Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

Vi ska ha en med häll. Blir bäst i huset. Funderar mest på sittdelen. Ska vi ha en sittdelen vill jag den ska vara bekväm. Såg en tråd om överhänget. Hur tänker ni kring det?

• gbgumman
    Nincompoop skrev 2015-12-02 16:38:53 följande:

Har du någon bild?

Provar
  • gbgumman
    Nincompoop skrev 2015-12-02 19:27:44 följande:
    Jag gillar det! Håller med det du säger angående hällen den passar bäst där! Är det en ho också på ön?
    Ja jag hört att det är lag på det om man har häll men vet ej om det är sant.
  • gbgumman

Bilden jag visar är hämtat från ett exakt likadant hus som vi ska ha. Trivs bra med slla fönster. Särskilt fönstret i köket. Jätte stort och djupt. Hela jag skulle nog få plats att sitta i det. Dock är inredningen inte alls min stil vilket förstör lite känslan. Vi får lägga upp riktiga bilder senare.

• gbgumman

170*90 enligt ritningen
    Vill nog den görs lite bredare.

• gbgumman

På tisdag ska vi träffa en bank och kolla byggkredit. Hur tänkte ni kring val av bank. Som det ser ut nu verkar det vara nordea SEB och danskebank som ger byggkredit. Vet ni fler?

• gbgumman
    Nincompoop skrev 2015-12-04 13:25:35 följande:
    Finns det banker som inte ger det? Alla som ger bolån borde väl rimligtvis ge byggnadskreditiv? 

Swedbank gör det i alla fall. Själv har jag mitt kreditiv i Nordea.
    Nä inte alla tror jag. Sbab är visserligen ingen bank med ger inte.
  • gbgumman

Det är dom vi ska träffa. Har ingen bra erfarenhet av dom men det vore smidigast då våra lönekonton finns där. Vi har alltid haft sbab tidigare och de behöver man inte träffa.

Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.