• fritz76

försäljning av hus, skilsmässa

Har ett stort bekymmer.

Jag och frun ska skiljas och ingen kan lösa ut den andre. När vi köpte/tog över efter svärmor skrevs ett gåvobrev om att svärmor måste godkänna en ev försäljning. Nu vägrar svärmor. Det finns ett nytt lån efter en större renovering på huset efter köpet. Hur gör vi nu? Kan vi tvingas ha huset kvar? Svärmor kan inte köpa tbx huset. Husvärdet har ökat rejält sen vi tog över. Ligger sömnlös och funderar på en lösning. Jag har flyttat ut men frun bor kvar ett tag med sonen.

Snälla ge mig ett svar ni som kan detta

• Svar på tråden försäljning av hus, skilsmässa
  • fritz76

Då lär vi gå under först. Alltså vi får inte sälja utan hennes underskrift

• fritz76

Jag har kontaktat advokat. Det finns ett gåvobrev utfärdat av jurist. Vi är dessutom tvingade att byta avlopp till kommunalt för ca 200 tusen i år. Jag vill ej ha banklån på huset o betala avlopp med Exfrun. Får se vad advokaten gör. Ska bli intressant. Jag vägrar då Exfrun är nog så elak redan. Svärmor e dum totalt. Jag har hjälpt henne med allt men nu när vi ska skiljas är jag en skit enl henne.

• fritz76

Huset är vårat 50% var. Det finns lån på huset. Frun arbetar väldigt lite och får inte ta över lånen själv. Huset är idag värt ca 1.8-2.2 milj. Jag vill inte vara ägare, stå på lån etc. Kravet för att vi skulle få lån på det vi tog över det för var att vi bägge stod på det från bankens sida. Nu hotar hon mig med än det ena än det andra avseende underhåll mm. Har kontaktat jurist själv nu så den delen är lugn. Det är huslig mm jag vill bli fri från. Jag kanske vill köpa mig något eget. Banken går inte med på annat än försäljning. Ingen av oss lär ju vinna på lotto imorgon direkt.

Svar på tråden försäljning av hus, skilsmässa