Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

tystlängtan skrev 2016-01-01 22:18:42 följande:
    Vår tomt kostade 1 450 000 kr. Markarbetet går sedan på runt 440 000 kr i vårt fall, anslutningsavgift för kommunalt VA på ca 240 000 kr, anslutning för el runt 30 000 kr och för fiber också runt 30 000 kr.
    Vet inte vad vårt markarbete kommer gå på. Har siffrorna någonstans men de är inräknade i totalentreprenadet.
  • gbgumman
    Blackie skrev 2016-01-02 01:41:46 följande:
    Hur kommer det sig att ni valde just den då?
    Det skrev jag ju. Vi har rotat oss på denna plats. Det är där och ingen annan plats som vi vill bo. Den ligger precis där vi vill bo.
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-02 11:48:08 följande:
    Om det ligger bra till är väl en smaksak, för oss är det perfekt. Cykelavstånd till havet, barnvänligt, ca 40 min med bil till centrala Göteborg. Vi jobbar på rätt sida av Göteborg, så har ca 30 min dit och slipper trängselskatt och de värsta bilköerna.
    Låter som hos oss fast i Stockholm. Vi har 600 m till strand/hav barnvänligt 500m till buss som går direkt till Slussen var 10 min. Resan går på ca 20-25 min. Vi åker nästan bara kollektivtrafik. Gångavstånd till Willys och ica maxi.
  • gbgumman
    Blackie skrev 2016-01-02 12:44:39 följande:

Väldigt olika priser på tomten märker jag. För oss har just den biten varit svår eftersom vi har en budget att hålla oss inom. De tomtar vi VERKLIGEN vill ha ligger på säkert 2-3 miljoner men budgeten tillåter en tomt på dryga miljonen. :/

Letar nära en storstad?
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-02 11:48:08 följande:
    Om det ligger bra till är väl en smaksak, för oss är det perfekt. Cykelavstånd till havet, barnvänligt, ca 40 min med bil till centrala Göteborg. Vi jobbar på rätt sida av Göteborg, så har ca 30 min dit och slipper trängselskatt och de värsta bilköerna.
    Vill du berätta var. Har ganska god koll på söder om Göteborg. Kompisar som bor i Hovås, Billdal och där omkring.
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-02 12:54:38 följande:
    Onsala
    Jaha ganska nära de trakter jag känner till. Vi hade vänner som ett tag bodde i Kungsbacka.
  • gbgumman
    Blackie skrev 2016-01-02 12:53:23 följande:
    Ja, Göteborg här med. Spelar nästan ingen roll vart i Gbg det är utan det är dyrt. Vi kollar på tomtar överallt mellan Gbg-Stenungsund för det är där vi kan tänka oss att bo.
    Samma hos oss, fast vi råkade hamna på ett ställe som är över medel i priser. Vi bor redan i närheten i radhus. Ungarna går i skolan och alla trivs fantastiskt. Tips är att bygga innan man får barn. Vi vill inte rycka upp den för annan skola. Därför hade vi inte så många platser att bygga på.
  • gbgumman

Håll tummar för oss idag. Ska sälja lägenheten. Hääälp

• gbgumman
    Nincompoop skrev 2016-01-04 12:23:56 följande:
    Spännande! Är det budgivning nu?
    Vi fick ett bra bud och tog det. Köpte för 900 000kr och säljer för 3500 000kr. Man vet aldrig vad som kan hända i världen. Jag känner flera där de haft otur i vilken tid de säljer. Det finns inte bara solskenshistorier på bostadsmarknaden. Nu kan vi känna oss trygga.
  • gbgumman
    Nincompoop skrev 2016-01-04 12:41:56 följande:
    Oj, hjälp vilken vinst! Hur mycket hade ni räknat i vinst i husbudgeten?
    När vi började hustankar önskade vi att få mellan 2,5 och 3 miljoner.
Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.