Inlägg från: Saltig |Visa alla inlägg
  • Saltig

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..

Stackars dig Känner som du fast jag har bf först imorgon.... Så du har det mycket kämpigare än jag.

Du kan ju försöka prata med förlossningen om hur du mår, att det börjar bli psykiskt väldigt jobbigt. De borde väl sätta igång dig då du gått över tiden med 10 dgr, tycker jag.

Jag har blivit riktigt deprimerad. Försöker vara positiv men sömnlösheten orsakar mycket tankar om allt. Sen har vi problem vårt yngsta barn ( ett ängsligt/oroligt barn) som oroar sig väldigt mycket just nu kring kommande syskonet, när vi ska till förlossningen ( vi kan ju inte säga exakt), hur länge vi blir borta osv. Hade varit så bra nu under påskledigheten då vi varit lediga och mina föräldrar varit här. Nu kommer hon oroa sig vem som hämtar efter skolan .

Dock har vi pratat om det väldigt mycket så hon vet vem som hämtar och att vi blir borta några dagar.

Hoppas att lilltjejen vill komma ut snart. Är jätterädd inför förlossningen men samtidigt så vill jag få det överstökat nu.

Kämpa på ni som gått över tiden och ni som närmar er bf.
  • Saltig
    lillasysterfia skrev 2016-04-03 07:12:16 följande:

Va inne på kontroll inatt. Hade regenbundna värkar i tre timmar. Är öppen 2.5 cm så något är på gång allafall. Fick lite tabletter att sova på och vaknar nu av att jag har lite småvärkar. Hoppas att det drar igång idag!

Lycka till! Håller tummarna att det drar igång!
  • Saltig

FlovesA - förkylning är ingen höjdare. Hoppas den inte blir värre. Har du bokat tid hos din barnmorska så att ni kan prata om ev igångsättning?

Paulina - förstår det där med hormonerna och att man letar efter tecken hela tiden. Bf idag och känner ingenting. Är deprimerad och orolig inför allt, både förlossning och tiden efter. Fick en allvarlig förlossningsdepression med första barnet, vilket oroar mig nu när jag är deprimerad redan. Fick ingen med andra barnet. Gick på samtal i förebyggande syfte då och har gjort det nu oxå. Imorgon har jag ett nytt samtal.

Fått bihåleinflammation oxå. Var hos dr idag och fått medicin nu.

Usch, hormoner och känslor bara flyger omkring. Må detta ta slut snart.

• Saltig
    Madski skrev 2016-04-05 08:35:20 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

Stort grattis!!! Som du har fått vänta. Njut nu
  • Saltig

Något händer med er iallafall spännande. Tror inte att det är många dagar kvar alls för er. Senast torsdag har en av fött förstår att det inte är kul och må dåligt.

Själv har jag inga känningar alls, blä. Vore kul och känna något.

Pauliina skrev 2016-04-05 11:30:49 följande:

Nu är jag trött på det här :( sedan igår har slemmis släppt (brun/röd). Mensvärk av och till. Idag mös vi och nu sköljde en illamående över mig, så fick springa in på toa och spy. Inte spytt såhär någonsin. Hemskt!! Har också märkt lite blod på pappret när jag varit på toa..

becka1989 skrev 2016-04-05 14:13:12 följande:

Idag har man varit på besök hos bm vikten står stilla blodtryck låg på 138/80. Sf-mått har blivit 34 hade 35 i förra gången.

Bm kolla tappen och den var tydligen mjuk och hade börjat bli kortare. Hon trodde absolut att jag snart kommer få våran lilla pga alla förvärkar som tappats upp i styrka som troligen är för tappen håller på och försvinner.

Haft gissningslek med några i släkten och vänner och nu är bm med oxå haha

Så som folk gissa så är det mesta på 8de och 13de

Vill inte födda den 12de då min faster gick bort i cancer förra året den 12de och valborg gick min mormor bort förra året så helst inte då heller.

Men 8de har jag inget emot ;)

• Saltig
    Cissi90 skrev 2016-04-05 09:01:32 följande:

Hej allihop!

Skriver lite i desperation just nu. Har så extremt ont i ryggen. Högra sidan av ryggslutet och på sidan. Illamående.

Vad tror ni? Foglossningen eller?

Vet inte. Kan det vara en nerv i kläm?

Eller så kan det vara foglossning.

Illamående har jag oxå. Är i vecka 41 nu (40+2).
  • Saltig

Imorgon blir det igångsättning! Var på spec.mödravården och de tyckte att det var dags. Min oro, minskade fosterrörelser så tyckte de att bebisen var redo. Är ju i vecka 41.

Så imorgon, senast söndag har min bebis kommit . Nu hoppas jag allt går bra. Lite orolig, nervös men samtidigt glad. Är öppen 2 cm redan så de kommer att spricka hinnorna. Hoppas fl går fort.

• Saltig

Igår kom min lilla tjej efter igångsättning. Vägde 4.5kg. Tuff förlossning mot slutet och det gick relativt snabbt. Tog

3 timmar från att jag blev igångsatt tills hon var ute.

Kämpa på ni andra, snart har ni era guldklimpar i famnen

• Saltig

Har inte riktigt haft tid att skriva här. Lilltjejen är nu 11 dgr och redan blivit förkyld jag och min man blev förkylda dagen efter förlossningen och storasyster är väldigt förkyld. Trots mycket bra hygien så blev lilltjejen sjuk. Så det är magknip och förkylning som stackarn lider av just.

På tal om skrik så skriker hon mer än mina andra två. Funderar på om hon har kolik.

becka1989 skrev 2016-04-16 18:12:25 följande:

Nu verkar det som det är något på g, har haft förvärkar sen 16.00 har ont som mensvärk fast kraftigare strålar ner i benen och runt till ryggen. Tagit alvedon men den har inte hjälpt och sitter på en yogaboll varje gång jag reser mig upp gör det ännu ondare magen blir stenhård och det trycker neråt. Har blivit dålig i magen och illamåendet kom som en bomb. Varje förvärkar är 1-1.30långa dock är det mellan 5-20minuter mellan varje.

Har känns som man kissar på sig hela dagen så vet inte om det är vattnet som rinner heller det luktar ju som sperma men jag och sambon hade sex i torsdags oxå så är lite svårt att veta.

Hur går det?

Grattis till alla som fått sin bebis
  • Saltig

Vi kanske kan starta en grupp.

Vore så kul och veta, diskutera om hur allt går med en nyfödd osv.

• Saltig
    Nystjärna skrev 2016-04-28 18:54:35 följande:

Vad kul :)

Hur hittar man gruppen och blir med i den ? :)

Oj det vet jag inte.... har aldrig startat en grupp förut. Ska undersöka saken. Återkommer
  • Saltig

I menyfältet till vänster finns det en länk som heter Grupper. Där ska vår grupp vara. Man kan gå med i gruppen då det inte är en sluten grupp.

• Saltig
    Pauliina skrev 2016-04-30 15:23:06 följande:

Kan de va så att bara du har den länken eftersom du skapat gruppen? ;) under vilken kategori la du gruppen? (Gravid/förälder...) :)

Kan nog vara så . Kategorin är Förälder.
  • Saltig

Ja det kan man göra, det kanske är lättare. Är inte så insatt hur familjenliv fungerar.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)