Inlägg från: kissecat |Visa alla inlägg
  • kissecat

Blonderingsexperter, behöver er hjälp!

Jag har påbörjat en process att gå från mörkbrunt/svart hår till blont. Mitt mål är att ha en kall, askig ton, alltså inga gula eller guldiga toner!

Har varit hos frisören en gång som tyckte att vi skulle lägga i massor av slingor till att börja med. Jag blev något ljusare men grunden är fortfarande mörk och slingorna är typ kopparbruna. Jag vet att det inte är lätt att få ett bra resultat på en gång men jag skäms nästan över mitt hår nu. Ska dit om någon vecka igen och lägga i mer slingor men jag tror inte att det kommer bli så mycket bättre då. Sjukt dyrt är det också.

Jag har inget tålamod när det gäller sånt här! I den här takten kommer jag ha den färgen jag vill ha om ett år eller något...

Vad kan jag göra för att snabba på processen? Mitt hår är ganska tåligt. Är det slingor som gäller för att det ska bli så jämnt som möjligt? Tänkte om jag kan fortsätta med slingor hemma och silvershampo på det? Vet inte om jag vågar lägga i avfärgning då jag av erfarenhet vet att det bara kommer bli fult och ojämnt. 

• Svar på tråden Blonderingsexperter, behöver er hjälp!
  • kissecat
    neo3 skrev 2015-07-16 15:27:03 följande:

Det har kommit en ny grej som heter olaplex.

Googla på det så får du mer info.

Den får bort mycket av det mörka utan att förstöra. Håret blir ljusare men kanske inte askig ton utan det måste nog fixas efteråt.

Jag gick från mörkt, väldigt många lager av färgat med rött i så det tog inte riktigt bort allt. Har lite mer guldaktigt i de längre partierna av håret. Jag är dock i en process att ta fram mitt naturliga gråa så därför så gör det inget. Det ska klippas bort när jag ska iväg i augusti o det ska färgas klart.

Okej ska kolla upp det! Jag har också en massa rött i håret så det är inte det lättaste att få bort det guldiga.. Jag får se hur det blir efter andra omgången nästa vecka. Är det någon idé att börja med silvershampo redan nu?
  • kissecat
    jagärjagvemärdu skrev 2015-07-16 20:09:07 följande:

Jag antar att när du slingar håret hos frisören så använder de folie? När du slingar hemma är det ju hätta man använder, blir inte alls samma resultat. Sen så använder ju frisörer b.la väteperoxid och inte någon MOOD blekning för 50 kr. Skulle rekommendera att du inte experimenterar hemma! Är din frisör för dyr och du inte ens går
    därifrån nöjd så borde du nog byta frisör :( Får man fråga vad du betalar? Jag gick från naturlig brunett till blond med hjälp av slingor och då gick jag varje månad och betalade ca 1000-1200 kr med klipp (detta var 6 år sen och nu ligger det på 1500 ungefär). Tog ca 6 månader tills jag fick den färgen. Min syster däremot körde hela paketet för ett år sen ungefär och blev blond på en gång, men det kostade ca 3000 kr (dock annan och lite dyrare frisör. Att vara blond är jäkligt dyrt :(

Nej hon använde hätta för att det skulle vara lättare att hålla koll. Jag är nöjd med frisören och jag förstår ju att jag inte kan bli blond på en gång, orkar bara inte vänta i flera månader på att det ska bli som jag vill. Betalar 1200 kr..
    Hur menar du med hela paketet?
  • kissecat
    jagärjagvemärdu skrev 2015-07-16 23:52:43 följande:

Jag har hört många frisörer säga att det bara är lata frisörer som använder hätta... Men sen kanske du har kort hår eller?

Nej jag har långt (och tjockt) hår..
Svar på tråden Blonderingsexperter, behöver er hjälp!