Inlägg från: Beowulf |Visa alla inlägg
  • Beowulf

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Jag ska luta mig tillbaka och dricka en fin whiskey när vi blir största parti. Fest kommer det att bli Solig
    Att folk skulle flytta från Sverige ser jag som osannolikt.
    Kommer att bli underhållande att läsa tidningar, se på tv och se reaktionerna på sociala medier. Jag kommer att njuta och säkert få lite behagliga rysningar.

Det beror på hur man räknar, och vilka kriterier man väljer bort för att vinkla den agenda man felaktigt vill beskriva.
  • Beowulf
    Rixa skrev 2015-07-06 23:51:21 följande:
    Är du inte rädd för att få in så stor andel okunniga, inkompetenta personer som kommer att få spelrum i politiken? Utan utbildning, källkritiskt tänkande och noll koll på världsekonomi mm som Sverige är beroende av? 
    Tycker du att nuvarande som styr Sverige är så skarpa då?. Löfven, Magdalena Andersson, Åsa Romson, Gustav Fridolin, Mehmet Kaplan, Alice Bah Kuhnke osv...
    Det beror på hur man räknar, och vilka kriterier man väljer bort för att vinkla den agenda man felaktigt vill beskriva.
  • Beowulf
    Rixa skrev 2015-07-07 00:27:55 följande:

Nej, det tycker jag inte. Personligen anser jag att det politiska systemet har spelat ut sin rätt i Sverige. 

Men nu har vi detta system och jag fasar för att få in dessa SD anhängare som kommunpolitiker. Har en gammal granne i min vänlista på Facebook som jag inte tagit bort av enda anledningen att jag följer hans inlägg och länkar vidare till andra SD anhängare som jobbar politiskt. Hittills har jag inte sett en enda vettig trots att jag ägnat mycket tid åt att läsa igenom. De saknar källkritik, är överlag otroligt okunniga om samhällsstruktur, ekonomi, eu-politik mm. 

De känns väldigt hatiska och blir för mig lite otäcka när de sprider sina budskap med denna stora okunskap. Blir SD stort kommer ett stort antal av dessa människor in i kommunstyrelser och det kan inte bli annat än kaos och katastrof. 

Jag har två grannar som är engagerade i lokalpolitiken. En från SD som är klok, tänker efter innan han öppnar käften. Sen en feminist från Folkpartiet som delar idiotsaker på Facebook och är allmänt otrevlig mot de som inte tycker som hon. Verkar som om det kan skilja sig beroende på var man bor...
  • Beowulf
    FDFMGA skrev 2015-07-06 23:27:26 följande:

Tja, jag skulle nog vifta en smula med tårna och tänka att det var en märkligt tokig dröm.

Kanske att jag skulle följa upp tanken lite bättre när jag vaknat till ordentligt och i stället fundera på vad som kan hända när de som lever i en fantasivärld, där SD kommer att bli allt större och större tills de vinner regeringsmakten, börjar förstå att det aldrig kommer att bli så.

Vilka kommer de att skylla och vad kommer de att ta sig för?

Och vad får dig att tro att SD skulle minska ner på takten?
  • Beowulf

Röstar man SD tror man på förändring och lösningar på problem. De andra har... Inget...

Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?