Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Sätta tillbaka 4 embryo

Jag sätter in 2 varje gång. Gravid en gång med båda-blev MA. Kan tänka mig tre vilket de inte sätter in,men 4? Aldrig! Chansen är alltid större vid ET,dock större vid FET av äggomgång man tidigare blitt gravid av.

• Jag är bara jag
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2015-07-11 22:51:38 följande:
    Ja alltså oron ökar ju helt klart, och jag förstår inte heller att de ska sätta in 4 om alla klarar upptiningen. När du satte in både blev det tvillingar? för jag satte in två,sist blev missfall. Menar du att chansen skulle vara större vid FET just för att jag blev gravid sist att äggen skulle vara bra kvalité lr?
    Ja,det blev tvillingar den enda gången jag blev gravid. Tidigt MA. Det var dock med ED. Min gamla klinik här i Sverige sa att de ser fler graviditeter vid FET med embryon från äggomgång man tidigare blitt gravid av. Det är lite vanligare att om några ägg är toppenbra är nästan alla det. Så 4 av en sån omgång kan resultera i 4 foster!  Jag känner en som gjorde ED först med två och inte blev gravid. Då satte de in tre-och det blev tre barn!
  • Jag är bara jag

Beklagar! Byta klinik är ju alltid en rekommendation om man gjort flera misslyckade ET/FET, men du blev ju gravid... Svårt säga,men bara rekommendationen 4 är lite vansinnigt milt sagt och inte kotym alls.

Svar på tråden Sätta tillbaka 4 embryo