gbgumman skrev 2015-11-29 10:37:58 följande:
Nä ska man bo där länge spelar det inte så stor roll. Det huset jag pratar om är byggt för att sälja. Vi var med och buda på tomten före vi köpte vår. Inte för att har någon betydelse men jag tycker det är lite fult. Vi behövde verkligen detta hus eftersom vi bygger generationsboende (mina föräldrar behöver hjälp och vi behöver deras hjälp) och då känns det surt att någon köper på spekulation. Vårt projekt kommer bli dyrt. 7,5 miljon. Och det är nog max med tanke på insats och inkomster. Detta hus säljs nu för 8,8 miljoner. Det hade vi INTE haft råd med. Vet inte varför det grämer mig men jag har svårt för giriga människor.
Jag tycker också att det är lite tråkigt när folk bygger för att sälja, det är 5-6 hus på vår gata som också har byggts och sen sålts direkt.. Tycker det är lite tråkigt, även om det är bra för vår del, eftersom man då får en bättre koll på vad vårt hus kommer vara värt när det är färdigt (tror det kommer vara värt mer än förhandsvärderingen). Men då är det som tur var ingen av de tomterna som vi var intresserade av.. (var egentligen bara två andra vi hade kunnat tänka oss, men där har/ska de bygga för att bo..)
Det är ju onekligen dyrt, men det är ju så i gbg (som jag antar att du bygger i med tanke på ditt nick) Vi bygger ju 3,5 mil från gbg (korsvägen) här är ju priserna mer humana.. Men ja, tråkigt med giriga människor =/
Kul med generationsboende, det känns inte så vanligt nu för tiden?
Vi bor ju i ett litet hus på svärföräldrarnas gård nu, och det är ju onekligen skönt att ha dem så nära.. Men alldeles för litet för oss nu, därav att vi bygger..