Blonderingsexperter, behöver er hjälp!
Jag har påbörjat en process att gå från mörkbrunt/svart hår till blont. Mitt mål är att ha en kall, askig ton, alltså inga gula eller guldiga toner!
Har varit hos frisören en gång som tyckte att vi skulle lägga i massor av slingor till att börja med. Jag blev något ljusare men grunden är fortfarande mörk och slingorna är typ kopparbruna. Jag vet att det inte är lätt att få ett bra resultat på en gång men jag skäms nästan över mitt hår nu. Ska dit om någon vecka igen och lägga i mer slingor men jag tror inte att det kommer bli så mycket bättre då. Sjukt dyrt är det också.
Jag har inget tålamod när det gäller sånt här! I den här takten kommer jag ha den färgen jag vill ha om ett år eller något...
Vad kan jag göra för att snabba på processen? Mitt hår är ganska tåligt. Är det slingor som gäller för att det ska bli så jämnt som möjligt? Tänkte om jag kan fortsätta med slingor hemma och silvershampo på det? Vet inte om jag vågar lägga i avfärgning då jag av erfarenhet vet att det bara kommer bli fult och ojämnt.