Inlägg från: frida1991 |Visa alla inlägg
  • frida1991

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

hej! Har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag och min sambo tänkte köpa ett nyckelfärdigthus men att de bara lägger grunden och reser väggarna,sen gör han allt själv inne i huset och runt om så som altan osv. Vi har en kontantinsats på cirka en halv miljon, då borde vi få lån till 2 miljoner? Vi har redan en tomt :)

Nu till mina frågor. Har någon här byggt så som vi tänker? Vad landade det på? Har någon byggt med trivselhus eller Eksjöhus? 

• frida1991
    gbgumman skrev 2016-04-15 07:26:29 följande:
    Bygga hus känns det som man kan göra i alla prisklasser. Många faktorer verkar spela roll. Företag, design , kvalité, hur mycket man gör själva och är bara några jag kan komma på. Jag förslår att ni vänder er till olika husleverantörer och frågar dem.
    Det har vi redan gjort, men ville ha fakta från folk som redan byggt eller håller på som kunde komma med tips och råd. Om deras budget höll som leverantörerna lovade osv :)
Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.