottern hade jag krystvärkar i 2 timmar och det önskar jag inte ens min värsta fiende. Hur startade det för dig?

Vad bra att det gick bättre den här gången då!!! Jag hade krystvärkar ganska länge med ettan men det var inte så smärtsamt som den här gången, krystningen gick så snabbt den här gången liksom!

Jag vaknade 05:30 26 mars av att vattnet gick, var väldigt spännande haha :D satte mig på toa och sedan duschade jag ett tag! La mig i sängen igen och började känna sammandragningar som jag klockade. Vi åkte hemifrån 08:00. Kl 12:30 undersöktes jag vaginslt och var då 5cm, hade fortfarande bara mensvärk! Riktiga smärtsamma värkar kom först 14:30 och så var han ute 16:35 - själva krystningen var 20 min! Med ettan hade jag tydliga krystvärkar där hela kroppen bara trycker på, men den här gången kändes det mer som att jag hade sån intensiv smärta att jag var tvungen att själv trycka på för att det på något sätt skulle kännas bättre :p helt helt olika upplevelser!
  • CissiJissi
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 08:23:39 följande:

Inga värkar under natten, men har sovit som en kratta. In på kontroll nu på förmiddagen så får vi se.

Spännande!!!!!!:D var så det började för mig med!
  • CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-04-10 12:10:03 följande:

Nu är min blogg uppdaterad med förlossning m.m om ni vill läsa:)

www.kortmakeri.se/

Så spännande att läsa!!:D jag var också överraskad över hur ont allt kändes efter babyn var ute till skillnad från första gången, kände exakt som du skrev!! Och jag behövde också krysta fort för att navelsträngen var runt halsen, plus att jag började krysta innan jag var helt öppen för allt gick så fort och intensivt, var en del likheter hihi :)
  • CissiJissi
    Saltig skrev 2016-04-10 18:38:21 följande:

Igår kom min lilla tjej efter igångsättning. Vägde 4.5kg. Tuff förlossning mot slutet och det gick relativt snabbt. Tog

3 timmar från att jag blev igångsatt tills hon var ute.

Kämpa på ni andra, snart har ni era guldklimpar i famnen

Grattis!!!!!:)
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-04-11 12:42:12 följande:

Efter mycket väntande på doktor så fick jag henne att godkänna igångsättning idag. Nu är vi och äter lunch sedan tar dem hinnorna :). Och samma förlossningsrum som med mina tidigare barn fick vi!

Oooooh spännande :D :D :D
  • CissiJissi
    lillasysterfia skrev 2016-04-11 20:06:08 följande:

Här tittade vår tredje pojke ut efter igångsättning. Allt har gått bra men man är ju lite trött efteråt :)

Hoppas det går bra för er som är kvar!

Pauliina skrev 2016-04-11 20:50:33 följande:

3 h efter att dem tagit vattnet tittade vår flicka ut strax innan 18. Helt fantastiskt. Från 7 cm - öppen tog de 30 SEK (vände mig från sidan till rygg). Vart lite kaos men så glad att de äntligen är över!

Grattis till er!!!!!!!:D
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-04-12 04:11:01 följande:

Tack! :)

Fy för dessa eftervärkar!! Längtar så till jag kommer hem och kan medicinera mig ordentligt själv :)

De visade mig hur jag kunde massera livmodern neråt så det gick fortare över!!:)
  • CissiJissi
    Nystjärna skrev 2016-04-12 11:38:10 följande:

Stort Grattis till er som fått era bebisar!! :) <3

Idag är första dagen som jag är själv med båda barnen. Trots kaos morgon med en hund som varit dålig i magen och kräkts. Lillebror som kräkts massor med så har det trots allt gått bra. Hihi :) Lillebror är nu lite mer än 2 veckor,han mår fint. :) Väldigt matglad liten kille vi fått. Äter och äter. Storasyster är så stolt,hjälpsam och så mån om att lillebror skall må bra och vara glad. Hon är så söt mot honom. :) De är helt underbara båda 2 och så mysigt att ha dem båda 2 hemma,njuter och myser massor <3 Hoppas ni andra mår bra och har det mysigt med er små :)

