Vad gör vi nu...?!?
Hej!
Vill höra er åsikt på vår situation.
Ska korta ner en lång historia. Jag och min fästman har försökt att få barn i 3 år, i 2 år har vi hållit på med IVF. Vi är precis fyllda 37 (jag), 42 år. Vi har varit gravida båda i tidigare förhållande men det blev aborter då. Våra 3 landstingsförsök ledde till 2 ET (en gången blev jag överstimulerad och det blev ingen ET, det blev FET) och 7 FET. Dessa ledde till en graviditet (ET) som slutade med missfall v 11. Vi har under hela vår behandling fått höra hur bra, klockrena allting är och inga fel kan inte hittas varför vi inte lyckas tills det sista samtalet vi har med vår läkare som säger att de misstänker det är fel på äggen !!!( som hela tiden har varit guldägg, de kallade mig för topphönan!!!)
Hela min värld rasade och jag ville få mer förklaring och belägg på denna påstående. Hade de gjort några tester mm? Inga tester kan göras enl de och de rek oss PGS beh. men det kändes inte rätt... Jag kontaktade min ordinarie gyn och han stog som frågetecken när jag berättade det hela och sa att det inte stämde det fertilitetskliniken hade sagt. Han tyckte att vi blev faktiskt gravida på en ET försök av 2. Enl honom så är chanserna större vid ET. Hmmm....förvirringen blir större...vem ska vi lita på.
Det som stör mig mest är att hur kan man säga så till en när man inte har gjort ordentliga tester? Jag är så arg och kan inte släppa det....
Finns det nån som har varit med om samma sak? Vi har gått på en privatklinik i Stockholm. Självklart kommer vi att fortsätta försöka men grrr....vi kommer inte ge upp!!
Tack för att jag fick skriva av mig lite....