Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Min uppskattning är att en majoritet av svenskarna ser sig själva som svenskar och inte européer. Med SD-hatarnas resonemang innebär det att en majoritet är sverigedemokrater. Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-14 23:43:35 följande:
    Det är tur att sverigedemokrater är så klena fysiskt. Det skulle ju vara direkt pinsamt om det fanns någon SD-elitidrottsman som blev uttagen till EM och som började lalla om att han inte kunde ställa upp för att han inte är europé när någon förklarade vad EM betyder.
    Mmmm.. så går det när man inte vet vad man talar om. Skrattande

sdmotor.se/

Svara nu om du känner dig som hemma i Turkiet. Solig
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Har gjort det skrev 2015-07-15 07:51:40 följande:
    I huvudsak ja
    Det tror jag också och då måste jag också säga att en majoritet tycker och tänker som Sverigedemokrater.
  • Gert
    ica skrev 2015-07-16 10:52:12 följande:
    De har en okunnig uppfattning av vad som är problemet och hur vi löser det. Ut med alla invandrare. Då stannar detta land.
    Det är bara vad alla foliehattar på vänsterkanten tror om SD.

Sjuklöverns lösning på problemen är mera invandring. 
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-19 11:26:42 följande:

Här har vi en sanslös motion från SD

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Dagpassning-for-riksdagsledamo_H2022609/

Kan man verkligen ta ett parti som propagerar för gratis hundpassning för riksdagsledamöter på allvar?

Det var väl en ganska oskyldig motion.

Själv anser jag att riksdagsledamöter redan har fullt av förmåner inklusive deras höga löner.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-19 11:57:28 följande:
    Och ändå tycker du att det är ok att Sverigedemokraterna propagerar för att riksdagsledamöterna ska ha gratis hundpassning?
    Vill du förbjuda att riksdagsledamöter skriver motioner och gäller det i så fall bara sverigedemokrater? Det låter så på dig.

Förbjud burfåglar, avskaffa jantelagen, sluta diskriminera dansband och inför butler i tunnelbanan. Alla partier har lik i motionsgarderoben.

www.dn.se/valet-2014/partiernas-lik-i-motionsgarderoben/
  • Gert
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:21:38 följande:
    Jag är imponerad av dig, Gert, det kvittar vad för dynga du får "slängt efter dig, du har förbanne mig alltid svar på tal, och, du lägger fram dina svar utan att vara otrevlig eller komma med förtäckta påhopp. 

Visst, någon enstaka gång när nåt rikspucko har fått hicka, men till övervägande del är du fan så mycket trevligare till sättet än motparten och du kommer inte med korkade påhopp stup i kvarten. Vilket knappast kan sägas om dina motdebattörer !!!

Lite så....
    Tack ska du ha Anton! Glad

Jag är nästan inkapabel till att vara otrevlig. 
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-19 12:27:13 följande:
    Har jag sagt något om förbud? Jag försöker bara uppmärksamma dig på att Sverigedemokraterna föreslår att välbetalda riksdagsledamöter ska få gratis hundpassning under arbetstid.
    Ja och det är inte en bra motion i likhet med vad andra partipolitiker lägger fram för motioner.
  • Gert
    isbjörnen skrev 2015-07-19 13:30:06 följande:

Tack för ditt lycka till, jag flyttar faktiskt utomlands då! :)

Till vilket land?
  • Gert
    isbjörnen skrev 2015-07-19 14:12:51 följande:
    Det är ju frågan... funderar på Spanien, Italien, London typ... har du några förslag? :)
    Men dessa länder har ju en restriktivare invandringspolitik än vad Sverige har. Vill du verkligen bo i ett omänskligt land?

Enda alternativet du har att välja på om du inte vill bo i ett omänskligt land är nog Tyskland.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?