• Asil123

Äggdonation efter misslyckade IVF

Är 31 årig tjej som gjort 9 ivfer med minus alla gånger, (utom ett plus som varade två dagar). Jag har endometrios och var svårstimulerad, de flesta av äggen vi fick ut vid IVF slutade dela sig vid långtidsodling. Det såg alltid bra ut dag 2-3 men sedan gick det sämre med utvecklingen..

Nu har vi gjort en äggdonation i St Petersburg med min makes spermier, vår donator gav oss 15 ägg och 14 blev blastocyster. :) Är nu på ruvardag 10 med två blastocyster, har inga direkta symptom mer än lite ömma bröst och ibland något stick/värk i magen. Äter både trombyl och prednisolon 10 mg.

Känner att hoppet är lågt efter alla dessa år och minus, är det någon som har liknande historia att dela med er och som lyckats och finns det någon som plussat vid äggdonation utan att ha graviditetssymptom?

• Svar på tråden Äggdonation efter misslyckade IVF
  • Asil123

Tack för ditt svar! Kul att höra att du har lyckats, det ger mig hopp!

I går lämnade jag blodprov för att mäta HCG och fick svar idag att det låg på 14, väldigt lågt då jag tittar efter i tabellen, så blev nog ingenting denna gång :(. Jag ska lämna ett nytt prov i morgon.. Så fortsätter med medicinerna. Jag tog även ett nytt TSH och det var på 4,1, vid ET var det på 2, blev nervös över det också. Funderar kring om det är mitt immunförsvar som ställer till det, äter trombyl och 10 mg kortison, men kanske inte räcker.

• Asil123

Tråkigt att höra om din hand :(.

Får jag fråga om man kunde säga varför du inte lyckades med ivferna? Och fick du någon ändring i medicinerna inför sista ÄD?

• Asil123

Tack för din omtanke! Men tyvärr var det en kemisk graviditet, det nya provet hade HCG sjunkit :(

Svar på tråden Äggdonation efter misslyckade IVF