Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

3 vs 2 barn

Vi bestämde oss för en trea och det är utan tvekan det bästa beslutet vi någonsin tagit!

Idag är hon 3 månader och jag ångrar mig inte för en sekund. Lättare att gå från 2 till 3 än från 0 till 1 eller 1 till 2.

• Anonym (..)

Vi har en v40 som vi bara anväder när inte alla är med. När vi åker alla 5 tar vi v70:n istället. Bebis sitter fram eftersom basen till babyskyddet och så småningom även bilstolen är rätt bred. Bak sitter de andra barnen på varsin sida och jag klättrar in i mitten (det är alltid sambon som kör). Hade jag inte varit så smal och vig hade det varit värre;) vi testade sätta barnen bredvid varandra så jag kunde sitta längst ut men då gick det inte knäppa fast bältet mellan bilstolarna. När jag kör själv med alla barnen är det ju gott om plats bak och så har jag minstingen med mig fram :) funkar bra!

• Anonym (..)
    Maramina skrev 2015-07-08 19:11:18 följande:

Hur gamla är barnen och vad är det för stolar ni har?

Tyvärr är jag inte pinnsmal, försökte vid ett tillfälle när den stores kompis skulle med sätta mig i vår V50 mellan två stolar, en britax och en izi kid X3. Det gick inte. Inte ens min smale man lyckades med konststycket. Då är iof V50 betydligt mindre än V70, men ändå... Men skulle det (mot förmodan) bli aktuellt så är ju ny bil ett måste.

Äldsta blir 7år i september, näst äldsta blev 5 i april och så minstingen som är 3månader. De äldre har stolar från acta graco, typ en bälteskudde fast med rygg. Klart det är klumpigt att behöva klättra in i bilen men å andra sidan är det rätt sällan vi åker alla fem samtidigt:)
Svar på tråden 3 vs 2 barn