Högläsning för ca 6-7-åringar, boktips efterlyses!
Jag tar tacksamt emot tips på bra böcker att ha till högläsning för barn i 5-7-års åldern ungefär.
Jag tar tacksamt emot tips på bra böcker att ha till högläsning för barn i 5-7-års åldern ungefär.
Är de hästintresserade så är Sigge-böckerna och Teddy-böckerna toppen!
Vår dotter är 6,5 och hon och maken har plöjt snart samtliga Lassemaja-böcker under våren. Sen har de nyligen börjat på Kalle och chokladfabriken. Jag och dottern läser Sandvargen.
Tack för alla bra tips!!
Ett till; Percy, Buffalo Bill och jag av Ulf Stark. Lilla huset på prärien-serien av Laura Ingalls Wilder. Hugo och Josefin av Maria Gripe
Sune
Böcker av underbara Barbro Lindgren som t ex 1. Vems lilla mössa flyger 2. VLMF Vad Lever Man För? 3. Loranga, Masarin och Dartanjang
För ca 7-åringar: äldre klassiker som 1. Alice i Underlandet 2. Trollkarlen från Oz och 3. Robinson Kruse. Även Charles Dickens En julsaga kan gå bra (litet läskig och sorglig bitvis).
hicke-böckerna av Cressida Cowell
Kul för både barn och vuxen!
Molly Moon
vår nyblivna 7-åring har blivit bokslukare när han upptäckte "Beast Quest"... Inte en favorit hos oss vuxna, men en serie som får en 7-åring att läsa 15 böcker på en vecka är ju svårslaget... (minst en per dag + 10 st på helgen)
Har ökat hans läsning massor!!!
Fråga på biblioteket - de är grymma!
Fiskplåt och bajsdrakar - Torbjörn Flygt
Nu lånade vi "Det blåser på månen" igår på biblioteket. Har era barn runt sjuårsåldern gillat den?
Alexi, jag ääääälskade Det blåser på månen!! Vår fröken läste den högt för oss i klassen. Minns mycket av den än idag.
Åh härligt! Själv har jag inget minne av den fast jag tror jag läst den. Vet du i vilken ålder ni läste den?
Försökte fundera på åldern, men det minns jag ej. Kan ha varit åk 2 eller 3, men det är så länge sen nu. Jag är född -74