Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

tystlängtan skrev 2016-01-04 14:28:19 följande:

Vi har precis lagt ut vår lägenhet till försäljning. Hoppas vi också får bra betalt för den. Skulle vara så skönt.

Hur länge har ni haft lägenheten gbgumman för att lyckas göra en så bra vinst?

Vi har bott här i 10 år. Så det är rätt länge. Papper påskrivna så nu hoppas vi inget jobbigt händer.
  • gbgumman
    Asjak skrev 2016-01-05 08:57:25 följande:

Här händer det lite saker i tråden :)

Vår grund påbörjas nu den 11 januari, vatten och avlopp grävs 15 januari och huset kommer 25 januari, vi får nycklarna 10 februari samt inflytt sista februari!

Nu är det NÄRA!!

Vi gav 450 tkr för tomten 130 tkr för VA, ca 250 tkr för markarbetet/grund ( då ingår allt till helt färdig tomt ). 23 tkr el.

Fiber vet vi inte ännu.

Va kul. Att det händer något positiv. För oss har det inte hänt mycket med det nya förutom att vi har fått våra första räkningar. Haha där är de snabba . Jo föresten vi har fått brev och att komma och planera köket. Tider finns mån-tor. Känns sådär då jag endast är ledig fredagar om jag är ledig en vardag. Ska se om jag kan byta lite.
  • gbgumman

En annan sak. Är ju med i lite andra trådar. Tänkte höra med vänner här. Hur mycket tror ni att ni kommer ha i lån när allt är klart?

• gbgumman

Vi kommer ha något högre. Ca 3,5 miljon. Mycket pengar men man får tänka på att underhålls bufferten kan växa långsamt då allt är nytt.

• gbgumman
    theemi skrev 2016-01-05 20:56:26 följande:

Så skönt att ni fick så mycket för radhuset gbgumman!
    Väldigt stor vinst, men det är väl för 10 år sen man skulle ha köpt, haha! :D

Vad avundsjuk jag blir Asjak, så bra det måste kännas att det snart är dags! :D

Vi kommer ha ca 2,8 miljoner i lån är det tänkt, får se om vi följer det eller lyckas komma billigare undan..

Haha tänk att man är miljonär i ett år. Min man skämtar om att (min man sa just upp sig men i en bransch där de skriker efter folk) han är hemlös arbetslös miljonär

Jaja det slutar nog väl iaf.
  • gbgumman
    Nincompoop skrev 2016-01-07 17:25:24 följande:

Fick en trevligt brev på posten idag: Vi har fått bygglov!

Underbart. Hur länge tog det?

Den dagen vi får det brevet tänkte jag göra allt offentligt på fb. Många vet inget ännu. De som vet jag kunnat tala med och berätta varför det är så omständligt.

Grattis
  • gbgumman
    Nincompoop skrev 2016-01-07 18:49:43 följande:
    Första ansökan kom in 12 oktober, så nästan tre månader. Men då fick ju avslag först och blev tvungna att göra om ritningarna och när vi skulle göra det så var arkitekten på semester, så vi har haft lite otur i det avseendet.
    Ok då är det svårt att veta. Här säger de minst tio veckor annars mer. Dvs man har ingen aning.
  • gbgumman
    Asjak skrev 2016-01-07 18:50:55 följande:

Var förbi tomten nu och betongen till grunden har lastats av på tomten och vår bygg skylt är uppe :)

På måndag börjar grävningarna, har ett stort jobb framför mig att köpa nya möbler och inreda hela huset...lyx problem!

Har tre till tapeter att välja, det är jätte svårt!

Ju mer man kollar desto värre blir det.

Vi kommer ha ca 2.2 miljoner i lån efter allt är klart med bygget

Det låter som ni kommer få jätte bra med så lite lån.
  • gbgumman
    bebba83 skrev 2016-01-08 09:44:15 följande:
    Vi fick vårt bygglov på 10 veckor. Vi bor i Kungsbacka där de brukar ta mkt längre tid. Ring varje dag och ligg på. Det gjorde min man å för oss funkade det....
    Vi väntar med tjatet. Kommunen kommer nog ändå vara snabbare än Lantmäteriet SUCK!
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-04 14:28:19 följande:

Vi har precis lagt ut vår lägenhet till försäljning. Hoppas vi också får bra betalt för den. Skulle vara så skönt.

Hur länge har ni haft lägenheten gbgumman för att lyckas göra en så bra vinst?

Du får berätta hur det går med visning och så.
Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.