• svenskaresebloggen

Resa med bebis under Föräldraledigheten.

Hej!

Jag undrar hur ni andra föräldrar ser på att tillbringa en stor del av Föräldraledigheten utomlands på resande fot?

Jag och min sambo har en liten kille på 7 månader. Vi har redan hunnit med två vändor till Spanien. I fredags kom vi hem från New York där vi varit i en månad. Och imorgon åker vi till Frankrike en månad. Vad tycker ni. Är det någon som har ett liknande upplägg?

www.svenskaresebloggen.wordpress.com

• Svar på tråden Resa med bebis under Föräldraledigheten.
  • Mimmi77

Min äldsta spenderade halva sitt första år utomlands. Hade varit i 5 länder vid ettårsdagen. Hon var så lätt och sov varsomhelst aldrig några problem alls.

• Mimmi77

Estland (3. Måmader), Lettland,Australien,(2 månader) Indonesien, Dubai,(1 månad)
    Mest med min mans jobb men även privata resor.
    Detta var första året.Sen dess har vi rest en hel del mer. när andra barnet kom blev det mindre resor

• Mascaraklumpar

Vi for och flängde rätt mycket de första två åren med sonen. Dels semestrar, dels tog min man jobb i olika länder och vi hängde på. Helt underbar tid! Nu med andra barnet är vi fast här på ett helt annat sätt då sonen börjat skolan. Undrar vad man egentligen gör i 8 månader när man bara är hemma?

• Seven Costanza

Vi (eller kanske bara jag) kommer åka hem till Sverige till nästa sommar med vårt första barn om allt går bra. Då är bebisen 5-6 månader och jag stannar kanske en månad. Vi flyttar till USA om några veckor så bebisen kommer födas där. Känns lättare för mig att åka hit med bebisen än att alla ska åka dit och hälsa på om de vill se bebisen. Våra föräldrar kommer givetvis komma över men övrig släkt och vänner kan ju vänta tills jag kommer om de inte gärna vill resa. Att åka runt på flera småresor kommer vi inte göra för min man måste jobba, men jag har ingen åsikt om dem som gör det.

Svar på tråden Resa med bebis under Föräldraledigheten.