Inlägg från: thess02 |Visa alla inlägg
  • thess02

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

joinar! plussade i fredags (ÄL+9, BIM-5) så enligt appen har jag BF 5 april 2016 :) första barnet. var gravid våren 2012 men fick mf maj 2012 i V 16. glad är jag över det nu då jag bara var 18 år och ej stabilt förhållande.

Nu är jag 21, stabilt förhållande sen 14 månader tillbaka, fast anställning och vi har precis köpt hus som vi flyttar in i 1 september :)

märkte att något var annorlunda på ÄL+7, hade humörsvängningar osv. sen i fredags så började jag må så fruktansvärt illa på jobbet och kände mig sjuk.. sambon köpte ett test och vips, där var plusset! svagt men det fanns där. :) ska dock göra ett digitalt test nu i veckan för vill ha ännu ett bevis :p

• thess02

när började ditt illamående aztec? enligt

beräkningarna i appen så började jag må illa den dagen jag plussade, ÄL+9 (bim-5). alltså v. 4 (3+2).. känns jättetidigt? :S men alla är väl olika antar jag.

• thess02

jag har kommit på min "rutin" haha ;) jag är hungrig, äter, mår illa, vilar, illamåendet går över och då blir jag hungrig igen. så går det runt-runt så hela tiden! gjort det sen i fredags :) äter med ca 3 timmars mellanrum :)

• thess02

som jag skrev så var mitt första symptom humörsvängningar (då menar jag verkligen som en bergodalbana!!!)

sen kom illamåendet i fredags, växtvärk i magen (ungefär som mensvärk men inte lika påtagligt och sitter högre upp), blodsmak som fan i munnen speciellt efter att jag ätit, stickningar/ilningar i sidan (ovanför äggstockarna?), ömma bröst.. känns som allt har kommit nu under helgen.. :)

sen något som är helt otroligt (och som jag är gladast över!) är att jag slutade röka nu i veckan (hade egentligen inget med graviditeten att göra utan jag har länge planerat detta) och jag har vart så otroligt äckligt röksugen men nu är det som bortblåst? känns så skönt då jag inte vill röka för bebis skull :) och för min egen såklart!

• thess02
    Syoss skrev 2015-07-28 08:26:33 följande:

Förutom illamående så är det lite ömt i brösten ibland, växtvärk som kommer och går, trött och magen är väldig svullen, speciellt på kvällen. Då ser det ut som jag redan gått halvvägs! Sägs ju att magen blir stor snabbare ju fler graviditeter man har och det stämmer verkligen på mig. Tredje barnet nu.

precis samma här! allt är värre på kvällen :p
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)