• MoGi

Finaste/bästa namnet?

Vilket av dessa namn är finast och passar bäst tillsammans med storebror som heter Melvin och ett efternamn som börjar på M.

Ni får gärna motivera ert svar :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste/bästa namnet?
  • Kereza

Not on list; Morgan.

Jo, jag säger Alltid Morgan, men då får de ju MM-initialer bägge två, och dessutom internationellt gångbara, och inte HELT vanliga.

Annars Stella, vilket är fint och har en betydelse.

Inte Nomi/Noomi, för det låter som en hund...och att döpa ungar efter månader är liksom...va?

Elle är en halvkass "dam"-blaska och ungen kan inte flytta till Frankrike - Edda är en hel BOK, eller ja, två...Ines är en tant med hornbågade glasögon som rött läppstigt som hatar män. Mina är ju inte ens roligt...landmina,eller?

Stella. Eller Morgan.

• charlie00
    Ines är ett bra namn men funkar inte ihop med Melvin, som är ett modenamn just nu(typ som Leon, Liam och Nova). Så det får bli Stella, även om det inte heller känns riktigt hundra är det finast av förslagen!
  • MoGi
    Kereza skrev 2015-07-07 11:57:53 följande:

Not on list; Morgan.

Jo, jag säger Alltid Morgan, men då får de ju MM-initialer bägge två, och dessutom internationellt gångbara, och inte HELT vanliga.

Annars Stella, vilket är fint och har en betydelse.

Inte Nomi/Noomi, för det låter som en hund...och att döpa ungar efter månader är liksom...va?

Elle är en halvkass "dam"-blaska och ungen kan inte flytta till Frankrike - Edda är en hel BOK, eller ja, två...Ines är en tant med hornbågade glasögon som rött läppstigt som hatar män. Mina är ju inte ens roligt...landmina,eller?

Stella. Eller Morgan.

Tack för ditt svar! Vilka härliga sågningar ;)

Morgan tycker jag är ett jättefint tjejnamn i ett engelskt talande land, med engelskt uttal, men tyvärr inte i Sverige.

Tanken med namnen är att de ska funka internationellt, vilket jag tycker att alla gör :)

Stella, håller med om att det är fint, men lite synd att det är så vanligt.
    Edda, trodde det var en fornnordisk kvinna också?
    Nomi/Noomi, en hund? Hehe ok.
    Varör kan man inte flytta till Frankrike om man heter Elle?
    Varken Junie eller är Julie är taget från de svenska månaderna.
    Rolig association till Ines. Jag tycker att det är jättefint och passa alla åldrar.
    Mina är ett namn hittat i min släkt.
  • MoGi
    charlie00 skrev 2015-07-07 12:19:04 följande:
    Ines är ett bra namn men funkar inte ihop med Melvin, som är ett modenamn just nu(typ som Leon, Liam och Nova). Så det får bli Stella, även om det inte heller känns riktigt hundra är det finast av förslagen!
    Tack!
    Jag håller med, det är något som inte känns riktigt 100 med Melvin och Stella. Har du något bra annat förslag? :)
  • MrsPJ

Om du ändrar Elle till Ellie så är jag med på banan ;) Elle är lite jobbigt att säga. Och ropa haha. Så kort liksom.

• MoGi
    ITpappan skrev 2015-07-07 12:23:33 följande:

Ines är fint, men passar inte med wt-namnet Melvin. Så ta något annat.

Tack!
    Vad är wt-namnet?
  • MoGi
    MrsPJ skrev 2015-07-07 12:51:08 följande:

Om du ändrar Elle till Ellie så är jag med på banan ;) Elle är lite jobbigt att säga. Och ropa haha. Så kort liksom.

Tack för tips! :)
  • charlie00
    MoGi skrev 2015-07-07 12:21:55 följande:
    Tack!
    Jag håller med, det är något som inte känns riktigt 100 med Melvin och Stella. Har du något bra annat förslag? :)
    Svårt! Jag har inte så bra koll på namnet Melvin... Men kanske Molly, Nellie, Nova, Saga eller Thea. De är liksom i samma stil; moderna just nu och man kan, bara av att höra namnet, på ett ungefär gissa vilket år hon är född.
  • lillvicky

Jag håller också på att fundera på tjejnamn och jag har också Edda och Juni(e) på min lista :)

Svar på tråden Finaste/bästa namnet?