Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

tystlängtan skrev 2016-01-08 15:32:00 följande:
    Absolut, har visning nästa vecka. Har lite ångest över allt som måste fixas till här innan dess.
    Förstår det. Är glad att jag slapp. Fick stressproblem bara vid tanken. Har en del problem med stress så detta gjorde inte saken bättre. Men nu är det över. Pust!
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-20 16:19:47 följande:

Har nu fåt sålt lägenheten. Tyvärr inte riktigt till det pris vi ha önskat, men ändå acceptabel nivå. För ett halvår sedan hade vi varit nöjda, får försöka tänka så.

I måndags började de med markarbetet på tomten, har inte varit där och kikat än, men ska dit på fredag. Ska bli spännande att följa hur snabbt det går. Undrar om de klarar att hålla datumet som är satt trots snökaoset, är ju bara lite drygt en månad kvar dit (25 feb).

Skönt att det är över iaf. Vi hade haft möjlighet att få mer för våran men våga i te chansa. Sköt att nu ha en riktig budget som inge bygger på antaganden. Hos oss har det inte kommit så långt. Men vi har bokat möte för köks och badrums planering. Kul.
  • gbgumman

Åh nu har jag hittat mitt drömkök. Hoppas ni ser bilden. Det jag vill ha påminner om detta. Nordisk inredning som är helt min smak.

• gbgumman

Vi ska åka och kolla klämma och känna på det i morgon.

• gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-22 21:02:57 följande:

Mycket fint!

Åh tack. Har en känsla över att min smak inte har det som är inne nu men nordisk ljus med trä och vitt blir nog aldrig ute. Alla jag känner verkar satsa på lite schabby chick. Som jag älskar hemma hos andra. Känns alltid dock fel hos mig.

Hur tänker ni andra kring stil eller freestylar ni efter känsla.
  • gbgumman

För övrigt dreglar jag över detta.

• gbgumman

Detta kök är från vedum som ingår hos oss även det inte är denna lucka om ingick. Men vi ska iaf kolla hur stor skillnad priset blir om vi väljer andra luckor från vedum än det som var för valt. Så fritt väljer vi inte men jag har ägnat mycket tid på vedumkök hemsida hehe.

• gbgumman

Har ni också bara träffat folk som är så avundsjuka att de bara målar upp vårt liv i svart. Träffa en granne igår som fullständigt trodde vi inte skulle klara detta ekonomiskt. Anklagade oss (indirekt) för att vara idioter. Vi vet att vi har en bra ekonomisk plan (som sagt den bästa bankkvinnan sett). Blev så ledsen att behöva stå där och försvara sig. Vi har jobbat hårt för detta och sparat mycket och haft en del tur.

• gbgumman

Ja det känns trist vi tror på vår idé. Och vi har bra marginaler men det vet ju inte han. Men då är det extra jobbigt när han verkar hitta på våra förutsättningar. Vi har bra inkomster och kommer vara belånade till ca 40%. Vi tycker det är bra.

• gbgumman
    Magnus40 skrev 2016-01-23 19:39:18 följande:

Hej!

Ni som är på g med att bygga hus eller köpa tomt. Följ gärna mitt porjekt. Går bra att kontakta mig för massor av frågor dessutom. www.byggaegethus.blogg.se

Vi fick lån i banken trots att Lotta började plugga under hösten. Men min inkomst är rätt bra.

Tricket för oss var att vår tomt med ritningar blev värderad till 8,1 miljoner och vi har en total byggkostnad med anslutningar på 5650. Vi bygger ett hus som är 265 kvm stort i lättbetong med putsad fasad.

Jag förstår inte. Bygger ni ett hus som värderas till 8,1 miljoner för 5650kr. Känns mycket konstigt.

Vårt värderades till 8,2 miljoner
    Bygger för ca 7,5 miljoner
    Ett hus ett par hus bort såldes för 9 miljoner nybyggt på sämre tomt än vi.
    Vi kommer ha 3,5 miljoner i lån.
    Inkomster ihop brutto 82000kr + barnbidrag
Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.