• Cowgirl

    Intralipid dropp

    #2: "mensblod till serum med bakterier"??? Vad avser det? 25 dagar antibiotika är låååång behandling, vad är det man vill behandla?


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

    Candida är ju en svamp, lär väl knappast bli bättre av en antibiotikakur?! Är det odlat på själva blodet? Förstod inte mening "mensblod till serum".... Finns det belägg för att denna typ av behandling är nödvändig och gör skillnad?


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

    Aha Men ändå, förstår fortfarande inte att man kan behandla "lite av varje" efter en odling på mensblod... Fast jag får nog fortsätta sväva i ovisshet verkar det som!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

    Nu har detta ju inte alls med intralipiddropp att göra, men jag kan ändå inte låta bli att påpeka att om man letar efter saker I BLODET (t ex antikroppar) så kan man ta det i örat eller i stortån och få samma resultat! Letar man efter saker som finns lokalt i slidan så finns de där i eller på slemhinnan även när man inte har mens. Allt annat är 100 % humbug.

    Med all respekt, jag gläds för alla som lyckas helt oavsett metod. Men när jag hör om vissa provtagningar och behandlingar blir jag mörkrädd. I Grekland har man förvisso en avsevärt "generösare" syn på antibiotika, man har också enorma problem med resistens. Därför "tjafsar" jag om detta Vi måste vara rädda om antibiotikan! Jag tror att många är glada för all behandling de kan få, bara för att det känns bättre att GÖRA NÅGOT än att endast "vänta och hoppas".


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

    Det ska jag göra, kommer dock inte att förlika mig med att folk blir lurade... Eller att tonvis med antibiotika används till fel saker, inget att de barn vi eventuellt får kommer att tacka oss för

    Jag har 5,5 års universitetsstudier i medicin, så det kan finnas en liten chans att jag har en aning om vilket blod som funkar bäst osv... men nu är det over and out - lycka till allihop!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
Svar på tråden Intralipid dropp