• Agustiina

Fördelar med att vara förälder?

Min kille är väldigt på mig och diskuterar barn och är väldigt sugen på att skaffa det om något år när jag fått fast anställning med. 

Nu till frågan! Vad är det bästa med att vara en ung förälder? eller förälder överhuvudtaget!

Just nu känner jag mig väldigt osäker gällandes honom av viss orsaker och känner att vi har fullt upp redan nu med hundar och åka fram och tillbaks och hälsa på alla man känner m.m.

• Svar på tråden Fördelar med att vara förälder?
  • Flickan och kråkan

Att älska någon så förbehålls- och villkorslöst som man bara kan älska ett barn. Annars är barn rätt opraktiska, kostar en massa pengar och vrålar "Dumma mamma!" titt som tätt .

Vi har tre och att vara förälder till dem är det mest obeskrivligt fantastiska....men de förenklar ju inte direkt livet för en .

• gladtjeej

Kärleken! Denna kärlek man känner för sitt barn, den går inte att beskrivas!

Sen tycker jag att de är väldigt roligt, allt man gör blir lite roligare. Men också mer planering , det är inte "bara" att åka iväg/göra saker när de är små.

Det jobbigaste tycker jag är oron. När de gör illa sig, blir sjuka och liknande.

De kostar pengar, tar mycket av er tid, försämrar er sömn, lär er äta på rekordtid och gå på toa med barn i knä. Men jag lovar att ni kommer njuta av varje dag!

Och de viktigaste för er om par är att ni kan samarbeta och lyssna på varandra!

Svar på tråden Fördelar med att vara förälder?