Väldigt skönt att läsa att allt går så bra!!:) min bebis är också matglad, men inte lika mycket som ettan på så vis att han inte alltid somnar vid bröstet - är han mätt vill han suga för att somna men inte ha mat, så då har jag ibland fått ge napp eller lillfingret, det är det enda som lugnat honom.. Med ettan var bröstet svaret på allt, alltid!!:p han somnade alltid av amning!
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-04-12 22:15:12 följande:

Idag kom vi hem och bröderna fick träffa syster. Dem har varit så hjälpsamma men lite svartsjuka har de varit också. Men dem är också väldigt måna om syster sin. Har börjat tänka över hur förlossningen egentligen gick, och nog va de traumatiskt. Hög som ett hus på lustgas under tiden hon skulle ut och BM höll emot i väntan på förstärkning. Känner nog att detta är något jag måste prata om med någon. Men skönt att vi mår bra iaf. Snart kommer nog baby bluesen

Åh jag förstår att det känns traumatiskt!! Tänk vilken extrem påfrestning förlossning är, det är helt otroligt, min första gick hur bra som helst men ändå fick jag lite trauma känslor efteråt - för tufft är det ju verkligen ändå!! Hoppas du får någon bra att prata med, kanske aurorakliniken eller? Viktigt att få älta klart så minnena känns bra att tänka på i efterhand och inte äckligt traumatiskt <3

Svartsjuka kan vara tufft!! Här känns det som att storebrorsan inte är svartsjuk eller något sånt, men gränser testas på ett helt nytt sätt nu.. Att låtsas inte höra mig och ignorera.. Det är så ovant när ens ängel plötsligt visar ett sånt ansikte, jag vet faktiskt bara hur jag inte ska agera och inte egentligen hur man SKA agera.. Tar gärna emot tips:p att ge massa extra tid och uppskattning och beröm i alla fall, det tror jag på!
  • CissiJissi
    lillasysterfia skrev 2016-04-13 00:26:33 följande:

kör vi på en natt mes lite sömn. Mannen tar äldsta som har vattkoppor och skriker för att det kliar så. Jag har mellangrabben och minstingen. Har eftervärkar som heter duga och ont i bröstvårtorna. Man ska känna att man lever! Hoppas att stackars mannen får sova lite med äldsta. Sen att vi får en lugnare dag imorgon så vi kan vila lite.

Woooow det låter krävande!! Styrkekram på dig och er!!! Såna nätter är mantrat att sömn kommer sen, man kommer få sova ut nåååån gång!:p
  • CissiJissi
    Cissi90 skrev 2016-04-15 23:35:42 följande:

Nu är min lilla tjej född! Hon kom mef kejsarsnitt kl 09 i morse. Så glad, så öm men gösd

Grattis!!!!!!:D
  • CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-04-16 12:26:44 följande:

Lillebror har fått ett namn, eller det fick han ju när han var några dagar. Algot blev det:)

Han är en nöjd liten filur som äter mest hela tiden. Så jag kan skriva upp mig på det där med såriga bröstvårtor! Men nu börjar det kännas bättre, gör dock djävulskt ont när han suger tag. Men nu gör det inte ont under hela amningen längre:)

1,5 vecka har han hunnit bli och nu känns det liksom som han alltid har funnits hos oss. Och eftervärkarna har gett med sig så gott som helt. Men hjälp vad ont dem gjorde i början! Men å andra sidan har magen dragit ihop sig ganska bra ändå tycker jag.

Hoppas allt är bra med er andra också.

Hej till Algot!:) Jonas Morgan här :)

Kul att höra hur allt är!! Här är lillen tre veckor och gråter lite mer för varje dag, verkar ha svårt att somna ibland! Ettan somnade alltid av amning dygnet om, han här behöver mer hjälp!

Ni med bebisar nu, hur mycket gråter dem? Min första grät knappt, men när han gjorde det så hade jag svårt att inte bli vansinnig. Han härngråter mer (dock inte alls särskilt mycket), och jag har ett helt annat lugn den här gången så det är ju skönt i alla fall! Man gör det man kan för att hjälpa dem men mer går inte, så att bli vansinnig är ingen lösning liksom:D
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)