• Dustpuppy

Äggdonation efter misslyckade IVF

6 år 5 IVF, 2 ÄD. Enda plusset kom på sista ÄD och är nu 2,5 år gammal. Plus och minus kändes exakt likadant (med ett undantag) och det är rimligt, eftersom graviditetshormonerna ännu inte är i så höga nivåer under ruvningen. Ungefär 4 veckor efter plusset kom symtomen och de var 10 resor värre än biverkningarna från medicinerna.

Det enda annorlunda som hände under ruvningen:

Jag vaknade en natt av att båda mina händer hade somnat. Det hände sedan oftare och oftare ju längre in i graviditeten jag gick och utvecklades till karpaltunnelsyndrom och Morbus de Quervain på båda händerna. Lagom kul och jag har fått en permanent skada på vänster hand. Det är hyfsat vanligt med sådana problem när man är gravid, men jag fick det ovanligt tidigt. Detta är det enda som jag kan säga var annorlunda mellan plus och minus.

Håll ut, det är det enda jag kan säga, blastocyster är ett stort steg i rätt riktning och med en donator börjar ni nästan helt på nytt. 14 blastocyster är ett fantastiskt resultat. Min donator gav 1 blastocyst och en morula, båda sattes in och ena tog sig. Med 14 st har du bra förutsättningar för att lyckas, så håll ut!

/Dustpuppy

• Dustpuppy

Kika på hcg-värdena här: www.betabase.info/

Du är gravid, det är normalt med låga värden i början. Det viktiga är att värdet ska vara ungefär dubbelt så högt 48 timmar senare.

Blir lite snabba och korta svar, sitter med mobilen.

Jo, sista ÄD:t fick jag prednisolon och Trombyl för första gången, det kan ha hjälpt. Mina ägg hann antagligen bli för gamla, första IVF gav 7 ägg, sista 1 st. Äggen var antagligen för gamla redan vid första IVF, men säkert vet man ju inte.

/Dustpuppy, måste springa och ett försiktigt litet grattis!

Svar på tråden Äggdonation efter misslyckade IVF