Inlägg från: Blackie |Visa alla inlägg
  • Blackie

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

Hej!

Jag och mannen håller på att söker efter en lämplig tomt. Undrar lite vad ni som bygger hus fick betala för eran tomt allt som allt? Har förstått att det inte är endast priset för själva tomten man ska kika på utan även andra avgifter. Det är därför svårt att veta vad allt kommer sluta på med markarbete osv.

• Blackie
    gbgumman skrev 2016-01-01 21:34:05 följande:

Tomten kostade 3 225 000kr. De kostnader som tillkommer är väll vatten. Kostar 200 000kr men det var redan framdraget och betalt hoa oss.

OJ! Det var en dyr tomt, ligger den väldigt bra till? Har sett tomtar under miljonen i området vi kollar på därför jag frågar :)
  • Blackie
    gbgumman skrev 2016-01-01 22:07:31 följande:

Ja den var löjligt dyr. Råkade rota mig på fel plats.

Hur kommer det sig att ni valde just den då?
  • Blackie
    tystlängtan skrev 2016-01-01 22:18:42 följande:

Vår tomt kostade 1 450 000 kr. Markarbetet går sedan på runt 440 000 kr i vårt fall, anslutningsavgift för kommunalt VA på ca 240 000 kr, anslutning för el runt 30 000 kr och för fiber också runt 30 000 kr.

Ligger det bra till? I en storstad? Vad kostar huset ni ska bygga?
  • Blackie

Väldigt olika priser på tomten märker jag. För oss har just den biten varit svår eftersom vi har en budget att hålla oss inom. De tomtar vi VERKLIGEN vill ha ligger på säkert 2-3 miljoner men budgeten tillåter en tomt på dryga miljonen. :/

• Blackie
    gbgumman skrev 2016-01-02 12:47:38 följande:

Letar nära en storstad?

Ja, Göteborg här med. Spelar nästan ingen roll vart i Gbg det är utan det är dyrt. Vi kollar på tomtar överallt mellan Gbg-Stenungsund för det är där vi kan tänka oss att bo.
Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.