• Rockmama89

Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten

Vad skulle ni göra om ni fick veta att er sons far (som ni inte lever ihop med) lämnar er 5 åriga son ensam hemma kl 03.00 på natten för att köra hem sin flickvän?

• Svar på tråden Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten
  • Rockmama89

Så har ni inget vettigt att komma med, utan bara vara nedvärderande och hoppa på mig för att jag vill min son väl så behöver ni inte skriva!

Jag kan ta kritik men skriv det på ett annat sätt än att man ska tolka det som ett påhopp.

Tack till er andra som har kommit med stöttning i era kommentarer.

• Anonym (-)
    Rockmama89 skrev 2015-07-18 04:57:31 följande:

Detta har antagligen hänt förut. Då flickvännen aldrig sover kvar utan åker hem på nätterna.

Råkade jobba när pappan åkte förbi kl 3 på natten.

Har pratat med familjerätten och de anser att detta borde anmälas när mer fakta finns.

Så i morgon ska jag fråga sonen om han har sovit någon annanstans än hemma under helgen.

Detta är så förbannat fel så det finns inte och det spelar ingen roll om resan tar 5-10 minuter, resan kan olyckligtvis ta längre tid, sonen brukar vakna mellan 1-4 på nätterna. Det kan börja brinna.

DÄR föll det! FR är inte anträffbar under julimånad.
  • Anonym (?)

Hur lång tid tar det att köra hem henne?

Kan inte se något problem i att han är iväg 10 min om barnet brukar sova hela nätter. Em 5-åring är ju ingen bebis direkt...

• Anonym (Kommer bli bra)

Jo om det hade börjat brinna hade ju pappan antagligen vaknat av brandlarmet och kunnat tagit med barnet ut.

Barn springer oftast och gömmer sig när de är i fara. De vet inte att man ska springa ut om de kan.

• Rockmama89
    Anonym (-) skrev 2015-07-18 20:38:00 följande:

Konstigt jag pratade med FR i går. MEN De gick på semester då. Jag vet inte vilken kommun du bor i, men är ju rätt konstigt om de ska ha stängt en hel månad.

Jag skulle kunna ge dig min samtalslista... Men nej det tänker jag inte. Jag satt i går och pratade i en hel timme med personen på familjerätten. Så den där kommentaren kan du ju stoppa upp någonstans.
  • Rockmama89
    Anonym (?) skrev 2015-07-18 20:38:09 följande:

Hur lång tid tar det att köra hem henne?

Kan inte se något problem i att han är iväg 10 min om barnet brukar sova hela nätter. Em 5-åring är ju ingen bebis direkt...

Om du läst kommentarerna så har jag skrivit två gånger att han brukar vakna på nätterna. Både här hos mig och hos sin pappa.
  • Anonym (?)
    Rockmama89 skrev 2015-07-18 20:45:55 följande:

Om du läst kommentarerna så har jag skrivit två gånger att han brukar vakna på nätterna. Både här hos mig och hos sin pappa.

Ok, är du helt säker på att det inte finns någon annan där med honom?

Han kanske pratat med pojken och berättat att han skall iväg en stund på natten så vaknar han skall han vänta på honom?

En olycka kan hända hemma också...
  • Gladhannapanna
    Anonym (-) skrev 2015-07-18 20:38:00 följande:
    Jag jobbar på soc och våra familjerättssekreterare har lagt semestrarna så att det alltid är minst en person i tjänst.
  • Anonym (mamma till tre vuxna barn.)

Nej det är inte ok att lämna en 5 åring ensam hemma varken under dag eller nattetid.

En olycka händer så lätt. Om barnet vaknar och ingen är där, skräck.

Oacceptabelt i min värld. Flickvännen kan väl promenera eller ta en taxi hem.

Och jodå FR går att nå hela sommaren. Borde jag veta som arbetar inom området.

Förstår din oro TS.

• Anonym (Veronica)

Det spelar ingen roll vad folk skriver här i tråden. Det är inte ok att lämna ett så litet barn ensam hemma på natten (eller dagen heller för den delen).

Om ni bor i samma stad, säg till ditt ex att killen inte får sova hos honom om han ska lämna honom ensam. Och att du kommer att anmäla om det händer igen.

Jag har själv en 4-åring och varken jag eller maken lämnar henne ensam hemma på natten. Något kan hända oss eller henne. Då skulle vi aldrig förlåta oss själva.

Svar på tråden Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten